Impulsion Recenze

Co vznikne, když smícháte Portal, Super Meat Boye a surfovací servery z Counter-Striku? Kromě mnoha propocených triček a rozbitých klávesnic z daného receptu vzejde také Impulsion. Z původně studentského projektu se totiž vyklubala pořádně tuhá plošinovka.

Klukům z Driving Force Games se povedl vytvořit zajímavý titul, podobně jak to dokázali tvůrci Thinking With Portals. Zda se Francouzům také povede prorazit a nechají se vykoupit větším studiem, však stojí ve hvězdách. Přeci jen nebyl jejich počin úplně bez chyb.

Krásy a vrásky robotů

Nejlepší bude začít u technického zpracování, které se tvůrcům naštěstí povedlo. Grafika sice na první pohled navazuje dojem základního presetu v Unreal Enginu, avšak neurazí. Rozhodně díky tomu běží moc hezky. Osobně bych rád viděl hezčí modely zbraní, ale o žádný velký zápor se nejedná.

Zato ovládání můžu jedině vynachválit. U platformovky z pohledu první osoby jde o nejdůležitější součást hratelnosti a tvůrcům se povedlo vyladit na jedničku. Běžná forma pohybu v Impulsion je právě létání, které lze precizně řídit skrze všemožné lasery a další vražedné pasti.

Maličkou vadou na kráse je neviditelný model postavy, kvůli němuž není jasné, kam až hráčovo tělo sahá. Po pár levelech jsem si ale na svoje chybějící nohy zvykl a zbytek hry prosvištěl bez pochyb o mých tělesných rozměrech. Tvůrčí tým má ale plné ruce práce s novými updaty, moc bych se proto nedivil, kdyby se i ostatní končetiny kromě rukou do hry také dostaly.

Záchrana světa(?)

Co se týče příběhu, jde jen o nezbytné zlo. Tvůrci potřebovali poslepovat všech 25 úrovní, do hry proto přidali jednoduchý příběh. V něm je hlavní postavou robot, který je v jednotlivých místnostech testován, aby… no, přiznám se, že sám netuším. Příběh s ne moc kvalitním dabingem mi šel jedním uchem dovnitř a druhým hned ven.

A popravdě mi to vůbec nevadilo. Skrze celou kampaň jsem prosvištěl za necelých pět hodin. Samozřejmě podobná cifra běžně nepůsobí moc úchvatně, Impulsion se ale nechce chlubit svou délkou. Smyslem každého puzzlu je dostat se do cíle za co nejkratší čas. Přes překážky pomáhají dvě zbraně, které tvoří dvě barevné sféry. Modrá zrychluje hráče i objekty a pomáhá se super skoky, červená zase vše zpomaluje, zato se dá použít jako odrazová plošina.

Ve výsledku vzniká zábavná speedrunnerská soutěž. Zpočátku jde o jednoduché úrovně, od pátého levelu už ale začíná přituhovat. Bohužel je ale zvyšování obtížnosti až moc strmé a nejednou jsem díky tomu narazil na velmi nepříjemné překážky. Zrovna tyto skoky mohou odradit méně odhodlané hráče.

Trhání rekordů

Impulsion je totiž silně zaměřen na zkušené hráče, kteří rádi trhají světové rekordy. Například hodnocení časů se odvíjí podle globální tabulky a často hráče motivuje k tomu, aby překonali světový rekord, a dosáhnout na nejlepší známku není rozhodně jednoduché. Na druhou stranu je odměnou tabulka stovky nejlepších časů, kam se může dostat prakticky každý. Sám jsem se několikrát probojoval do nejlepší dvacítky a občas jsem porazil i samotné vývojáře.

Podobně laděné jsou i zbývající dva módy. První je jednoduše pojmenován Speedrun a jde v něm přesně o to, co název napovídá. Hra vás hodí do prvního levelu a nechá vás proběhnout až do konce. Momentální světový rekord je mimochodem 14 minut a 34 sekund, mně osobně to trvalo necelých pět hodin.

Druhým je Competitive, který se od kampaně liší jedině tím, že vám dokolečka nepouští příběhové hlášky. Jedná se o zdaleka nejlepší způsob, jak své časy zlepšovat. Bohužel v něm nelze projít celou hrou, pokud předem daný level nepřekonáte v kampani a ve výsledku působí jen do počtu.

Ve všech ohledech jde o velmi zajímavou prvotinu, jež se možná až moc snaží přilákat speedrunnerskou komunitu. Avšak ve všech ohledech kromě příběhu jde o velmi zajímavý počin, i když nejde o nejvíce naleštěnou podívanou na Steamu.

Impulsion svým technickým zpracováním sice neohromí, naštěstí ale neurazí. Napříč 25 levely nabídne speedrunnerům pořádné výzvy, se kterými ale může odradit méně náročné hráče.

Klady

  • Náročné úrovně
  • Příjemné ovládání
  • Světové tabulky

Zápory

  • Haprující obtížnost
  • Příběh
6

Dá se

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.