Mikrotransakce táhnou. Activision Blizzard na nich loni vydělal 4 miliardy dolarů

Lootboxů se asi jen tak nezbavíme

Activision Blizzard rozhodně není žádnou indie firmou. Není proto žádným překvapením, že výdělky herního giganta sahají do miliard dolarů. Zarážející ale může být statistika, že za většinou zisků nestojí prodeje her samotných.

Ve finančním zhodnocení roku 2017 Activision Blizzard odhalil spoustu zajímavých detailů o svém byznysu. Kromě zvýšení výdělků o 500 milionů dolarů na úctyhodných sedm miliard dolarů se také objevila čísla výdělků skrze mikrotransakce. Loni vynesly přes čtyři miliardy dolarů.

Více než polovinu z těchto výdělků získal Blizzard skrze své hry, aniž by loni vydal jediný titul. Skvěle se vedlo i švédskému studiu King a jeho sérii Candy Crush, kterou Activision Blizzard koupil v roce 2015 – odtud přišla dobrá polovina výdělků z mikrotransakcí. Dobře si vedly i doplňky pro Destiny 2 nebo Call of Duty: Black Ops 3.

Bohužel to také znamená, že samotný prodej her tvoří minoritu celkového výdělku. Výsledek je ale i tak ohromující a můžeme jedině doufat, že se kalifornský gigant nevydá stejnou cestou jako EA. Zatím máme ale důvěru, že se alespoň Blizzard bude držet úspěšného modelu, který nyní využívá Overwatch.

Čtěte také: Kombinace PUBG a Dark Souls? Egress nabídne „hardcore battle royale“

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře