Ride 3 láká na překrásné stroje a mezinárodní tratě. Vše hatí jen vysoká obtížnost

Vrum vrum

Milovníci aut mají spoustu titulů, ve kterých se mohou prohnat v digitálních verzích skutečných bouráků, ať už tím myslím série jako Forza, F1 nebo Project Cars. Čistokrevní motorkáři zatím vycházeli zkrátka, teda snad až na italské závody ze studia Milestone. A jejich řady ještě letos rozšíří Ride 3.

Už od začátku prezentace na Gamescomu bylo jasné, že nepůjde o žádné Flatouty na dvou kolech. Vývojáři se s motorkami chtějí držet při zemi, Ride 3 se díky tomu blíží spíše k simulátoru. Což s sebou přináší mnoho výhod, na druhou stranu tím zřejmě odradí méně zkušené nebo netrpělivé hráče.

Realistický jízdní model totiž i na jednodušší obtížnosti nebyl vůbec přívětivý. Sám jsem ani s mírnou pomocí při brzdění a zobrazené optimální dráze měl problémy, abych se vůbec v sedle udržel. S každou zatáčkou jsem se naštěstí zlepšoval, přesto jsem podstatnou část závodu skončil na zemi. Nebo v koruně stromu. Nebo za okrajem útesu.

Na druhou stranu vývojáři opět použili svůj tradiční prvek – vrácení času. Pokud se mi zatáčka nepovedla, mohl jsem přetočit čas a zkusit jí projet znovu. Pro ostřílené závodníky půjde o zbytečnost, pro čerstvé řidiče jde o jedno z mála stébel, kterých se mohou chytit.

Existuje totiž kopa důvodů, proč Ride 3 stojí za vyzkoušení. Vývojáři oproti předchozím dílům přešli z vlastního enginu na Unreal, tratě a motorky díky tomu vypadají skvěle. Především noční závod v Macau nebo prosluněné italské útesy lákaly k vyfocení nového wallpaperu.

Práce grafiků neskončila u samotných tratí. Při vydání dostane 230 licencovaných motorek od známých výrobců jako Ducati, Honda nebo Suzuki. Ještě po vydání tvůrci počítají s dalšími 70 stroji, avšak část z nich půjde získat jen skrze placená DLC. Kampaň se rozdělí do „magazínů“ a v každém z nich se objeví mix ze šesti různých druhů závodů. Průchod tedy nebude úplně lineární a odemykání nových závodů a motorek zůstane čistě na hráči.

V Ride 3 se samozřejmě dočkáte i multiplayeru a vylepšování motorek. Kromě pilování vnitřností vám hra dovolí vytvářet i vlastní grafické designy. Ke hře více hráčů ani ke zkrášlování mé motorky jsem se během prezentace nedostal, vývojáři nám aspoň ukázali motorky s věrně vypadajícími reklamami nebo hlavou Homera Simpsona. Představivosti se meze rozhodně klást nebudou.

Z prezentace Ride 3 jsem odcházel s poněkud rozpolcenými pocity. Na jednu stranu jde o překrásnou hru s kopou možností a licencovanými motorkami. Na té druhé zase leží vysoká obtížnost a plány na placená DLC ještě před vydáním. Uvidíme, jak dopadne plná verze, která zamíří do obchodů 8. listopadu pro PC, PS4 a Xbox One.

Čtěte také: Battle royale trochu jinak. Parkourový Dying Light: Bad Blood servíruje komorní, ale krvavou zábavu

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.