První hraní: The Crew 2 – Závody, které se poučují z chyb předchůdce

Připoutejte se, tohle bude jízda. A plavba. A let

Ubisoft na loňské E3 představil asi nejméně očekávaný sequel, jaký mohl. První The Crew se v roce 2014 svezlo na vlně hypu a v den vydání sice nabídlo v jádru povedený zážitek, hra ovšem trpěla nedostatkem herní náplně a v podstatě nefunkčními online prvky. Pokračování tohoto závodního MMO si klade za cíl oba hlavní problémy vyřešit. Po vyzkoušení všeho, co nabídla uzavřená beta, mohu říct, že Ubisoft uhodil hřebík na hlavičku.

Studio Ivory Tower, autoři ubisoftí závodní série, dříve pracovali na sérii Test Drive Unlimited pod hlavičkou Eden Games. Její druhý díl je i přes všechny své chyby mou srdcovkou, a proto jsem byl na první The Crew velmi zvědavý. Moje očekávání se vesměs naplnila, autorský rukopis Edenů prostě byl cítit. Něco tomu však chybělo a technické chyby také na zážitku moc nepřidaly.

Možná proto mě oznámení druhého dílu zanechalo poměrně chladným. Přidání lodí a letadel se mi z trailerů moc nezamlouvalo a ono směšné vypadající přepínání mezi třemi typy vehiklů mi přišlo… no, směšné. Ta tam byla atmosféra prvního dílu, Ubisoft podle dnešní módy přidal přesaturované barvičky. Když se ale naskytla příležitost vyzkoušet si uzavřenou betu, stejně jsem neodolal.


Nehraje na první dojem

A dobře jsem udělal. The Crew 2 je jedním z těch titulů, kde se pod průměrnou kapotou trailerů ukrývá skvělý zážitek. Dvojka v názvu hry je poněkud zavádějící. V porovnání se svým předchůdcem je totiž The Crew 2 velmi odlišnou hrou.

Zatímco jednička nabídla vcelku obstojný příběh o pomstě, dvojka na děj prakticky rezignovala. Zápletka hry je v podstatě stejná jako v konkurenční Forze Horizon. Jste nicka, která dostala možnost závodit na obrovském festivalu plném motorových vozidel, a snažíte se dostat na vrchol. Je to velmi prosté, ale hře to ve výsledku příliš neubírá.

Závody jsou rozdělené do několika motorsportových „rodin“ – pouliční závody, freestyle, profesionální závody a offroad. Zatímco v první a čtvrté jmenované rodině zakusíte pouze vozidla, která mají kola, Freestyle a Pro-racing nabízejí i letadla a lodě. Zpřístupnění disciplín závisí na vaší úrovni popularity (počtu followerů), a jelikož v betě byl postup na level vyšší než Začátečník uzamčený, mohl jsem si vyzkoušet pouze pouliční závod, akrobacii s letadly, výkonné lodě a orientační offroad závod.


Jízda s auty je stejná jako v jedničce. Jízdní model je velmi příjemně arkádový, ale u každého vozu si lze nyní poměrně detailně nastavit ABS, ESP, pomoc s brzděním, driftováním atd. Jednotlivá auta, jichž je mimochodem obrovský výběr, se chovají každá jinak a jsou detailně vymodelovaná a ozvučená.

Čeho jsem se ale bál, jsou nově přidané lodě a letadla. Očekával jsem jen jakousi přilepenou část navíc, kterým nebylo věnováno tolik péče jako čtyřkolovým vozům. Opět jsem se ale mýlil. Lodě se ovládají stejně příjemně jako auta a experti na ztvárnění vody ze singapurského studia Ubisoftu si dali záležet, takže chování lodí na vlnách vypadá opravdu uvěřitelné. Letadla vyžadují stejně jako v realitě o něco více umu, po chvíli však ovládání dostanete do ruky a zvládnete předvádět piruety jako Martin Šonka.

Vzhledem k tomu, jak příjemně se jednotlivé stroje ovládají, je praktické využití onoho proklamovaného rychlého přepínaní překvapivě užitečné. Nejenže vám zkrátí často dlouhou cestu přes USA, ale také ji zpříjemní. Zážitek při jejich řízení je natolik odlišný, že se budete bavit i po mnoha ujetých/proletěných kilometrech.


Jedna malá piha na kráse

Zatímco mi absence příběhu až tak nevadí, jeho provedení ano. Zatímco díl první nabídl povedené renderované cutscény s postavami s jakous takous osobitostí, všechny předělové ukázky ve dvojce jsou vytvořeny přímo v enginu hry, postavy v nich vystupující jsou tak neskutečně ošklivé (myslím graficky, ne geneticky), jejich dabing zase naprosto bezcharakterní a neprocítěný.

Lidské postavy jsou však jediná vizuálně zpracovaná věc ve hře, která nelahodí oku. Modely aut jsou perfektní, krajina USA také prošla výraznou omlazovací kúrou a dynamické počasí je taktéž skvěle zpracované. Jediné, co hru trochu hyzdí, jsou pomalu doskakující textury listí na stromech a keřích, hlavně při vyšších rychlostech.

Hra si uvědomuje, že je nádherná, a nabízí proto detailní fotomód, který nabízí nepřeberné množství nastavení bokehu a motion bluru, možnost vybrat si denní denní dobu a počasí nezávisle na aktuální situaci v herním světě či barevné efekt Hraní s ním mě opravdu bavilo, proto níže najdete galerii obrázků, které jsem během hraní pořídil. Mimochodem, ve hře se po nějakém čase mění i roční období z léta na zimu. Příjemné překvapení.

This slideshow requires JavaScript.


Ztratila se nám klávesa

Proměnou prošlo oproti prvnímu The Crew také uživatelské rozhraní. To nyní umožňuje hru (díky bohu) pozastavit, z nějakého důvodu je však na PC tato možnost přiřazena ke klávese F10. Kontextové menu s rádiem a vypínáním hry je pak na písmenu B, což je už poněkud dostupnější, ale stejně jej budete první dvě hodiny hledat.

The Crew 2 se zbavilo archaického P2P systému připojování, které uživatelům s uzavřeným NATem v prvním díle znemožňovalo potkávat ostatní hráče. Nyní jsem tak potkával jiné hráče poměrně často a sledoval z auta, jak se prohánějí na obloze nebo naopak. Na čem by ale ještě v Ivory Tower měli zapracovat, je poměrně časté vykopávání ze hry. Je pak třeba The Crew 2 restartovat, abyste se mohli znovu připojit.

I přes nepříliš lákavé trailery je The Crew 2 – alespoň podle mé dosavadní zkušenosti – velmi povedeným arkádovým závodním titulem. Ubisoft tak získal kladivo na Forzu Horizon, což je velký úspěch a prakticky jediná možnost pro hráče na PS4, jak si zahrát podobný titul. Uvidíme, zda bude mít hra co nabídnout i po delším hraní a zda budou v betě uzamčené disciplíny dostatečně zábavné. A jestli při vydání 29. června nekleknou servery. Zatím však vypadá hra velmi nadějně.

Zdroj:

Vlastní

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper (to vysvětluje jeho účes). Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.
Facebook komentáře