Call of Duty: WW2

PC PS4 Xbox One
Sledovat
8

Super

7

Hráči

GC17: Call of Duty: WW2 přišlo s novým herním módem. A hraje se skvěle

Svěží vánek do letité série

Série Call of Duty nás po letech zavede zpět do druhé světové války. Společně s příslibem čerstvé hratelnosti nám vývojáři ze studia Sledgehammer Games ukázali na letošním Gamescomu nový multiplayerový mód War, který jsme si mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Jak se hraje?

Herní režim War přináší do Call of Duty to, co zaběhnuté sérii dlouho chybělo – progresivní hratelnost se smysluplným cílem a zábavnou cestou k jeho dosažení. Protože byla hra stále ve fázi testování, měli jsme k dispozici pouze jednu mapu – i ta ovšem stačila k tomu, abychom si udělali dobrý obrázek o tom, jak nový mód bude fungovat.

Každá ze dvou frakcí dostala svoji vlastní sadu úkolů, kterou musela splnit, aby dosáhla vítězství. V tomto případě měli Spojenci za cíl dobýt nacistickou državu, opravit zničený most a následně přes něj eskortovat tank. Němci se jim v tom logicky snaží zabránit.


Zde se nám víc než kdekoliv jinde vyplatila týmová spolupráce. Kouřové granáty a krycí střelba byly naši nejlepší přáteli a jen velmi obtížně jsme se bez nich posunuli blíž ke splnění našeho úkolu. Každý tým tvoří pouhých šest hráčů. Nejedná se tedy o žádnou velkou bitvu, ale velikost mapy drobným přestřelkám zcela vyhovuje.

Překvapily nás upravitelné části herního prostředí. Nebylo jich mnoho, ale hratelnost ovlivnily. Například jsme mohli zabarikádovat díru ve zdi, aby nás nepřítel nepřekvapil ze zálohy. Ten ji sice mohl zničit výbušninou, ale tím by na sebe upozornil a dal obráncům čas se připravit k zásahu. Hře to ubíralo na rychlosti, kterou je série Call of Duty proslulá, větší nároky na taktičtější myšlení se nám ale líbila.

Na rozdíl od většiny ostatních herních módů zde K/D ratio ani jiné statistiky nehrály roli. Killstreaky byly deaktivované a hra nás často nutila obětovat svůj život pro dobro týmu. Pokud jsme chtěli zrekonstruovat celý most, museli jsme se vystavit napospas nepřátelům, kteří nás měli přímo na mušce. V tu chvíli jsme ocenili každý kouřový granát a hlavně spojence, co dokázali držet nepřátelské snipery zkrátka. S doprovodnou výpravnou vložkou se máloco na Gamescomu vyrovnalo adrenalinu, který jsme se zažili pod nepřátelskou palbou, když plazili od jednoho krytu ke druhému, abychom úspěšně opravili zničený most.


Kvalitní herní mód by měl být navržen tak, aby fungoval za každé situace, ať už hrajete se skupinou kamarádů nebo partou úplně neznámých lidí. A režim War zaručeně fungoval. Hra nás vždy nenásilně táhla k plnění daného úkolu a náležitě nás za snahu odměňovala.

Žádný titul ovšem není bezchybný a i u novinky v Call of Duty: WW2 jsme narazili na pár mínusů. Byl to právě balanc, který nás tradičně trápí u attack/defend módů. Bránění bylo příliš jednoduché a například zmiňovaný most dal útočníkům pořádně zabrat. Naštěstí se po každém kole strany vystřídají, tudíž žádný tým nezůstává ve výhodě.

Vývojářům stačí pár drobných změn a několik testovacích seancí a nový režim bude takřka perfektním svěžím vánkem do trošku unavené franšízy. Call of Duty: WW2 vychází 3. listopadu tohoto roku a bude mu předcházet hratelná multiplayerová beta.

Čtěte také: GC17: Čeští streameři se vrhli do turnaje PUBG. Skončili těsně pod bednou

Zdroj:

Vlastní

Jan Vavřiník
Mám rád visual novely a špagety s kečupem. A tohle tu mám jen proto, že jsem ještě nevymyslel pořádné bio, takže moje břímě převzal Tran.