Hororového Dead Space 2 se prodalo 4 miliony. A prodělal, tvrdí vývojář

Čtyři miliony prodaných kopií nestačily

EA nemá u hráčské komunity moc dobrou pověst. Již několik kreativních studií našla v náruči amerického vydavatelského velikána svou smrt. Nedávno se mezi ně přidalo i studio Visceral, které mělo na svědomí sérii Dead Space nebo Battlefield: Hardline.

Vyvíjet hry pod tak obrovskou firmou není vůbec jednoduché a své o tom vědí autoři série Dead Space, kterým EA minulý týden zavřeli krám. Zach Wilson, bývalý zaměstnanec studia Visceral, v reakci na konec studia zkusil vnést něco světla do zákulisí vývoje a přiblížil výdaje, které s ním souvisí.

Ve svých tweetech se zabývá hlavně vesmírným hororem Dead Space 2. Visceral ho dokončil v roce 2011 a hráči i recenzenti hru přijali s nadšením. Na Metacriticu si pokračování příběhu Isaaca Clarka drží úctyhodné skóre 87, avšak EA považovalo komerční výsledky za neúspěch.

Samotný vývoj stál kolem 60 milionů dolarů, což v dnešní době není neslýchaná suma (Zaklínač 3 stál 81 milionů). Podle Wilsona ale EA investovalo zhruba neméně velkou marketingu (ač zde uznává, že je to jen jeho odhad), výsledné čtyři miliony prodaných kopií tak vydavatel odepsal jako neúspěch. Značnou část z ceny si totiž uřezávaly i obchody.

Wilson tak hlavně upozornil na systém, kterým velcí vydavatelé měří úspěch dané hry. Rozhodně není jednoduché s takto vysokými rozpočty získat nějaké peníze nazpět. EA kvůli tomu Visceral sice nerozpustilo, ale udělalo značné změny v Dead Space 3, který měl být přístupnější většímu hráčskému publiku. A jak dopadl, už všichni víme…

Čtěte také: Herní velikán: Gabe Newell patří ke stovce nejbohatších Američanů

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře