Gamescom 2016: Dojmy z lodí ve War Thunderu

Do War Thunderu připlují lodě. A to jsme si na Gamescomu nemohli nechat samozřejmě ujít.

Stánek Gaijinu mě na Gamescomu zajímal dvakrát, po Crossout VR jsem se na nové lodě ve War Thunder už nestihl podívat. Ujal se mě milý a energický Brit, který sršel suchým humorem. A tak mi za zvuku výbuchů lodí a jeho vlastního smíchu představil lodě, které míří do War Thunderu.

Samotné prezentaci předcházela krátká exkurze historie.  Zjistil jsem, že námořní bitvy nikdy netrvaly kratší dobu jak několik dní – ta nejkratší trvala jen pár hodin a konala se v roce 1862. Pochopil jsem také, že obrovské válečné lodi trvalo dlouho, než se rozjela a ještě déle, než dokázala zastavit.

Proč to píšu? Vývojáři War Thunderu se chtějí ve všem co nejvíce přiblížit realitě, což znamená, že nemohou do hry poslat velké válečné lodě. Bitvy by rychle ztratily punc realističnosti.  Dává jim to ale možnost se více zaměřit na rychlé a snadno ovladatelné čluny, se kterými si užijete spousty zábavy.

Každý člun má svůj vlastní typ primární i sekundární zbraně. Ať už to jsou deathcharge – výbušné barely, které se hází z lodi -, nebo jakýsi kanón podobný artilerii, u něhož nebyl ani prezentující sto přesně říci, o co se jedná. Vše mají ale vývojáři do posledního detailu promyšlené.

Lodě jako takové a jejich posádka nemají ukazatel zdraví pro celek. Vývojáři se uchýlili k modulárnímu systému. Pokud váš člun dostane zásah do trupu a na vaší lodi nemáte dostatek námořníků, aby díru opravili, prostě se po chvíli potopíte. Dostat se můžete i do situace, kdy na vaší lodi zůstane jen jediný námořník. Na jeho bedrech pak stojí choď celé lodi. To je samozřejmě nemožné, po chvíli tak zjistíte, že vaše bojeschopnost spadla někde k úrovni převoznické pramice (a i ta by se pohybovala rychleji).

warthunder-1

Spíše než velkých letadlových lodí se v novém updatu dočkáme rychlých a snáze manévrovatelných člunů.


Vyzkoušel jsem si britský a americký člun. Není jednoduché s nimi manévrovat, ale celková atmosféra je přesně taková, kterou by člověk od War Thunderu čekal: Vtáhne přímo do hry. Hrál jsem jen proti jednomu člověku, kolegyni novinářce, a nemůžu říct, že bych ji nějak šetřil. Když ale musela odejít a k počítači si sedl prezentující, rychle jsem pochopil, že můj skill byl definovaný jen nezkušeností protihráčky.

Pan Brit mi nakonec dovolil potopit jeho loď pomocí letadla. I v tom jsem žalostně selhal. Ale ačkoliv jsem se několikrát podíval na dno moře, lodní i kombinované bitvy ve mně zanechaly dobrý pocit. Jakmile bude možné brázdit vody War Thunderu s malými čluny, hlásím se do první linie.

Všechny články z Gamescomu 2016 najdete zde!

Facebook komentáře
Zdroj:

Vlastní

Tomáš Polej
Externí redaktor portálu Battleforce.cz, s oblibou říká, že reálný svět má oproti počítačovému špatnou grafiku. Spisovatel v očekávání na vydání bestselleru. Email: t.polej@gmail.com
%d blogerům se to líbí: