Na FAMU budete moci studovat herní design. Katedru otevřou za dva roky

Výuky se zúčastní také zkušení čeští vývojáři

Herní počiny z našich luhů a hájů často dosahují světových kvalit. Mafia, Samorost nebo ArmA jsou perfektním příkladem. Napříč tomu je podpora tuzemských vývojářů mnohem menší, než tomu je v například v sousedním Polsku. Díky pražské FAMU se ale blýská na lepší časy.

Do českých studií sice nenasype stovky milionů, přinese jim ale něco neméně cenného. Filmová a televizní fakulta Akademie múzických umění totiž plánuje otevřít katedru se zaměřením na videoherní design. Již za dva roky tak na nový obor nastoupí budoucí herní scénáristé, animátoři nebo zvukaři.

FAMU není první vysokou školou, která zaměření na vývoj her nabízí. Magisterské studium již nějakou dobu nabízí Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy, jak ale řekl děkan Zdeněk Holý pro Aktuálně.cz, výuka na nejstarší české univerzitě je zaměřena na programování.

Holý ale chce vychovat umělecky zaměřené vývojáře. „Je to přirozené. Počítačové hry potřebují scenáristy, dramaturgy, animátory i zvukaře, k FAMU má tedy celý obor mnohem blíž, než se zdá. Předkládá nové výzvy, které ale vycházejí z principů, jež se u nás dávno vyučují,“ vysvětlil v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Již teď se děkan snaží domluvit na spolupráci se zkušenými vývojáři, za katedrou se proto nejspíše objeví i tvůrci známých českých her. V plánu je také kooperace s programátory z výše zmíněné Matematicko-fyzikální fakulty.

O hromadu zkušeností tedy nebude při magisterském studiu na FAMU nouze. Snad tím podpora vývojářů u nás neskončí, naše malá republika má na tvorbu světových titulů talentů dostatek.

Čtěte také: Hry roku 2016: Nejlepší české tituly

Český Samorost je ostatně důkazem, že hry a umění jdou docela dobře k sobě.


 

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.