Smrtící balet a mluvící banány. To vše a více nabídne My Friend Pedro

Let's get BANANAS

Příběh My Friend Pedro začíná v květnu 2014. Tehdy Victor Agren, který dříve pracoval na hrách jako LittleBigPlanet a Tearway, vydal flashovou hru. Dodneška je původní My Friend Pedro stále dostupný online, se svým mladším bratříčkem se ale může jen těžko měřit. A to na něm pracuje jediný vývojář.

Plnohodnotnou verzi s trefným podtitulem Blood Bullets Bananas Devolver ukázal během své šílené konference na E3. Pochopitelně jsem se díky ujetému traileru těšil, až si na hru budu moci sáhnout, což se mi na Gamescomu povedlo. Ve společnosti samotného vývojáře a tří francouzských novinářů jsem se pustil do vražedného baletu.

Victor Agren na My Friend Pedro vytvořil naprosto vše s výjimkou hudby a pár assetů. Avšak pokud by švédský vývojář neseděl vedle mě, moc bych této informaci nevěřil. Vše od ovládání až po fyziku létajících kusů mrtvých těl vypadá úžasně, jako kdyby na hře několik let pracoval tým zkušených veteránů.

Možná nejtrefnějším přirovnáním, které během naší prezentace padlo, bylo Hotline Miami z bočního pohledu. Hlavní postava létá skrze levely jako správná baletka, kulky odráží od pánví a kovových plátů, vzduchem létají stoly a výbušné barely a samozřejmě nechybí ani slow-motion. Sám jsem zažil vlastní wow momenty, se samotným Victorem jsem se ale rovnat nemohl.

Zatímco nás nechal hrát na ovladači, sám sáhl po klávesnici s myší a skrze celý level prosvištěl na skateboardu bez jediného zaškobrtnutí. Krása chaosu je hlavní postavou stejně jako nejmenovaný hrdina nebo mluvící banán Pedro. Díky tomu je přímo ve hře implementovaná funkce, která z nejlepšího momentu v daném levelu vytvoří automaticky gif.

Nemalou roli hraje také osobitý humor, který můžete vidět v přiložených videích. Pedro k hlavní postavě pravidelně promlouvá a ať už radí, jak zabít různé záporáky, nebo jen hází menší vtípek, vždy dokáže mluvící banán vykouzlit alespoň maličký úsměv na tváři. Rozhodně ale nečekejte žlutého Duke Nukema, Pedro má k záchodovému humoru naštěstí daleko.

Ukázané levely jsou téměř hotové, Victor má ale stále dost práce před sebou. Především tvorba gifů stále není úplně perfektní, na vydání si ale moc dlouho nepočkáme. PC verze se dočkáme na začátku příštího roku, stejně by měl vyjít i port pro Nintendo Switch, na kterém pracuje externí tým Devolveru.

Čtěte také:Fallout 76 klade důraz na týmové hraní a stavbu základny. Tu vám mohou ostatní srovnat se zemí

 

Facebook komentáře
Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
%d blogerům se to líbí: