Gamescom 2016: Dojmy z Dropzone

Jak to dopadá, když MOBA spojí s RTS žánrem? Na Gamescomu jsme si zašli na prezentaci Dropzone

Stánek Gameforge byl na moje zkušenosti dost velký a lidé možná až příliš přátelští. Jakmile jsem se doptal kudy kam, ujal se mě Ted Terranova, jeden z hlavních vývojářů Dropzone.

Vývojáři ze Sparkypants vytvořili hru, která spojuje prvky žánrů MOBA a RTS. V Dropzone se hráč chopí hned tří postav naráz: Tank, Gunner a Mechanic jsou základní kategorie, které se časem rozšíří ještě o další nové. Princip hry je jednoduchý – na planetě ovládané vesmírnými brouky Kavash těžíte vzácnou surovinu Cores. A protože atmosféra i prostředí planety nepatří k těm přátelským, těžební společnosti najímají piloty mechů, rigů, kteří se o těžbu surovin postarají za ně.

Před každou bitvou máte možnost rigy poupravit. Na všechny rigy nasdíte jak jiné zbraň, tak jiné modifikace trupu, což umožňuje vytvoření trojčlenného týmu přesně podle vašich představ. Každý pilot se specializuje na něco trochu jiného, vytvoříte si tak plně ofenzivní tým, který ale při prvním zahnání do kouta vezme za své.

dropzone-4

Podobnost s MOBA hrami Dropzone nezapře.


Každá hra trvá pouhých 15 minut, po kterých nekompromisně končí. Vyhrává ten hráč, který vybije nejvíce Kavashích hnízd a posbírá nejvíce Cores. Ty následně musí dopravit do středu mapy a je jeden po druhém odeslat pryč. Za každou z těch činností hráč dostává body, které rozhodují o konečném výsledků hry. K získání bodů lze krom farmingu Cores plnit i mise. Ty se na každé utkání mění.

Levelování rigů (maximální level je 5) probíhá skrze sdílené expy, které hráč dostane za zabíjení Kavashů. Pokaždé, když nasbíráte dostatečné množství na další level, vylepšíte jeden ze svých 3 rigů, které podle levelu dostávají nové schopnosti. Každý rig dosáhne maximálně 5. úrovně, na výběr tak máte celkem 15 možností vylepšení.

Má to ale háček. Za ničení rigů protihráče nedostanete ani floka, ani exp, prostě vůbec nic. Zničený rig maximálně upustí Core, který zrovna přenášel. Ted Terranova dokonce při prezentaci prohlásil, že svým způsobem nemá cenu rigy protihráči ničit. Na stůl to pokládá zajímavou otázku. Mám tedy nechat protihráče nechat v poklidu farmit a sám se starat o jeho Cores nebo mají souboje rigů jiný smysl?

Souboje s protihráčem netrvají dlouho, protože se napoprvé, a často ani na podruhé, nepobijete. Jen se tak oťukáváte, abyste věděli, kdo bude mít zbytek hry navrch. Momentální mód jeden proti jednomu je chaotická zábava a Ted Terranova se zmínil, že dělají na 2v2 modu. 6 rigů na každé straně by do hry každopádně mohlo přinést novou zábavu a nečekané zvraty.

V Dropzone toho máte na starost opravdu dost. Starost o tři rigy zároveň, sbírání Cores, zabíjení Kavashů, plnění misí a do této směsky přimíchejte jednoho protihráče, kterým vám čas od času chce šlápnout do úsměvu. 15 minut hry je tak dostatečných, občas dokonce až moc dlouhých. Nicméně i tak může být Dropzone ve své finální formě příjemná herní zábava kombinující MOBA hry s RTS.

Všechny články z Gamescomu 2016 najdete zde!

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Polej
Externí redaktor portálu Battleforce.cz, s oblibou říká, že reálný svět má oproti počítačovému špatnou grafiku. Spisovatel v očekávání na vydání bestselleru. Email: t.polej@gmail.com
Facebook komentáře