GC17: Ni no Kuni II je audiovizuální nádhera. Hudbu opět složil Hisaiši

Leden ve znamení očekávaného JRPG

Vývojáři z japonského studia Level 5, který vznikl ve spolupráci s legendárním animačním velikánem Ghibli, rozhodně nejsou žádná ořezávátka. Ostatně mají na svědomí skvěle hodnocené série jako White Knight Chronicles, Professor Layton či relativně čerstvý Yo-Kai Watch. A také Ni No Kuni, který před lety zaujal i nenintendovské hráče svým vizuálem a příběhem. Druhý je již na obzoru.

Ni no Kuni (v překladu Jiná země) se objevila již v roce 2010 na konzoli Nintendo DS a rok poté i v upravené podobě pro PlayStation 3. Oznámení nového dílu před dvěma lety potěšilo tisíce fanoušků a nyní jsme měli možnost si tuto hru před vydáním konečně vyzkoušet přímo na Gamescomu v lobby Bandai Namco.

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom sleduje příběh mladého krále Evana, jehož nepřátelský rod sesadil z trůnu a vyhnal z vlastního království. Samozřejmě si v jeho kůži nenecháte nic takového líbit a rozhodnete se postupně vydobýt zpět své postavení. A nebylo by to JRPG, kdybyste na celou tuhle práci byli zcela sami.

S úkolem vám pomůže třeba Roland, návštěvník z jiného světa, nebo dcera velitele vzdušných pirátů Tani. Příběhových parťáků samozřejmě potkáte více, staré známé ovšem nečekejte. Děj se totiž odehrává stovky let po prvním díle – jeho neznalost vám tak nebude nijak na obtíž, naopak se můžete těšit na pěknou porci referencí.


Hned ze začátku musím pochválit grafické cell-shade zpracování, které na nové generaci konzolí vypadá prostě parádně. Vizuál hry opět hraje všemi barvami a na nový díl je tak radost pohledět. Největší změny se dočkal bojový systém, který přešel z tahového stylu na standardní, kdy s vašimi nepřáteli bojujete hezky v reálném čase. Během kontaktního souboje můžete využívat jak útoky na blízko, tak i na dálku, včetně různých kouzel či využití jednorázové asistence společníka.

I když se již nejedná o komplexní tahový systém, jakým se chlubil původní díl, i nová alternativa má svou hloubku a vyžaduje dlouhodobě užívat správné kombinace útoků pro zdolání obtížných soupeřů, kteří se jen tak nedají. Souboje jsou tak mnohem svižnější, přirozenější a rychleji vás vtáhnou do akce.

Kromě této změny přibyl i takzvaný skirmish mód, kdy jsou vybrané bitvy zpracovány ve stylu nájezdů z ptačí perspektivy. Vedete v nich tři skupiny bojovníků (každou s různým bojovým stylem), které rotují na váš povel kolem vašeho protagonisty a velitele Evana.

Vesměs jde o rychlou přetlačovanou se strategickými prvky stylu série Dynasty Warriors, v níž svými formacemi útočíte na slabiny protivníkovy armády. Jak často na nás tyhle šarvátky vybafnou, nevíme, ale jednou za čas by se mohlo jednat o příjemné oživení tradičního schématu.


Svět je v novém díle nápaditý a také o něco rozsáhlejší. Procestujete několik jiných království, které vám, pokud tedy projdete sérií protislužeb, pomohou s dobytím vaší někdejší domoviny. Každý spojenec se může chlubit vlastní specialitou a podle ní se odvíjí také rozdílný užitek pro vaše království.

Spojenectví s rybáři je pro vás nesmírně výhodné, jelikož vám mimo jiné poskytne lodě k přepravě, díky kterým již při vašich cestách nebude souš jedinou variantou. Stejně tak mohou vašemu městu pomoci mágové a další postavy různých zaměření. Vaše rozhodnutí tak mají veliký vliv na Evana a samotný růst království.

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom působí jako JRPG, které by nás mohlo zabavit na několik desítek hodin díky svižným, ale komplexním soubojům, spletitému příběhu a úžasnému audiovizuálnímu zpracování. Hudební doprovod opět složil světoznámý Joe Hisaiši (Cesta do fantazie, Princezna Mononoke,aj.), který je jasnou zárukou naší spokojenosti.

Hra se dostane do prodeje 19. 1. 2018 pro PC a PlayStation 4. Konzolová verze dokonce nabídne několik bonusů navíc. Leden roku 2018 je tímto minimálně jednou chystanou peckou pokrytý a herního sucha se tak po již započaté herní sezóně tolik bát nemusíme.

Čtěte také: GC17: Nový South Park opět nešetří drsným černým humorem. A je to dobře

Zdroj:

Vlastní

Extremistický konzolista, Nintendo maniak a weeaboo se slabostí pro kočičí donuty. Fanoušek veškerých technologii, utápějící se ve virtuální realitě a přeborník v negramotnosti. Potvrzeno diktátorem Trananasem.