BioWare Montreal končí. Autoři nového Mass Effectu jdou do EA Motive

Mass Effect: Andromeda sice nebyl tak děsivou hrou, jak je občas nálepkován komunitou, rozhodně ale nedokázal splnit vysoká očekávání fanoušků jedné z nejpovedenějších RPG sérií vůbec. Negativní ohlasy a kritika nejen technické stránky hry způsobily rychlý sešup reputace studia BioWare Montreal. A celá záležitost má nyní dohru.

Krátce po vydání Andromedy se montrealská pobočka BioWare degradovala na pouhé podpůrné studio, které mělo na starost multiplayerové updaty ke své AAA prvotině. Už během vyjádření, že se nový Mass Effect nedočká žádných singleplayerových nášupů, pojali hráči podezření, že to s vývojáři nevypadá moc růžově.

Čerstvé rozhodnutí EA to jen potvrzuje. Všichni zaměstnanci z BioWare Montreal se totiž přesouvají pod jednu střechu do rovněž montrealského studia EA Motive, které vede ostřílená Jade Raymondová (první díly Assassin’s Creed). Ta společně se svým týmem a lidmi z Visceral Games pracuje nejen na kampani do Battlefrontu 2, ale také na neoznámené hře ze světa Star Wars.

Prakticky to ovšem znamená, že původní působiště autorů Andromedy kompletně zanikne. Ačkoliv nikdo z vývojářů nepřišel o práci – EA se zavázalo, že v Motive zaměstná všechny z BioWare Montreal – je to jen smutná tečka za špatně vedeným vývojem a slabými prodeji nového Mass Effectu.

Čtěte také: Zemřel Corey Gaspur, designér Mass Effectu 2 a chystaného Anthem

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz