Vzpomínáte na gamebooky? Lone Wolf na PC a Switch je věrnou adaptací knižní ságy

Gamebooky byly pro mě v mládí takovou alternativou k PC, na kterém jsem nemohl hrát tak často jako ostatní vrstevníci. V té době mi rukama prošla celá řada interaktivních RPG knížek, v paměti mi ovšem nejvíce utkvěla série Lone Wolf od Joe Devera. Ta se překvapivě dostala i na PC a Nintendo Switch.

O existenci hry jsem upřímně neměl ani ponětí. Samozřejmě o to větší překvapení mě čekalo, když jsem v nenápadném italském stánku Forge Reply na Gamescomu zahlédl koutkem oka hratelnou digitální verzi kdysi masivně populárního gamebooku. A co jsem si mohl vyzkoušet, atmosféru z knížek i celkovou hratelnost přenesli vývojáři více než slušně.

Příběh se od gamebookové předlohy nijak neliší. V kůži sommerlundského válečníka Lone Wolfa se vydáte na cestu za pomstou svých bratrů ve zbrani, rytířů z řádu Kai. Ty během posvátného svátku v klášteře vyvraždili Temní pánové a následně s masivní armádou zaútočili na okolní království, jakmile se zbavili svých mocných úhlavních nepřátel.

Coby digitální gamebook obsahuje Lone Wolf tunu textu, který popisuje aktuální dění a zpravidla ke konci odstavce vyzývá hráče k akci. Tu a tam přijde na řadu quick-time event nebo triviální minihra v podobě páčení zámků, jindy zase hra přejde do plně animovaných tahových soubojů.

Ty – na rozdíl od knížek – nevycházejí z náhodných hodů kostkou nebo výběrem čísel z tabulky, ale počítají se statistikami a schopnostmi, které si hráč zvolí na začátku hry. Jednoho z protivníků jsem mohl ještě oslabit před samotným soubojem, když jsem si v gamebookové pasáži náhodou zvolil možnost po něm vrhnout opodál ležící nůž místo okamžitého útěku. Podle vývojáře by pasáž ovšem stejně vyústila ve střet.

Se hrou se pojí i poměrně zajímavý příběh. Autor gamebooků Joe Dever často a rád navštěvoval Itálii, kde měl překvapivě velkou fandovskou základnu. Po své smrti před dvěma lety získal práva na Lone Wolfa jeho syn, který plánuje vydat ještě tři poslední knihy ze ságy. Díky kladným vztahům s italskou komunitou posvětil vývoj hry na PC a Nintendo Switch, na kterých se Joe Dever rovněž podílel.

Přestože jsou obě verze už nějakou chvíli v prodeji, autoři na Gamescomu hledali investory, kteří by jim pomohli s uvedením dalších dílů. Samotná knižní sága vydá hned na několik desítek gamebooků, tudíž se rozhodně nedá říct, že by měli o původní materiál nouzi. Osobně jim držím palce, aby to klaplo.

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz