E3 2017: Podívejte se na první záběry z hraní Assassin’s Creed Origins

Můžeme se těšit na písek, pyramidy a špehující ptáky

Ubisoft si po každoročním vydávání asasínských titulů dal roční pauzu a rozhodl se jednu ze svých nejvýdělečnějších franšíz trošku překopat. Výsledek? Rok se s rokem sešel a v rámci konference Microsoftu na nás vykoukl Assassin’s Creed Origins, který má na rozdíl od svých bratrů ve zbrani velmi blízko k RPG.

Rozhodně se ale nejednalo o žádné překvapení. O zasazení do starověkého Egypta se spekulovalo již už vloni, v únoru pak unikl obrázek z rané verze, který veškeré předchozí i následující domněnky opatrně potvrdil. Ubisoft navíc vydal prohlášení, že se vydání dočkáme před koncem března 2018. Na oficiální představení jsme si ale museli počkat až na E3 konferenci Microsoftu.

Naštěstí se vývojáři na letošní herní svátek řádně připravili. Kromě klasického traileru (níže i s českými titulky) jsme se dočkali i prvních gameplay záběrů a je třeba uznat, že si Ubisoft vzal kritiku hráčů k srdci. Assassin’s Creed Origins se totiž podobá spíše prvnímu dílu a přinese s sebou řadu zajímavých změn.


Příběh se zaměří na založení asasínského bratrstva. Můžeme se tak těšit na první bitky s tehdejšími „templáři“ (či spíše tajemnou sektou, která má k jejich vizi blízko), hledání artefaktů pradávné civilizace a pravděpodobně přijde i na boje za práva otroků. Hlavním hrdinou je „egyptským šerif“ Bayek, který slouží jako ochránce komunity kolem města Siwa. Podíváme se ovšem i do Gízy, Mennoferu, malé oázy Fajjúm či delty Nilu.

Vývojáři se rozhodli zasadit hru do období starověkého Egypta během vlády královny Kleopatry, potýkající se s problémy na římské straně kvůli pletichám s Marcem Antoniem. Jak ukazují trailery, nilská říše hýří životem a co do rozlohy má být údajně třikrát větší než Assassin’s Creed IV: Black Flag. Kromě pouštních měst se můžeme těšit na moře i bažiny s krokodýly a hrošíky. Ti zřejmě poslouží jako dobrý zdroj materiálů na naši výbavu.

Samotná hratelnost také prošla pořádnými změnami. Souboje budou více o uhýbání a kombinování zbraní než generickém mačkání jednoho tlačítka k protiútoku. Starověký Egypt také nenabízí zrovna moc prostoru ke šplhání, přestože herní svět nešetří různými sloupy, věžemi, stromy i skalami. Hlavní náplní tedy bude plížení a případné souboje na zemi. Bayek si proto na cesty přibalil pořádný arzenál včetně kompaktního štítu. Další zbraně o různých raritách budou padat i z nepřátel.


V misích mu pomůže věrný orlí parťák Senu, který vtipně slouží jako dron, s nímž můžete označovat pozice nepřátel a sondovat své okolí. Své vlastní schopnosti půjde vylepšovat před překopaný vývojový strom, který se i díky přítomnosti levelování hodně blíží k RPG titulům.

Není ale všechno zlato na špičce pyramidy, co se třpytí. Pár prvků v traileru jasně ukázalo, že v Origins ani zdaleka nepůjde o historickou přesnost. Pták visící ve vzduchu na jednom místě, vystřelení pěti šípů najednou nebo bossfight s naváděcím šípem na konci videa nejsou zrovna prvky, které bychom v Assassin’s Creed očekávali. Ani některé animace nám moc nevoněly, ačkoliv samozřejmě víme, že jde o záběry z nedodělané verze hry.

Každopádně do vydání je stále daleko a Ubisoft má dost času, aby hru ještě trochu upravil. Assassin’s Creed Origins vyjde 27. října pro PS4 a Xbox One, PC hráči se ještě pár týdnů navíc počkají. O hře se bude ještě v průběhu týdne hodně mluvit, po E3 tedy přineseme souhrn informací.

Všechny články z E3 2017 najdete zde!E3 rozcestník:

Speciální E3 soutěž o hry zdarma
Souhrn všech E3 článků

Steam klíč pro tento článek: X6AG3-PB33N-QEQZE

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře