Fandové nadále „vyvíjejí“ vlastní Half Life 2: Episode 3. Příběh mají už z půlky hotový

Když nejde Half-Life k hráčům, musejí hráči k Half-Life

Možná si vzpomenete na zhruba půl roku starou událost, která zatloukla další hřebík do rakve mýtického Half-Life 3. Bývalý scénárista Valve Marc Laidlaw tehdy zveřejnil synopsi příběhu plánované, ale zrušené třetí epizody Half-Life 2. Tehdy bylo jasné, že se jí v nejbližší době nedočkáme. Komunita kolem legendární série se však svého vysněného pokračování nechce vzdát a rozhodla se jej vytvořit vlastníma rukama.

Kvůli případným problémům s autorskými právy se hra jmenuje Project Borealis (podle výzkumné lodi Aperture Science) a její příběh vychází právě z Laidlawova zakamuflovaného scénáře, který si můžete přečíst zde. Autoři z ní vybrali části důležité pro samotnou zápletku a hluchá místa zaplnili vlastním dějem podle svých představ tak, aby se jednalo o plnohodnotný Half-Life zážitek.

Soudě podle nejnovějších informací na stránkách projektu probíhá vývoj bez větších potíží. Příběh přímo ve hře je hotov z poloviny a AI nepřátel, pohyb hráče a střílení fungují tak, jak mají. Samozřejmě je však potřeba spousta testovaní, než hra spatří světlo světa.

Na SoundCloud profilu projektu naleznete ukázky (za mě velmi povedeného) originálního soundtracku, k dispozici jsou i 3D modely přímo ze hry. Dva z nich – včetně skvělého artworku headcraba – naleznete zde v článku níže, zbytek pak na stránkách vývojářů-nadšenců.

Valve byl zatím celkem benevolentní k předělávkám svých děl, zářným příkladem je úspěšná Black Mesa, tak držme tvůrcům palce. Project Borealis zatím vypadá opravdu skvěle, tak doufejme, že neskončí v propadlišti dějin jako mnoho dalších komunitních iniciativ.

Čtěte také: Multiplayer do Stardew Valley je už za rohem. Měl by vyjít do měsíce

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper. Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.
Facebook komentáře