GC17: Far Cry 5 přináší starou hratelnost, ale i svěží americkou přírodu

'ave ya ever 'eard the definition of 'nsanity?

Střílečky jsou bezpochybně jedním z nejoblíbenějších herních žánrů současnosti. Call of Duty tu s námi je přes 14 let, Battlefieldu je už přes 15 a dnes trochu pozapomenutý Medal of Honor v svým věkem bez problému překoná obě dříve jmenované série. Na podobnou historii navazuje i Far Cry 5, který ovšem pod střechou Ubisoftu má se svou svobodou blíže k RPG sériím či akčním adventurám. 

Samotný Ubisoft, který Far Cry nejdříve vydával a nyní i vyvíjí, si moc dobře uvědomuje zájem o znovunastartovanou sérii. Díky tomu se šílená střílečka na Gamescomu dočkala prostorného stánku, v němž si najednou mohlo zahrát přes 60 hráčů. Odpovídala tomu i (několikahodinová) fronta – zabrala téměř třikrát více prostoru než samotný stánek s konzolemi.

Čtete správně, u každého stojanu bylo totiž možné si zahrát jen verzi pro Playstation 4 Pro. Pro mě, zarytého PCčkáře, to pochopitelně znamenalo katastrofu. Ne, že bych držel ovladač v ruce poprvé, ale ke střílečkám mi prostě nikdy neseděl. Což víceméně potvrdil i smích pracovníků Ubisoftu, kteří při hraní stáli za mnou.


Technický stav dema Far Cry 5 taky nebyl nejhvězdnější. Jakékoliv načítání trvalo přes minutu, v časově omezené předváděčce se tedy jednalo o mnohonásobně horší problém. Během hraní se navíc objevilo dost záseků – PS4 Pro ani v „nižším“ rozlišení 1080p prostě nestíhal.

Zato grafická stránka vypadala mnohem lépe. Oproti Far Cry 4 se sice o překvapivý skok nejedná, přesto americký středozápad vypadá překrásně a okolní lesíky, políčka i vzdálené hory dokázaly pohladit na duši. Rozhodně se ale těším na PC verzi – přeci jen mi přišlo, že by některé textury mohly být o něco ostřejší.

Hratelnost se od posledního plnohodnotného dílu moc nezměnila, co se týče hlavní náplně titulu. Úkol byl jasný jak facka a k jeho splnění mi v cestě stál abnormální počet po zuby ozbrojených sedláků. Neměl jsme nouzi ani o obrovský arzenál zbraní, od revoleru přes běžné útočné pušky až po klasický dynamit. Jestli bude k jejich craftění stále potřeba ulovit alespoň pět kasuárů, jsem bohužel nezjistil – Ubisoft v demu ukázal jen dvě kraťoučké mise.

Stejně rozmanitě vypadal i vozový park. Kromě klasických dodávek a náklaďáků jsem měl tu čest projet se v pořádném americkém tahači nebo bombardovat sila plná drog z práškovacího letadla. Slonů se tentokrát nejspíše nedočkáme, můžeme maximálně doufat v místního losa.

Upřímně jsem ale čekal trochu víc. Kromě Far Cry Primal se od třetího dílu prakticky nic nezměnilo a od roku 2012 tak hrajeme to samé. Větší změna od osvobozování vesnic a dobývání pevností by neuškodila. Třeba se Ubisoft ještě vytáhne s tvorbou vlastní postavy, ze které bohužel nic neukázal.


Největší změnou samozřejmě je systém parťáků. Hned na začátků dema jsem dostal na výběr mezi genericky vypadajícím chlapíkem, genericky vypadající ženskou a psem. Volba byla jasná. Alík se během bojů pořádně osvědčil, poslouchal na slovo, jen po nehodě s dynamitem jsem ho musel narychlo oživit.

Strávil bych se hrou i delší dobu, brigádníci Ubisoftu mě ale poměrně brzy vyháněli ven, aby mohla dovnitř přijít další vlna natěšených hráčů. Mít zkušenosti s gamepadem, asi bych z celkového zážitku vytřískal více, takhle mi vybuchl dynamit v ruce a následně ho doprovázel smích ubisoftích hostesek. Což o to, že mě zdrželo i samotné načítání hry.

Celkově vypadá Far Cry 5 jako další Far Cry, jen větší, hezčí a trochu méně exotičtější. Zato se dočkáme pořádné dávky rednecků včetně nakažlivého přízvuku. Bohužel si na vydání ještě nějakou chvíli počkáme – datum vydání je totiž stanoveno na 27. únor 2018.

Čtěte také: GC17: Hororový Call of Cthulhu okouzlil ponurou atmosférou. Nabídne čtyři konce

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře