Nájezd na nejkrásnější hru vůbec? Ori and the Will of the Wisps nabídne i nový režim

Již Ori and the Blind Forest byla excelentní plošinovka od prvního až do posledního momentu a jen horko těžko se takové dílo překonává. Vývojáři z Moon Studios ale očividně velice dobře ví, v čem spočívalo kouzlo jejich cenami ověnčeného titulu, a nesnaží se proto dělat žádné psí kusy. A jak jsme se mohli přesvědčit na Gamescomu, v Ori and the Will of the Wisps vsadili na menší vylepšení, ladění a rozšíření původního konceptu.

První díl s Orim se spíše zaměřoval na precizní platformování a boj šel bokem. Během těch pár let ale náš malý velký hrdina pilně trénoval a ve Will of the Wisps se ukáže v plné formě. Energetický luk, granáty nebo meč na blízko a jejich chytré kombinování mají slušně prohloubit hratelnost. Naštěstí Oriho ale vůbec nezpomalují a hra stále drží velký důraz na rychlost a mobilitu, díky čemuž budou skákací sekce ještě kus náročnější.

Podíváme se samozřejmě do nových lokací v podobě zamrzlého jezera, vyprahlé pouště či ponurého údolí s kostrami obřích ptáků. Stejně tak se proti nám postaví i plejáda dosud neviděných nepřátel, jako jsou obrovští pavouci, vlci nebo strašidelná dvounohá monstra s lebkou namísto tváře a dvěma ostrými pařáty. Příběhová kampaň ale tentokrát nebude jediný režim, ve kterém si zaskáčete.

Nový Spirit Trials mód je jako stvořený pro speedrunnery. Příběh zde jde bokem a na řadu přichází kompetitivní závody, ve kterých si otestujete vaše schopnosti proti jiným hráčům po celém světě. Nezávodíte proti živým protivníkům, ale jejich duchům, a na konci se porovnáváte ve globálních žebříčcích. Samozřejmě jde o volitelnou záležitost a klidně ji můžete kompletně ignorovat. Odměnou za pokoření některých úrovní jsou ovšem herní bonusy, byla by proto škoda nový režim aspoň nezkusit.

Na přenádherný kreslený svět a náročné poskakování si ale budeme muset ještě chvíli počkat. Ori and the Will of the Wisps je zatím plánován na rok 2019 a přesnější datum vydání zatím není známo. Aspoň víme, že se hra objeví na platformách PC a Xbox One. V případě výkonnější varianty konzole můžete počítat s podporou 4K rozlišení.

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.