Gamescom 2016: Dojmy z Mafie 3

Gamescomová prezentace očekávané gangsterky Michalovi neunikla. Bude to úspěch, nebude to úspěch?

Mafia 3 již od svého prvního uvedení rozděluje hráčskou společnost na dvě poloviny. První si pracovně nazveme staromilci. Vytržení značky z českých rukou se pro ně stalo svatokrádeží a Mafia 3 jako kompletně zahraniční hra pro ně není dostatečným nástupcem. Druhá skupina naopak adoruje pokračování kultovní série a napjatě očekává, co Mafia 3 přinese.

Ve svém pokračování mafiánská městská akce doznala značných změn. Nemyslíme tím pouze přesunutí do historicky zcela odlišného období a prostoru. Již z trailerů divák pozná, že se změnila celá atmosféra hry.

Dokonce si troufáme napsat tvrzení, že tvůrci odlišně přistoupili i k mechanikám na první pohled nevýrazným, ale v případě Mafie důležitým, mezi které patří například způsob narace a dávkování příběhu. Konečný verdikt si ovšem nechme až na říjen, kdy se třetího dílu dočkáme.


Mafia 3 se již v prvních trailerech stala suverénní městskou akcí a z nejistého přešlapování druhého dílu mezi koridorovou střílečkou a hybridním otevřeným světem vykročila směrem k suverénní městské akci s otevřeným světem. Dosvědčila to i prezentace na Gamescomu, kde na videu předvedli úryvek jedné z mnoha misí.

Na klasickém najdi a znič schématu tvůrci předvedli základní premisy a pilíře Mafia 3. Zde dáme za pravdu staromilcům. Původní Mafia zmizela v nedohlednu. Mafia 3 přináší zcela nový úhel pohledu.

Pravdou ovšem zůstává, že tento úhel pohledu nabízí nečekaně lákavé možnosti. Představte si zběsilý svět GTA V naroubovaný na tichý a promyšlený schematismus Hitman: Absolution.


Při průchodu misí v Mafii 3 dávají tvůrci otěže do rukou hráčů. Je čistě na vás, zda hru proběhnete se samopalem v ruce a prostřílíte se až k cíli, nebo se proplížíte skrze temné rohy a nepřátele zlikvidujete ze zálohy. Hra vás nijak nepenalizuje za jeden ani druhý způsob. V průběhu průchodu misí můžete svoji taktiku radikálně změnit a stále máte šanci svůj úkol dokončit.

Celé New Bordeaux vývojáři rozdělili do 10 čtvrtí majících svá specifika. Vedle velkolepého centra se dostaneme i na vedrem rozpálený venkov plný bažin s nepříjemnými aligátory. Horkou atmosféru Jižní Karolíny včetně obtloustlých zlodějíčků s oroseným čelem zvládli vývojáři na jedničku.

I tak je ale zřejmé, že projížďky na venkově hrají jen druhé housle. Možná to není na škodu. Vzpomeňme si na pro mnohé rozpačitý venkov v GTA V.


Mafia 3 v našich očích přinese vyvážený poměr příběhem řízené akce spolu s otevřeným světem. Očekávat můžeme napjatý příběh přinášející i staré známé z předchozích dílů. Ostatně na tom celá série stojí. V případě nejnovějšího dílu Mafia 3 dospěla, utáhla šrouby a konečně představila hru, která v době svého vydání přinese moderní herní mechaniky.

Abychom si rozuměli. Mafia 3 pravděpodobně nepřinese revoluci v pohledu na game design stříleček z pohledu třetí osoby. Možná nabídne pár inovací, překvapí výborně zahranými animacemi zabíjení nepřátel a rozhodně se nenechá zahanbit svým otevřeným světem.

I tak si vás ale získá svoji neopakovatelnou atmosférou a nezáleží na tom, zda se bavíme o volném projíždění v otevřeném světě, honičkách v bažinách nebo likvidování nepřátel při plnění misí.

Zdroj:

Vlastní

Individuum s oblibou v indie hrách jakéhokoliv žánru. Dobrý příběh vykompenzuje chyby v hratelnosti.
Facebook komentáře