My Tamagotchi Forever Recenze

Kakající potvůrky míří na mobilní telefony

Nástup chytrých telefonů otevřel herním vývojářům cestu do vzkvétajícího výnosného trhu. Ti si samozřejmě při počátku chtěli ukrojit co největší krajíc chleba, proto prostoduše vytvářeli různé variace simulátorů mazlíčků z jiných herních zařízení. Zavedený koncept z Tamagotchi tak proslavil například populárního rosolovitého mimozemšťana Pou anebo sérii My Talking.

Právě světový hit z devadesátých let je zpátky pod vlajkou původního výrobce a snaží si vydobýt své místo i na mobilních zařízeních. Novinka v podobě My Tamagotchi Forever pravděpodobně nezpůsobí takovou mánii jako před 20 lety, zaběhlým simulátorům mazlíčků ale jistě dokáže zavařit.

Nizozemští vývojáři z Paladin Studios si totiž s nějakou odlišností od konkurence nelámali hlavu, po právu využili novodobé podoby tohoto žánru a okořenili ji o nové funkce a prvky. S požehnáním Bandai, které před více než dvěma dekádami přineslo právě prapůvodní hračku Tamagotchi.

Nová generace

My Tamagotchi Forever nabízí mnohem komplexnější zážitek než jeho pixelový předchůdce nebo jeho mobilní konkurenti. Ve hře už nemáte na starost pouze jednu digitální potvůrku, nýbrž celé tamagočí městečko Tamatown. Pohádkově laděnou rezidenci postupně doplňujete o nové roztomilé obyvatelstvo, které vám následně přináší bonusy v podobě zlatých mincí. Město navíc nahrazuje běžný tabulkový rozcestník, k navštívení jiné herní části stačí zkrátka vejít do jedné z budov.

Hlavní náplní zůstává tradičně péče o virtuální příšerku. Na úvod dostanete vajíčko, z něhož se následně vylíhne dětský tamagoči, a hlídání může začít. Pokud mu věnujete dostatečnou péči a lásku, udržujete tedy jeho náladu, sytost, spánek a hygienu v kladných bodech, vyroste rychleji do další dospívající podoby. První dva evoluční stupně jsou vesměs obdobné a repetitivní. Šablonovitou nudu zažehne až dospělá forma tamagočiho.

Dospělý tamagoči totiž přináší prvek kariéry, který původní koncepci posouvá zase o kousek dál. Máte před sebou speciální výzvu. Párkrát si zahrajete jednotvárné minihry, nakrmíte tamagočiho vybraným jídlem a koupíte mu autentický obleček. Po splnění nezbytný podmínek zastane dorostlý jedinec vámi zvolenou profesi a společně se svými mladšími předchůdci nadobro zůstane v Tamatown. Vše pak začíná nanovo.

Motivačním stimulem k pokračování má být souborný systém úrovní, v němž si postupně odemykáte bonusy jako městská rozšíření, nové potraviny a kariérní oblečky či kolekce dosud neobjevných tamagoči. S každým vývojovým stupněm můžete získat neobjevený druh. Patrná náhodnost sem tam způsobí i přesný opak. Osobně jsem celý cyklus musel odehrát s již získanými potvůrkami, hra mi kvůli nízké úrovni nedovolila ani bezplatné odemčení další profese. Nejenže to byla naprostá ztráta času, ale také demotivující mezník, který odradí od dalšího hraní.

Komerční přestávka

Neblahou situaci by mi zajisté mohly zmírnit mikrotransakce ve formě fialových krystalků. Ty si vedle zlatých mincí pořídíte především za nějaký ten reálný peníz. Prémiovou měnu pak směníte kupříkladu za speciální jídlo či odemčení zatím nepřístupných předmětů a povolání. Blyštivé platidlo lze získat také bezplatnou cestou, ať už poctivým plněním achievementů nebo dobrovolným přehráváním reklamních videí. Veškerý klíčový obsah je zdarma a za krystaly si koupíte jen usnadnění jako urychlení spánku nebo kosmetické doplňky.

Naopak trnem v oku je právě ona reklama. Při hraní mě obtěžovaly hned dva její formáty, a to připnutá inzertní animace v horní části obrazovky a automatické přehrávání reklamních videí. Jakoukoli férové možnost jejich vypnutí, ani za peníze, titul přitom nenabízí. Pro klid v duši mi nic jiného nezbylo, než abych se zbavil internetového připojení.

Neumře ani nechcípne

My Tamagotchi Forever využívá více známého jména než původní myšlenky. Zatímco na plastovém vajíčku jste tamagočimu věnovali dennodenně pozornost, aby neumřel, v telefonním prostředí tento neodmyslitelný pud, který žene hráče k odpovědnosti, bohužel chybí. Podobně je na tom samotná evoluce. Ta nyní funguje zcela nahodile a na míru vynaložené péče nehledí.

Pevně věřím, že vývojáři urputně pracují na obsáhlých aktualizacích, protože momentální stav je chudý a vlastně i žalostný. Dostupných tamagoči není kdovíjak hodně, všech 15 jich při troše štěstí získáte za měsíc, a miniher je ještě méně – konkrétně tři, navíc jsou fádní a nebaví už po druhém dnu. Funkce rozšířené reality z traileru také jaksi chybí, na škodu by nebyl ani multiplayer. Obohacení o nový obsah je proto na místě, tak snad se ho v 2018 při vydání už dočkáme.

My Tamagotchi Forever má před sebou ještě dlouho cestu. Jde sice už nyní o konkurenceschopný kousek, který se na mobilním trhu jen tak neztratí, ale plnohodnotným reprezentatem značky zatím není. Kromě chybějícího obsahu také upouští od tradic svých předchůdců a raději se přizpůsobuje nenáročné mase.

• Moderní kabátek
  • Prvek kariéry
  • Bezplatné získávání krystalů