Stýská se vám po klasických RTS? Bannermen láká na osvědčenou hratelnost i betu

Doby, kdy jsme trávili nespočet hodin u Age of Empires 2, Starcraftu nebo Red Alertu, jsou bohužel už dávno pryč. RTS žánr se na poli tříáčkových titulů stáhl do pozadí, proto muselo žezlo převzít indie scéna. Realtimová středověké strategie s prvky fantasy – Bannermen od švédských vývojářů z Pathos Interactive – nejenže vychází z osvědčených mechanismů, ale také se snaží přinést do žánru něco nového.

Na letošním Gamescomu jsme si mohli vyzkoušet ranou verzi hry. Na začátku jsme dostali hrdinu se speciálními schopnostmi a pár osadníku na start. Suroviny jako dřevo, kámen nebo zlato tu – jako všude jinde – hrály nejdůležitější roli, proto jsme rovnou poslali naše osadníky vyrubat nedaleký les a rychle postavit kasárny. Vyrobili jsme jednoho průzkumníka, abychom měli přehled v okolí, následně i pár vojáků na obranu a hurá se do průzkumu mapy.

Na mapě jsme okamžitě zavadili okem o speciální náboženské místa, na která jsme instinktivně vyslali kněze. Ten se trošičku pomodlil k bohům a na oplátku jsme dostali silné spelly, které mohou lehce zvrátit průběh bitvy. Většina z nich vám přenechá kontrolu nad matkou přírodou – můžete třeba vykouzlit blesky zapalující lesy i vojáky, sněžné vichřice, které z jezera i nepřátel udělají jeden velký nanuk či spršku meteoritů, vytvářející nemalé lávové krátery.

Bannermen ale popravdě tolik nenavnadil. Zatím jsem neviděl nějakou výraznou novinku, kterou by mě hra upoutala a podstatně obohatila RTS žánr. Stavění budov nebo používaní ultra silných spellů jsme už ostatně měli ve starých Age of Mythology nebo Warcraft 3.

Grafická stránka hry též zasloužila větší péči. Vytváření pastí na mapách formou padajících kamenů či podpalovaní lesů sice na papíře zní fajn, ale se obáváme, zda nakonec nepůjde o nepříliš použitelnou berličku, kterou poté už nikdo nepoužije, jelikož bude předvídatelná, pomalá nebo ve zkratce prostě nevýhodná.

Druhým důvodem byly bugy, které se ale daly odpustit – hra je stále v alfě. V mém krátkém demu jsem zpozoroval problémy s pathfindingem (vojáci se rádi zasekávali v kopcích) a problémy s managementem jednotek. Nejednou se mi stalo, že mí vojáci zemřeli jen kvůli tomu, že se snažili ničit okolní budovy. Zároveň ale kompletně ignorovali nepřátelé, kteří jim vesele zabodávali sekery do zad.

Doufáme, že se Bannermen po intenzivních alfa a beta testech podaří dát dohromady. Žánr RTS si zaslouží oživení a každý přírůstek se počítá. Hry bychom se měli dočkat tuto zimu na PC. Pokud vás zaujala, můžete si zažádat o přístup do testovací na domovské stránce hry.

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.