Dishonored 2 Recenze (PS4)

Dodatečně jsme zrecenzovali i PS4 verzi Dishonored 2. Fantastická známka zůstává!

Pokračování výborné akce Dishonored bylo mnohými hráči nejočekávanější akční hrou letoška. Jelikož v redakci patříme k fanouškům této hry, připravili jsme si pro vás dvojité hodnocení – jak PC, tak konzolové verze. Pokud vás zajímá, jak si listopadový stealth vedl na počítačích, přečtěte si Patrikovo zhodnocení výpravy do Karnaky. Tento text patří všem majitelům herních konzolí.

Ať žije císařovna!

Impérium dlouhá léta vzkvétalo pod vládou císařovny Emily Kaldwin. Krysí mor sužující hlavní město Dunwall zmizel, pochmurná šeď města se vypařila a místo toho jej zalily slunné zítřky. Corvo Attano v roli Lorda Protektora pomáhá své dceři nejen ve správě císařství, ale i v umění boje.

Od událostí prvního dílu uběhlo 15 let a vláda mladé císařovny je ohrožena. Z černoty podsvětí Cizincova světa se vrátila čarodějka Delilah Cooperspoon a nárokuje si trůn. Tímto začíná příběh Dishonored 2. V úvodu si navíc vybíráte, za kterou postavu chcete hrát. Stane se vaší herní postavou prošedivělý Corvo, nebo mladá císařovna Emily?

Vražedná rodinka

V minulém díle jsme si mohli vybrat z cesty vražedného běsnění nebo kradmého postupu. Díky tomu si nás Dishonored získal vynikající znovuhratelností a jinak tomu není v případě jeho pokračování. Hra v přijatelné míře nabízí solidní poměr akčního i kradmého postupu. Ze hry je cítit mnohem větší rozpočet i ambice vývojářů. To má za následek, že herní prvky, které skvěle fungovaly v prvním díle, jsou mnohem vyladěnější.

Stealth je nově mnohem těžší. Projít celou lokaci bez zpozorování strážemi není nic triviálního. Inteligence nepřátel doznala zlepšení – jsou mnohem vnímavější a pojmou podezření hned, jakmile se kolem nich něco šustne. Zářným příkladem je, že pokud jeden strážný zmizel ze svého stanoviště, jiný ho začal hledat a prozkoumávat blízké okolí. Tichošlápkovská hratelnost mi přišla během hraní na vyšší úrovni než u posledního Deus Ex: Mankind Divided, klenotem novodobého stealth žánru.

Pokud neholdujete plížení a tichému odklízení nepřátel, dosyta se vyřádíte i ve frenetickém zabíjení. Akční složka je díky vylepšeným kouzlům nádherně psychedelická pastva pro oči. Pomocí speciálních schopností nebo zbraní nemáte problém vyřídit zástup ozbrojených nepřátel. Arzenál se od minula rozrostl o více druhů šípů, elektrizujících min a dalších pomůcek ze Sokolovovy dílny. Za vše mluví páchnoucí šipky, které svou oběť zamoří neutuchajícím smradem a donutí k útěku ze svého stanoviště.

Obě z hratelných postav mají své vlastní speciální kouzla. Corvovy schopnosti zůstaly stejné a vylepšení doznaly detaily kouzel. U každého z nich vylepšujete menší strom schopností, který se skládá ze třech atributů. Krysí roj můžete vylepšit o větší počet krys, teleportační blink vylepšíte o delší dosah a tak dále. Změny Corvových schopností se povedly.

Pokud vás zajímá více Emily, těšte se na veselé hrátky na bojišti. Své protivníky můžete nejen ovládnout, ale ale také s nimi zabít jejich kolegy naráz. Alternativa Corvovy teleportace funguje na principu přitahování se ke vzdáleným místům pomocí démonických chapadel. Corvo i Emily nabízí dostatečně variabilní hratelnost pro všechny druhy postupů, stačí si vybrat.

Jedním dechem tedy potvrdím, že Dishonored 2 je opět znovuhratelný až na půdu. Po dokončení hry za jednu postavu budete mít možnost si ji projít i za opačné pohlaví. Dovolím si tvrdit, že hru skutečně dohrajete naplno po čtyřech zahráních. Potěšující je herní doba, jež mi dala zabrat na první průchod úctyhodných 25 hodin na stealth a 15 hodin v akčním režimu.

Technická revoluce

Minulý díl běžel na Unreal Enginu třetí generace, u pokračování vývojáři z Arkane vsadili na modifikovaný idTech 5 engine, který nazvali Void. Vizuální rozdíly jsou díky novému enginu razantní. Ta tam je prázdnota prostředí, neostrost textur a zmizela dokonce pochmurně šedivá paleta barev. Herní svět Karnaky je plný drobných detailů v podobě květin, nářadí na stolcích a dekorace pokojů. VOID skvěle prezentuje reálné odlesky slunečního svitu. I tak se Dishonored 2 neobešlo bez porodních bolestí.

Engine je sice nádherný, ale není úplně doladěný. Během hraní se stane, že problikává nasvícení nebo mizí stíny. Nejsou to sice problémy, které by nedokázal vyřešit některý z následujících patchů, na tak skvělý titul ale tyto problémy zbytečně hází špatné světlo.

Dishonored 2 jsem hrál na PS4 a znovu vyzdvihuji vizuální kvalitu vytvořenou studiem Arkane. Rozdíly mezi PC a konzolovou verzí se téměř smazávají. Dishonored 2 běží na konzoli v rozlišení 1080p a drží si stabilních 30 FPS. S dvěma krátkými propady snímků se hra vždy dokázala velice rychle vypořádat.

Hodnocení konzolové verze

Dishonored 2 je překvapením stejně jako první díl před lety. Hlavním rozdílem je mnohem vyšší rozpočet vývojářů pramenící z důvěry Bethesdy ke značce Dishonored. Díky tomu dostáváme mnohem vypiplanější hru s novým příběhem a návykovější hratelností.

Jediným vroubkem zůstává pokulhávající VOID engine. Pevně věřím, že v Arkane Studios na tomto nedostatku zapracují a odstraní nepatřičné chyby. Nebýt těchto problémů, hra si u mě odnese absolutní hodnocení.

Návyková znovuhratelnost a nádherná grafická stránka činí z Dishonored 2 herní orgasmus na konzolích. Hra, která hravě rozdrtí konkurenci v daném žánru. A jelikož konec listopadu svádí k bilancování nad uplynulým rokem, v Dishonored 2 můžeme vidět vážného kandidáta na hru roku.

• Znovuhratelnost
  • Grafická stylizace
  • Délka hry