Half-Life 3 neměl být posledním dílem. A hráči by volali po dalších, říká scenárista

Kdy asi vznikne petice o Half-Life 15?

Neexistuje mnoho herních sérií, které by si vysloužily oddanou a vytrvalou fanouškovskou základnu. Nejznámějším příkladem je Half-Life, u něhož se už před dekádu čeká na Half-Life 3, případně třetí epizodu. Přeci jen sám Gabe Newell ve vývojářském komentáři slíbil, že se jí možná dočkáme. Ale to už je pár let nazpět.

Své o tom ví i Marc Laidlaw, bývalý scénárista Valve. Na svědomí měl kompletní sérii Half-Life, začal u ní jako level designér a skončil jako jeden z hlavních scenáristů. Svůj post loni v lednu opustil, o příběhu se ale nedávno rozpovídal v rozhovoru pro ArcadeAttack.

Hned na začátku zdůraznil, že o možném vývoji třetí epizody nebo dílu nic netuší. Za sebe nepřemýšlel dál než za třetí epizodu – regulérní třetí díl chtěl nechat další generaci scenáristů a doufal ve velký technický skok mezi díly. Zato se podělil o plány, jak s koncem epizodického Half-Life 2 hodlal naložit. Žádných přesných detailů jsme se sice nedočkali, přesto byl Laidlawův nápad zajímavý.

Half-Life 2 by totiž skončil úplně stejně jako epizody a původní díl – tedy velkým příběhovým zvratem. Laidlaw chtěl uzavřít všechny otevřené dějové linky vázané na epizody, to by ovšem neznamenalo konec Gordona Freemana. Toho plánoval odklidit mimo čas a prostor, kde by vyčkával na další hru. Nebo až ho zavolá G-Man.

Tím chtěl nechat ostatním scenáristům volnou ruku. Tak či onak neměla série zdaleka skončit třetím dílem a tuší, že by hráči volali po dalších a dalších pokračováních, aniž by se jim dostávalo kompletního finále. Jak to tedy vypadá, Half-Life 3 v jeho rukou by jen stěží utišil hlad po neuzavřeném příběhu.

Čtěte také: Telltale připravuje konec The Walking Dead a druhou sérii The Wolf Among Us

Marc Laidlaw Half-Life 3

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.