Archaica: The Path of Light je „relaxační hra“, která vám usmaží mozek. Razí si cestu na mobilní platformy

Světelné paprsky si razí cestu na další platformy

Přestože je relaxační logická adventura Archaica: The Path of Light už nějaký ten pátek venku, ani letos nechyběla v Kolíně nad Rýnem. Dvojice polských bratrů z Two Mammoths by rádi hru pustili i na mobilní platformy a Nintendo Switch, proto hledali na Gamescomu vydavatele či investora, který by je podpořil. A dle jejich slov jsou na dobré cestě.

Jestli Archaica něco rozhodně umí, tak potrápit některými úkoly mozek natolik, že budete chtít prohodit monitor oknem. Každý level je tvořen různobarevnými světelnými zdroji a několika stejně barevnými cíli. Úkolem hráče je tyto vysílače a přijímače propojit instalací různých zrcadel, zesilovačů, děličů a dalších komponent.

Na každý level jich dostanete samozřejmě omezené množství, a jelikož se umisťují na nevelkou čtvercovou mřížku, dost často dochází k tomu, „že to někde o kousek nevyjde“. V zásadě jednoduchý koncept ale dokáže po pár jednoduchých úvodních úrovních hezky potrápit.

Samotné levely často obsahují několik propojených menších úkolů, přičemž dokončením jedné hádanky se kamera volně přesune na další část mapy a využívá zde výsledek té předchozí. Úrovní je zde přes stovku, takže počítejte s tím, že vás hra zabaví minimálně na několik hodin. V každém levelu se navíc nachází nepovinný skrytý obsah, který postupně vypráví příběh světla.

Přestože designově nejde o zcela originální nápad, samotné vizuální provedení je naprosto nádherné a atmosféra dokáže hráče okamžitě pohltit. Možná největším problémem jsou nepřeskočitelné scény mezi levely, které sice ze začátku podtrhují relaxační nádech hry, nicméně postupem času způsobují spíše opačný efekt.

Archaica: The Path of Light nyní můžete koupit na Steamu. Pokud polským bratrům z Two Mammoths vyjdou veškeré nalajnované plány, můžete se v budoucnu těšit i na porty pro Switch a iOS.

Čtěte také: Z DayZ bude ještě drsnější survival. Update přinese nový engine a i změní systém přebíjení

Facebook komentáře
Zdroj:

Vlastní

Tomáš Vymětal
Kroměřížská šlechta, domestikovaný Brňák. Točím se především kolem indie her a obecně se zajímám o nezávislou tvorbu.
%d blogerům se to líbí: