ROZHOVOR: Life is Strange: Before the Storm odhalí příběh Chloe a uctí původní sérii

Dospívání, dealeři drog a britské indie skupiny

Žebříček nejlepších herních sidekicků by jistě byl narvaný zajímavými postavami (hned nás napadá bramborová GLaDOS). Přesto se najde jedna modrovlasá puberťačka, která by drze ukradla první místo – Chloe Price. Není tedy divu, že se dočkala vlastní hry. Na Life is Strange: Before the Storm sice nepracují vývojáři z Dontnod, přesto z týmu Deck Nine srší odhodlání vyrovnat se originálu. Skvěle to dokazuje hlavní scenárista Zak Garriss, kterého jsem na Gamescomu vyzpovídal.


SkillZone.cz: Ahoj, mohl bys pro začátek představit Life is Strange: Before the Storm a vysvětlit, jak se liší od původní hry?

Zak Garriss: Určitě. V Life is Strange: Before the Storm hráče postavíme do role šestnáctileté Chloe Price. Příběh se tedy odehrává tři roky před prvním dílem. Max se odstěhovala do Seattlu, otec Chloe krátce před začátkem hry zemřel, vyrovnává se proto se smutkem, a její matka Joyce si našla nového přítele Davida. My se proto snažíme prozkoumat toto období jejího života, kdy potkává pro nás mýtickou postavu Rachel Amber, známou z první hry. A jak se tyto postavy, které jsou vlastně protiklady – Rachel má prakticky perfektní život – navzájem potřebují. Vznikne z toho pouto, které definuje zbytek jejich života.

V původní sérii hrálo velkou cestování časem, hráči tedy mohli měnit své volby. Váš příběh tento prvek postrádá, jak se s tím chcete vypořádat? Bude možné naše rozhodnutí později v příběhu změnit?

Ani ne. Vracení času fungovalo u Max, protože sedělo k její osobnosti. Se svými volbami si nebyla jistá a dost nad nimi přemýšlela. Chloe je naprosto odlišná a moc by nám to k ní nepasovalo. Do všeho se vrhne po hlavě a o následky se stará až později. Samozřejmě máme velmi těžká morální rozhodnutí, která nebudou na první pohled jasná.Life is Strange: Before the Storm


 

V ukázkách jsme viděli pár známých postav. Bude váš příběh postaven na nich, nebo hodláte představit své vlastní?

Je to vlastně kombinace. Postavy z prvního dílu uvidíme v jiném období jejich života. Máme Franka Bowerse, který Chloe prodává trávu, dříve jsme také zmínili Davida a Joyce. Chloe navíc stále chodí do Blackwell Academy, uvidíme tedy i místní studenty ještě předtím, než se dostali na vrchol sociálního žebříčku. Jsme strašně rádi, že budeme moci představit i úplně nové postavy.

Jak moc se bude lišit hratelnost Life is Strange: Before the Storm od originálu? Hodláte přidat vlastní prvky, nebo se budete držet předlohy? Na showflooru jsem měl možnost si zahrát demo a kromě hezčí grafiky jsem moc rozdílů nenašel.

V mnoha ohledech chceme zachovat půvab původní hry, především při průzkumu nebo interakci s prostředím. Rozhodně ale hodláme přidat vlastní mechaniky. Největší novinku jsme nazvali Backtalk, což je vlastně dialogová mini hra. Chloe se v ní pustí do slovního souboje a pomocí svého důvtipu se pokusí protivníka porazit nebo třeba zesměšnit.

Velkou součástí originálu byla atmosféra. Vše od muziky až po modely postav do sebe krásně zapadlo. Navážete na tento styl, nebo se vydáte vlastní cestou?

Rozhodně. Právě kvůli muzice jsme navázali spolupráci s britskou indie folkovou skupinou Daughter, která nám vytvořila originální soundtrack. Daughter mají takový děsivý nádech a nám přišlo, že něco takového perfektně sedí k Arcadia Bay a Chloe. Stále to zní jako Life is Strange, zároveň je taky odlišná stejně jako Max a Chloe.


Max měla vlastní deník, který pro hráče fungoval jako shrnutí příběhu a občas obsahoval nápovědu. Vrátí se v nějaké podobě?

Samozřejmě. Pro Chloe je ale hlavní její telefon, znovu se tak objeví konverzace přes SMS. Na rozdíl od Max si ale nepíše žádný deník, ke Chloe něco takového vůbec nesedí. Místo toho píše dopisy pro Max, ale nikdy je neodesílá, protože jí Max neodpovídá. Přesto Chloe píše dál a dopisy tak slouží jako deník, jen mají jiný tón.

Bude mít příběh Before the Storm dopad na příběh původní hry nebo jeho pokračování?

V žádném případě. Pro náš tým bylo důležité uctít původní Life is Strange. Prostě tu hru tolik zbožňujeme a nechceme ji nijak poškodit.

Super. Na konec se chci zeptat, kdy Before the Storm vyjde?

První epizoda Life is Strange: Before the Storm vyjde už ve čtvrtek 31. sprna na PC, PS4 a Xbox One. Zbylé epizody vyjdou krátce poté a fyzická edice se do obchodů dostane po jejich vydání.

Díky moc a hodně štěstí!

Zdroj:

vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.