Deadlight Director’s Cut Recenze

Dokáže revize zombie survivalu z roku 2012 nadchnout i v horkém létě?

Zombie tématika stále hýbe světem, trh je přesycen hrami, filmy a seriály s touto tématikou. Nejvýznamnějším pilířem zombie tématiky je seriál The Walking Dead, který není třeba představovat. Tenhle fenomén inspirovaný komiksem a surovou realitou post-apokalyptické vize budoucnosti inspiroval. Od těch si ale dnes odpočineme a budeme se věnovat 2.5D plošinovce, která si vypůjčila hororový svět The Walking Dead a stylizací se nejvíce blíží  plošinovce Limbo.

Deadlight vyšel již před čtyřmi lety na PC a Xbox 360 od nezávislého španělského studia Tequila Works, ale nežili bychom v době remasterů, aby studio hru nevydalo znovu v rozšířené Director´s Cut edici pro konzole nové generace. Jaké změny můžeme čekat? Bohužel žádné.

Staronová zombie plošinovka

Hra nepřináší ve své Director´s Cut edici nic výjimečného. Vlastně vychází v téměř nezměněné podobě oproti originálu. Všechny problémy původní verze zůstaly. Pokud vám vadila trestuhodně krátká herní doba, tak stejně jako minule hru proběhnete za slabé 3 hodiny. Nečekejte rozšířenou kampaň, hra stále nabízí pouze 3 akty. Jedná se pořád o tu samou 2.5D plošinovku s hutnou hororovou atmosférou, akrobatickými skoky ve stylu Prince z Persie, grafickou stylizací do tmavších odstínů a bohužel i s chybami původní verze.

Jediným rozšířením nové verze je bonusový arkádový mód nazvaný Survival Arena. Jak název napovídá, budete v něm čelit hordám zombie a porovnávat svoje skóre v online statistikách. Hlavním ukazatelem úspěchu je čas, který zůstanete naživu a počet protivníků, které pošlete na smrt. Aréna ničím nevybočuje od obdobných módů her a není důvod u ní zůstávat.

Tím bych shrnul porovnání Director´s Cut edici, pokud jste hráli původní hru, nenajdu příliš důvodů k doporučení nové verze. Pokud jste ovšem neznalí Deadlight, čtěte dál.

Rick Grimes aka Randall Wayne

Deadlight se prezentuje jako surový horor, jenž se nebojí ukázat reálnou vizi smrti přeživších zombie apokalypsy. Píše se rok 1986 a svět padl na kolena. Téměř 90% populace podlehlo smrtící nákaze a část se přeměnila v krvelačné zombie, ve hře nazvané jako Stíny. Vžijete se do role Randalla Waynea, který jakoby z oka vypadl komiksovému Ricku Grimesovi z The Walking Dead.

Randall po celou hru pátrá po své přeživší rodině, prodírá se zamořeným Seattlem a do cesty se mu připlétají hordy zombie. V pozadí všeho figuruje tajná vojenská organizace s plány na využití nákazy, Randallovi přátelé a náhodní přeživší. Příběh je vyprávěn pomocí animovaných komiksů, které dobře zapadají do konceptu hry a nenudí. Obstojný příběh bohužel shazují místy příšerné dialogy postav.

Nemotorná hratelnost

Deadlight není o brutálním kosení nepřátel, spíše naopak. Celý koncept hry se zakládá na akrobatickém skákání, šplhání, přelézání a podlézání překážek. V environmentálním Seattlu budete spíš překonávat ploty, římsy, bedny, abyste se bezpečně vyhnuly hordám nemrtvých.  Kontaktní souboje jsou díky zoufalé dostupnosti munice výjimečné. Ve spektru zbraní naleznete pouze sekyru, revolver a brokovnici. Jen poskrovnu se dostanete do vytížených situací, kdy se budete muset spolehnout na zbraně. Většinou počítejte s kradmým postupem, odlákáním nepřátel zahvízdáním a efektním skokem dalekým, že by záviděl nejeden olympijský skokan.

Environmentální hádanky mají vždy pouze jediné řešení postupu a od hráče se tak nevyžaduje přílišná mentální iniciativa, nalákání nepřátel do kaluže zasažené elektřinou je důvtipné, ale bohužel jiná možnost vyřízení nepřátel není. Herní situace jsou pak striktně lineární. Hrou procházíte takovou cestičkou, jakou vám vytyčili autoři.

Tím se dostávám k problému ovládání, které působí příliš kostrbatě. Hrdina občas nedoskočí k vytyčenému cíli, nezastaví se při doběhnutí. Často se mi stávalo, že jsem se zasekl o překážku a musel restartovat uloženou pozici, hrdina prostě nereagoval na pohybová tlačítka. Jinak jednoduchá hratelnost se stává občas frustrující podívanou.

Závěrečné hodnocení

Deadlight: Director´s Cut je pěkně stylizovaná, ale tristně jednoduchá. Po celou dobu hraní jsem obdivoval krásu temného prostředí, ale trpěl nudnou hratelností okořeněnou častými chybami. Délka kampaně mohla být také delší. Chápu krátkou délku kampaně u nezávislých titulů, ale u krabicově distribuované hry a za plnou cenu? S pořízením bych určitě počkal na slevu, nebo pokud se hra nevyskytne v rámci her zdarma u Xbox Gold a Playstation Plus účtu.

Deadlight pamětníkům bohužel nemá co nabídnout. Jedná se pořád o tu samou líbivou podívanou na motivy The Walking Dead se stále špatným ovládáním. Nováčky ale určitě zaujme svou stylizací a svižnou hratelností. Ideální jako odpočinková jednohubka v herním suchu.

• Grafická stylizace
  • Zombie tématika
  • Slušný příběh