Mass Effect Andromeda

PC PS4 Xbox One
Sledovat

První hraní – Mass Effect: Andromeda

Kdyby byly animace ksichtů jediným problémem...

Ani my jsme neodolali a díky zaplacenému Origin Access jsme strávili deset hodin v daleké galaxii Andromeda. Já i Patrik máme sérii Mass Effect prolezlou skrz naskrz, tudíž si zde můžete přečíst první dojmy od těch nejpovolanějších.

Jistě jste si všimli, že jedna z nejočekávanějších her tohoto jara budí nadšení i rozpaky. O to víc jsme byli zvědaví na trial verzi nového Mass Effectu, který měl nastínit, na co se můžeme těšit v plné hře. Ta u nás má vyjít ve čtvrtek.

S Patrikem jsme tedy obětovali pár svačin, zaplatili si Origin Access a strávili 10 hodin prozkoumáváním dvou úvodních planet, řešením pletich na vesmírné stanici Nexus a brečeli nad šílenými animacemi ksichtíků. Stále ale máme víru v plnou hru. Po hratelnostní stránce jsme totiž zklamaní nebyli.



Patrik

Celou sérii Mass Effect mám rád. Záchranu galaxie, balení mimozemšťanek a nakupování krmení pro rybičky prostě žádná jiná hra nenabídla. Avšak ani jeden díl nebyl perfektní, i když tomu označení byla hodně blízko. Vždy se prostě našly nějaké ty chyby, které zážitek z hraní trochu kazily. A Mass Effect: Andomeda není žádnou výjimkou.

Ukázala problémy, s nimiž se budeme muset potýkat po celou dobu hraní. Nemyslím teď ale prkenné animace a obličeje, mnohem více mi vadí snaha vývojářů nás co nejvíce zdržet. Tam, kde jednička nasadila zbytečně dlouhé cesty výtahem, má Andromeda úmorně dlouhé animace a nepřehledné menu. Navíc se po vzoru No Man’s Sky místo prostého stisknutí tlačítka pro interakci s prostředím musí zdlouhavě držet.

Je pravda, že z obličejů některých postav jsem se musel nahlas zasmát. Vypadají totiž, jakoby dostaly alergickou reakci na novou galaxii. Přispívají tomu i minimální animace, kdy se hýbe jen pusa a občasně postavy líně mrknou. Ve výsledku jsem se raději kamarádil s mimozemšťany, protože v jejich tvářích jsou tyto problémy méně nápadné. Už jen proto by mi nevadilo, kdyby vývojáři vydání o pár týdnů posunuli.

I přesto má Mass Effect: Andomeda ke špatné hře daleko. Gameplay prošel pořádnou obměnou, je teď akčnější a oproti předešlým dílům o něco jednoduší. Design úrovní už není tak uzavřený a s jetpackem na zádech se po nich dá svištět jedna radost. Ovládání parťáků kvůli tomu ale utrpělo, už nejde zastavit čas a dát jim přesné rozkazy, co a jak mají zastřelit.

Bioware si také zaslouží pochvalu za pořádné využití Frostbite enginu. Prvních pár lokací díky němu vypadá naprosto fantasticky, snad na tom bude plná verze stejně. Pořád se ale nemůžu zbavit pocitu, že i napříč blízkému datu vydání se stále jedná o nedokončenou hru. Potenciál má Mass Effect: Andromeda obrovský, ale vývojáři jej nevyužili pořádně. A chyby, na které hráči upozorňovali od prvního gameplay traileru, vůbec neopravili.

Patrikův Pathfinder, na jehož bedrech leží osud desetitisíců kolonizátorů


Tran

Není žádným tajemstvím, že mě někdy hráčská komunita štve svými hysterickými a ješitnými reakcemi. Nejnovější obětí těchto internetových křížových výprav se stal nový Mass Effect, a to především kvůli toporným animacím tváří zejména ženských postav. Upřímně? Jestli je to jediný problém Andromedy, čeká nás fantastická jízda.

Animace jsou samozřejmě problémem, který umí vytrhnout z atmosféry, což je u příběhového RPG nemalé mínus. Mimika tváří je u některých ženských postav zkrátka absurdní a mnohdy mě rozptylovala od samotného dialogu v cutscénách. Naštěstí mimozemšťanky na tom nejsou špatně, Asarijky si naopak vedou v animacích překvapivě mnohem lépe než jejich lidské ekvivalenty. Je záhadou, proč „BioWare Team B“ nesáhl po nástrojích původních tvůrců a vyplivl ven bramborové ksichty.

Chmury stranou. Začátek Andromedy jsem si užil. Líbí se mi, že příběh netlačí na klišovitou záchranu galaxie, naopak představuje jinou formu krize. Jednosměrná expedice do nové galaxie totiž nezačala úplně nejlépe – archy s desetitisíci kolonizátory jsou fuč, většina vyhlédnutých planet má k obyvatelnosti daleko, do toho se musíte vypořádat s dezertéry a Ketty, nepřátelskými emzáky, kteří vám dýchají na krk. Základ pro zajímavý start nové trilogie bychom tu tedy měli.


Andromeda v mnoha případech připomíná skvělý Dragon Age: Inquisition. Frostbite engine grafickému kabátku rozhodně svědčí a přinejmenším první dvě planety ze zkušební verze uměly místy okouzlit. Otevřenost herního prostředí Mass Effectu prospívá – mapa obsahuje řadu zajímavých bodů a skrytých questů. Sandboxová náplň hry má ke stereotypním průzkumům planet z prvního dílu naštěstí hodně daleko.

Ruku v ruce s volností jde i novinka, s níž odpadla řada designérských mantinelů – jetpack. Zní to jako drobnost, ale poskakování po budovách, hledání zkratek i skrytého lootu hře přidává další kladné body. Jetpack jde slušně využít i během střetů s nepřáteli. Zde je dobré podotknout, že vývojáři očividně tlačili na boj zblízka, spousta schopností tedy jde šikovně spárovat právě s tryskou na zádech .

První dojmy jsou za mě vesměs pozitivní, ale pár výtek si neodpustím. Animace mohly být rozhodně lepší, stejně tak jako některé dialogy i díry v příběhu. Stejně tak mě mrzí, že možnost si zapauzovat uprostřed soubojů zřejmě zůstala v Mléčné dráze. Důraz na akčnější hratelnost bude některých hráčům proti srsti. Jsem zvědavý, jaký verdikt přinese Patrik ve své recenzi.

Čtěte také: První hraní – Project Cars 2 (beta)

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz