GC17: Skvělé prostředí, grafika i souboje. Kingdom Come nás nezklamal

Pařba z naší rodné hroudy

Ani letošní Gamescom se nemohl obejít bez českého zastoupení. Kromě stánku s nezávislými vývojáři z našich luhů a hájů jsme se opět dočkali prezentace od Warhorse Studios, kteří nám ukázali nejnovější verzi jejich středověkého RPG Kingdom Come: Deliverance. A co vám budeme povídat – neodešli jsme zklamaní.

Čeští vývojáři na prezentaci hry rozhodně nešetřili a ve veřejných halách kolínského výstaviště si postavili štědře ozdobený stánek s více než tuctem počítačů a trojicí borců v plné zbroji. Naše kroky ale vedly do lobby vydavatele Koch Media, kde na nás čekalo novinářské demo hry. Zatímco jsem se ujal klávesnice a myši, Honza popadl ovladač. Rozhodně můžeme říct, že co ovládání jsme vpluli do středověkého RPG bez problémů.

Na začátku hratelného dema nás uvítala cutscéna, která k našemu potěšení nevypadala tak hrozivě jako poslední trailer. Mimika tváří jednotlivých postav byla přinejmenším uspokojivá a nějak významně neodváděla od děje.

Úkolem v krátkém demu bylo vyjet do malé vesničky a vypátrat, kdo se zde vyřádil na nebohých místních. Každá postava měla svou vlastní práci, takže všichni vypadali jakž takž zaneprázdněně a prostředí nepůsobilo genericky jako v jiných podobných hrách. Celé vyšetřování probíhalo jak v nějaké noirové detektivce – vyptávali jsme se svědků, prohledávali okolí a koukali po stopách na zemi i tělech zavražděných sedláků.


Jakmile jsme (někteří horko těžko) našli dva z ničemných vrahů, strhl se boj s jedním z nich, protože druhý byl příliš zraněný na to, aby se hýbal. Honza svého soka vyřídil poměrně bez problémů, já jsem k boji přistoupil netradičním způsobem. Nejdříve jsem muže v lehké zbroji (který se po mně oháněl mečem) zmlátil pěstmi, následně jsem tasil meč a probodl ho. To, že jsem tak udělal, protože jsem si nemohl vzpomenout na klávesu tasení meče a byl jsem příliš líný si ji vyhledat, je věc druhá.

Shodli jsme se na tom, že pro správné uchopení a naučení bojového systému by byla potřeba mnohem delší herní doba než krátké demo, ale oba jsme byli velice příjemně překvapeni, jak rychle nám ovládání padlo do ruky. Od vývojářů jsme se později dozvěděli, že dva ničemníky bylo pochopitelně možné vyřídit více způsoby: buďto přímou konfrontací či návratem do vesnice, kde jsme si mohli mohli vzít na pomoc několik vojáků.

Jestli nás ovšem něco ohromilo, byla to krásná a autentická krajina. Když jsme vstoupili do zelenavého lesa, ihned jsme měli pocit, že se plahočíme mezi stromy v Čechách nebo na Moravě. Líbivému dojmu hodně napomáhala pěkná grafika – zde CryEngine ukázal své drápky. Lesy zkrátka vypadaly úchvatně. Vesnice a příroda kolem určitě nezaostávaly a s jistotou můžeme říct, že se lidem z Warhorse povedl jeden z nejkrásnějších otevřených světů.

Těch pár desítek minut uteklo jako voda. Co do grafiky, zvuků a autenticity prostředí u nás Kingdom Come: Deliverance zabodoval. Taktéž ovládání bylo intuitivní a přinejmenším v demu jsme (mimo zapomenuté tlačítko pro tasení) nezaregistrovali žádný problém.

Největší slabinou tak zůstávají trošku škrobená mimika, kterou ovšem bez bolesti přežijeme, a za nás rozhodně šlo o jednu z nejlepších her výstavy. Kingdom Come: Deliverance vyjde 13. února 2018 na PC, XONE a PS4.

Čtěte také: Nový příběhový trailer ke Kingdom Come nešetří krví ani trusem

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Polej
Externí redaktor portálu Battleforce.cz, s oblibou říká, že reálný svět má oproti počítačovému špatnou grafiku. Spisovatel v očekávání na vydání bestselleru. Email: t.polej@gmail.com
Facebook komentáře