SOUHRN: Call of Duty: WW2 přinese autentickou kampaň, rozloučí se s autohealem

Nejlepšími kamarády teď budou medici

Série Call of Duty si prošla vším možným. Od druhé světové války se přesunula k bojům s teroristy i vesmírnými loděmi. A v mezičase došlo i na dokonalou umělou inteligenci rybiček. Nyní se vývojáři vrací zpátky „na místo činu“ v Call of Duty: WW2 a slibují dříve nevídaný zážitek.

Návratu do nejhoršího konfliktu lidské historie se fanoušci dočkali až po letech naléhání, které vyvrcholilo nedávným odhalením v Londýně. Několik zahraničních novinářů poté dostalo šanci si s vývojáři ze Sledgehammer Games popovídat a odhalit tak pár detailů ještě před letošní E3. Pojďme si shrnout vše, co o hře víme.


S bažanty na frontu

Co se týče singleplayerové kampaně, vývojáři slibují netradiční zážitek ve vymodlených kulisách. Na dobrodružství po západní frontě se vydáme jako devatenáctiletý Ronald „Red“ Daniels, který společně se svým kamarádem z dětství čerstvě narukoval do armády Spojených států amerických a ocitl se v 1. pěší divizi (známou také jako The Big Red One). Ta sehrála obrovskou roli (nejen) při osvobozování Francie.

Skrze oči těchto nezkušených bažantů bychom měli být svědky hrůz druhé světové války, s nimiž museli rekruti zápasit hezky z gruntu. Příběh, který bude znatelně komornější, se tak bude točit především okolo Ronaldovy jednotky a zaměří se na vztahy mezi těmito mladými bratry ve zbrani. Každý z nich se na konflikt dívá trošku jinak, což platí i pro dvojici seržantů Piersona a Turnera. jejichž metody vedení války jdou proti sobě. Autoři se tak v mnoha aspektech chtějí přiblížit filmu zachraňte vojína Ryana, seriálu Bratrstvu neohrožených či herní sérii Brothers in Arms od Gearboxu

Děj se přesune i na jiné aktéry, chycených ve víru událostí. Ačkoliv se hra bude odehrávat především v pozdějších fázích války (mezi lety 1944 a 1945), částečně nahlédneme i do dění před boji o Normandii. Nejzajímavější jé z našeho pohledu zmínka o francouzském odboji, ženské protagonistce a její snaze osvobodit Paříž ze spárů německých jednotek. Údajně se dočkáme i černošského vojáka, britského veterána i dětských obětí války.

Kampaň WW2 chce jednoduše být něčím víc než jen akční jízdou s fotogenickými hrdiny – zastaví se nad sexismem, rasovou segregací a náboženském pronásledování uvnitř armády. Vývojáři plánují překročit hranice tradičního Call of Duty, což se jim ale může i vymstít. Přeci jen má spousta hráčů stále v paměti řadu kýčovitých či ne dobře vyobrazených momentů z předešlých dílů, které byly spíše pro smích – třeba scéna, v níž za svého padlého kamaráda museli se vší úctou mačkat klávesu F.

Call of Duty: WW2

Druhá světová a obří bitvy. Je to vůbec Call of Duty?


 Vylodit a rychle do lesa

Jak vývojáři lákali nesčetněkrát, vylodění v Normandii se má stát pompézním úvodem do příběhové kampaně a svou akčností se chce vyrovnat ikonickým scénám ze Zachraňte vojína Ryana. Děj by se měl časem přesunout i do Arden, kde americké síly svedou dlouhou a drsnou bitvu o Hürtgenský les, který jste mohli ochutnat třeba v datadisku prvního Call of Duty či seriálu Bratrstvo neohrožených.

Sledgehammer Games nechtějí nechat autentičnost na druhé koleji a vše konzultují s docela renomovaným historikem Martinem Morganem. Autoři strávili dva a půl roku studováním terénu evropských bojišť a důležitých okamžiků konfliktu na evropské půdě. To ovšem také znamená, že se na bojiště mimo „starou hroudu“ s největší pravděpodobností nepodíváme.

Netřeba se bát ani o zvukovou stránku hry. Letošní díl se tak dočká nejen profesionálního dabingu hlavních i vedlejších aktérů, ale i autentických zvuků zbraní a vojenské techniky. M1 Garand tudíž rozhodně nepřijde o své ikonické „cinknutí“ po vyčerpání zásobníku.


Autoheal? Rozloučíme se s ním

I z hlediska hratelnosti se Call of Duty: WW2 dočká několika velkých změn. Tou největší je absence autohealu, který se v rámci série objevil už ve druhém díle. Vývojáři jej považují za designérský nešvar, který ale hráčská komunita přijala relativně kladně, byť se za těch pár let dočkal několika rýpavých a vtipných memů. „Nejste superhrdinové. Nemůžete jen tak schytat sedm kulek, přikrčit se, počkat a pak znovu střílet,“ řekl spoluzakladatel studia Glen Schofield.

Hratelnostně se tak bude nový díl lišit od těch předchozích, kde jsme byli po většinu času v kůži elitních ozbrojených sil. Coby čerství rekruti se máme cítit zranitelní za všech okolností. Místo automatického uzdravování se hráči musí spolehnout na kolegy mediky. V případě, že vám dojdou náboje, vás z patálie vytáhnou zase parťáci. Možná je to náznak přítomnosti systému tříd v singleplayeru, jak tomu bylo třeba u nových Brother in Arms. Pokud ano, o to víc se na hru těšíme.

Je otázkou, jestli bude léčení postavené jen na týmovém medikovi, nebo se dočkáme i únavného sbírání lékárniček jako v prvním díle Call of Duty, a tudíž hlavní postava dostane určitý počet hitpointů. O tom se vývojáři zatím nerozhovořili, ale podle nás se dočkáme nějakého hybrida. Uvidíme na E3.


A co multiplayer?

Multiplayer zůstane víceméně při starém, jen budeme muset oželet jetpacky a laserové zbraně. Zato se dočkáme nového asymetrického módu War, v němž se dvě party utkají v příběhové kampani. Půjde o podstatně větší bitvy než u deathmatche, jednou z nich bude dokonce vylodění v Normandii.Všechny režimy by měl zastřešovat tzv. Headquarters, tedy velitelství, který bude zřejmě fungovat jako rozcestník.

Vynořily se také spekulace o co-op Zombies módu, který navíc dostane i vlastní příběhové pozadí. V něm zoufalí nacisté zkouší vytvořit novou zbraň, která by jim pomohla zvrátit válku ve prospěch Třetí říše. Což je dobrý důvod, proč v americké uniformě kropit kulkami do nemrtvého masa. Možná se ale dočkáme i jiné kooperativní kampaně s příběhem, zde vývojáři ovšem mlžili.

Prvních gameplay záběrů z Call of Duty: WW2 se dočkáme během E3, ještě před vydáním 3. listopadu se dostaví i hratelná beta. Zatím všechny načrtnuté plány znějí docela dobře, ale víte, jak to chodí – ne vše může být autentické a kulervoucí, jak to na začátku zní. Zda nás Activision nevodí jen za nos, se dozvíme již brzy.

Čtěte také: Oficiální trailer ke Call of Duty: WW2 je venku. Podívejte se na něj

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.

Napsat komentář