Fallout 4: Automatron Recenze

Zatímco si odstraňuju špínu za svými nehty, můj zabijácký robot ANDYBABIS opodál láme nájezdníkům ruce a do toho s veselou grimasou na robotické tváři občas něco radostně zapípá. To není žádný divoký sen po pátečním tahu po Praze, nýbrž to nejlepší, co může DLC Automatron nabídnout.

Pokud mi neselhala paměť, tak vesměs všechna DLC k předchozím Falloutům (myšlena jak trojka, tak New Vegas) byla bez výjimek nadprůměrná a s uspokojivým obsahem. Doby, kdy jsme museli Bethesdě platit deset babek za koňské brnění jako u Oblivionu, jsou dávno za zenitem, tudíž jsme se na slibně vypadající přídavku do čtvrtého Falloutu docela těšili.

Prvním robotem na holení je rozšíření s názvem Automatron. Jak dává tušit, vše se bude točit kolem mechanických společníků i nepřátel, největší radost ovšem budou mít především kutilové, kterým nově představený crafting ve F4 nevadil, ba naopak v něm utopili desítky hodin času.


Hlavní dějová linka vám totiž nevydrží nejdéle. Skrze nouzový signál se dostanete k robotí slečně Adě a společně půjdete po krku Mechanikovi, hlavnímu záporákovi DLC, jemuž nejspíše ruplo v obvodech a začal do zpustošeného Bostonu vysílat neméně vyšinuté stroje.

Nových lokací je opravdu pomálu, vlastně se dočkáte jen dvou větších industriálních „dungeonů“, několika nových robotických kamarádů a hrstky nových zbraní (včetně staronové Tesla Gun). Byť samotné DLC není tak drahé, dvě a půl hodiny příběhové kampaně je na můj vkus docela málo.

Tvůrcům se ovšem musí přiznat, že nové postavy jsou sice plechové, ale vtipně nadesignované a namluvené. Ani přestřelky na nepřátelském teritoriu nešetří akcí, po stovkách mrtvých raiderů jsou několik nových modelů droidů příjemným zpestřením.

Fallout+4+DLC-ed


Síla celého DLC tkví v něčem úplně jiném. Ne všem hráčům voněl crafting, a pokud patříte do této skupinky, můžete přídavek zcela ignorovat. Alfou a omegou Automatronu je totiž skládání vlastních robotických společníků.

Funguje to stejně jako modifikace zbraní, zábava je to ovšem o stupeň lepší. Například Codswortha můžete předělat až do takové míry, že po několika minutách přepínání modulů vyjde z garáže s čtyřma silnýma nohama z oceli a obrovských plamenometem na zádech.

Samozřejmě není problém si vytvořit vlastního robotického parťáka od základů, fantazie bude vaším nejlepším designérem a naštěstí zcela stačí již existující set součástek. Můj růžový ANDYBABIS je sice stejně hloupý jako jakýkoliv jiný společník, živý či sestrojený, nadělá ale mnohem větší paseku díky přimontovanému rotačáku.

fallout 4 automatron


Problém je ale v tom, že pro hráče, kteří již prošli Fallout 4 křížem krážem, jsou roboti jen krátkodobou kuriozitou. Spíše si dokážu představit zelenáče, který se teprve prokousává příběhem a ocenil by slušnou palebnou sílu po boku.

Jako ochutnávka k slibně vypadajícímu Season Passu sice Automatron obstál, ale s urvanou anténou a odřeným displejem. Příběh veterány spíše rozladí, craftingová složka zase sice umí zabavit mnohem lépe, ovšem ne všechny. Chystané DLC Far Shore obsahem tento předkrm jistojistě porazí i bez úsilí.

Automatron potěší především kutily než radioaktivním větrem ošlehané dobrodruhy. Příběh je příliš krátký a slabý, aby dokázal zanechat hlubší dojem, crafting robotů je sice zábavný, ale pokud jste pro tuhle složku hratelnosti nenašli pochopení v základní hře, nenajdete jej ani zde.

Klady

  • Skládat roboty je zábava
  • Akční souboje
  • Žádné zásadní bugy

Zápory

  • Plochý a krátký příběh
  • Pokud vás nebavil crafting, nebude vás bavit ani tohle
6

Dá se

Ondrej Resl
Student médií, povaleč, ruská krev a vůbec taková smutná existence, kterou baví hry, pivo a holky. V náhodném pořadí.