GC17: Gravel vsadil na čirou off-roadovou zábavu. Grafikou ale nezazářil

Staňte se nejlepší závodníkem ...v TV show?

Každému se pod závodní hrou vybaví úplně jiný obrázek. Někdo má v paměti vyryté staré díly Need for Speed, jiný nedá dopustit na Forzu či Gran Turismo, pár šťastlivců si zase vzpomene na šílenou sérii FlatOut. A občas někomu vytanou v hlavě motorky z MotoGP, za nimiž již pár let stojí italské studio Milestone. Ti se ovšem rozhodli pro změnu.

Jejich nejnovější počin má k simulaci závodních motorek daleko. Gravel se totiž zaměřil na pořádné off-road závody plné bahna, štěrku a promáčknutých plechů. K tomu ještě vývojáři přihodili vozový park plný licencovaných aut od značek jako Ford nebo Chevrolet.

Milestone svému nejnovějšímu počinu očividně hodně věří – na Gamescomu si studio pořídilo pořádně vybavený stánek. Není se čemu divit, Gravel míří na mnohem širší skupinu hráčů. Nejedná se totiž o žádnou hardcore simulaci pro pár vyvolených s volantem, ale arkádovou jízdu.

Už od nastavení závodů bylo proto jasné, že hra bude vsázet na přístupnost a jednoduchost. Při výběru auta, kterých v plné verzi bude téměř 100, se dal sice vybrat jeho vzhled, žádné tunění ale nečekejte. Milestone míří spíše na zábavu než na čísla v tabulkách.


Co se týče samotné jízdy, auta se od sebe lišila přesně podle očekávání. Pick-upy byly těžké a trochu nemotorné, nabušené Subaru zase létalo i v nejhorších podmínkách. Systém to je ideální pro hráče, co se žánrem nemají tolik zkušeností, nebo si jen chtějí rychle zajet pár závodů po práci.

Hře nechyběl ani systém poškození, bohužel i ten byl víceméně kosmetický. Bylo jedno, jak moc jsem si naboural káru, vždycky prostě dojel do cíle. I při mém posledním závodu, kdy jsem boural do každého stromu v lese, jsem nakonec s patvořeným Fordem do cíle doklouzal. Až se mi začalo stýskat po FlatOutech.

Skvělým a překvapivým prvkem byla možnost vrátit čas o pár vteřin zpět. Stačí po nepovedené zatáčce zmáčknout jedno tlačítko a hra vrátí celý závod, jak si hráč zvolí. Pro casual hráče je to rozhodně výborná záchranná páka – sám jsem po pár zmrvených zatáčkách v bahně s hanbou vracel.


Zajímavá je rozhodně implementace příběhu. Gravel klasicky nabídne kampaň v podobě série závodů, příběh ale bude vyprávět v podobě TV show. V ní se hráč coby závodník probojuje přes ostatní postavy až k poslední epizodě, kde čeká ho šampion všech off-road závodů. Vývojáři na Gamescomu z příběhu bohužel nic neukázali, moc mě s ním tudíž nepřesvědčili.

Nepříjemně mě také překvapila i grafika závodů. Auta sice vypadají fajn (za jejich autentičnost už ručit nemůžu, off-roady prostě neznám), zbytek krajiny je na tom podstatně hůře. Stromy vypadají, jako by je napadl kůrovec, mantinely někdo zřejmě ukradl ze second handu a ani to bláto nevypadá jako pořádné bláto.

Cože je škoda. Gravel se totiž snaží zaujmout hráče v oblasti, kde v posledních letech vládne série DiRT nebo drsné rally simulace. Prvních pár závodů bylo zábavných, mám ale pocit, že se koncept po pár hodinách zají. S jistotou uvidíme už v první polovině příštího roku, kdy Gravel dorazí na PC, PS4 a Xbox One.

Čtěte také: Beta Star Wars: Battlefront 2 odstartuje již tento týden. Rozjedete ji?

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.