Gamescom 2016: Dojmy z Titanfall 2

S čím se představilo nové pokračování akční střílečky s obřími roboty?

Titanfall 2 na letošním Gamescomu nešel přehlédnout. V půlkruhovité hale EA si řekl hned o dvě herny, v níž jsme mohli opět skočit do útrob obrovských robotů a vrhnout se do chaosu futuristického bojiště. Jak se nám líbilo pokračování od Respawn Entertainment? Zde jsou dojmy od Michala a Trana.


Michal

První minuty v souboji hraní Titanfall 2 představily všechny zásadní změny na bojovém poli. Ze hry zmizeli boti, kteří sloužili jen jako snadná náhrada pro nováčky. Nyní je najdete pouze v novém módu Bounty Hunt. Celé hře to dodalo esenci plynulosti a kompaktnosti. Boti sloužili spíše jen jako nechtěné rozptýlení než jako regulérní protivník.

Největší změnu v Titanfall 2 spatříte v pohybových možnostech pilotů. Ačkoliv na rychlých přesunech a využití strategických možností prostředí stál i první díl, ve druhém díle vývojáři možnosti běhání po zdech, dvojitých skoků a raketových jet packů ještě více umocnili. Kempováním na vysokých bodech mapy dosáhnete maximálně tak toho, že vás nepřátelský pilot obejde a zabije zezadu. Chtě nechtě se musíte ponořit do epicentra bojů.


To celé razantním způsobem změnilo tempo boje. Matadoři, kteří v prvním souboji dosáhli desáté generace, se rychle zorientují, novým hráčům, případně méně náruživým hráčům prvního dílu, chvíli potrvá, než si na rychlý průběh boje zvyknou. Pilota, který vás zabil, zpravidla objevíte až na kill cam mezi zabitím a spawnem. Tyto drobné nevyladěnosti ale nejsou nic, co by nevyřešil dobře zvládnutý match-making.

Drobných změn se dočkal i bojový arzenál. Kontroverzní automaticky zaměřovací pistole ze hry zmizela a nahradily ji přitahovací hák a sonarová dýka. Hák ale nenajdete ve svém inventáři jako zbraň, ale jako perk, který můžete nahradit řadou jiných výhod. Nedovedu si ale představit někoho, kdo by to dobrovolně udělal. Brzy totiž zjistíte, že právě hák vám v rychlé atmosféře prvního dílu Titanfall chyběl.

Titanfall 2 může být velkým překvapením roku. Stejně tak ale může vedle svojí konkurence propadnout. Ačkoliv přináší oproti prvnímu dílu několik změn, není jich tolik a co hlavně, neostříleným bažantům tyto změny mohou udělat z druhého dílu Titanfallu otravné spawn-kill souboje, u nichž stráví hodiny jen pro to, aby se začali dostávat do středu tabulek. Nakonec jim tak zbude jen kampaň pro jednoho hráče, o níž se toho zatím moc neví.


Tran

V prvním Titanfallu jsem strávil „jen“ něco přes 10 hodin, možná proto jsem si nevšiml tolika změn co Michal. Grafický posun se díky novému enginu sice koná, ale pokud bych měl být rejpal, na konzolové betaverzi nebyl tak výrazný.

Zato frenetická akce s mrštnými piloty a jejich robotími kamarády zůstala věrná prvnímu dílu, což považuju za významné plus. Místy jsem měl pocit, že je tempo hry o něco rychlejší, a zorientovat se v mišmaši futuristických chodbiček s gamepadem (k PC verzi nás nepustili, bohužel) bylo ze začátku slušné peklo. Spíše než s titány jsem válčil s ovládáním. A ano, i letos jsem si musel hodit granát pod nohy, jak říká moje nepsané gamescomové pravidlo.


V centru dění už jsem dostal přesně to, co jsem od Titanfallu 2 čekal – všudypřítomné výbuchy, po střechách pobíhající piloty, hořící titány a nespočet kill camů, které loajálně doprovázely má rychlá zhebnutí. Pokud jste tento působivý chaos v prvním díle zbožňovali, nemusíte se pokračování bát. Změny v arzenálu, rozšířená mobilita hráčů a titán-samuraj mohou veterány jen potěšit.

Upřímně si ale nejsem jistý, zda tyhle drobné krůčky dopředu stačí k tomu, aby druhý Titanfall předběhl jiného oře ze stejného stáje. Battlefield 1 totiž vychází pouhý týden před ním a obávám se, že na neokoukané bojiště první světové války jednoduše stačit nebude ani se nově zavedenou singleplayerovou kampaní.

Perlička na závěr? Skončil jsem jako první v tabulce. Fanfáry stranou, nešlo o žádný hrdinský výkon – jednoduše jsem bránil kontrolní bod granátometem a naháněl týmu potřebné body.

Všechny články z Gamescomu 2016 najdete zde!

Zdroj:

Vlastní

Individuum s oblibou v indie hrách jakéhokoliv žánru. Dobrý příběh vykompenzuje chyby v hratelnosti.

Komentovat příspěvek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.Požadovaná pole jsou označena *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.