Fortnite dostane bezplatný battle royale mód. „Kopírujete,“ zlobí se autoři PUBG

Masivně populárnímu PUBG se rýsuje na obzoru zajímavá konkurence. Kooperativní akce Fortnite se příští týden dočká vlastního battle royale režimu, který bude zcela zdarma pro veškerou hráčskou veřejnost. To se však autorům PUBG tuze nelíbí a vývojáře z Epic Games obvinili z kopírování.

Multiplayerovou týmovku Fortnite jsme před časem nešetřili chválou. Jedna z mála výtek, která padly v hodnocení předběžného přístupu, byla především vysoká pořizovací cena. V případě chystaného režimu battle royale, který proti sobě postaví až stovku hráčů v rozlehlé aréně, se ale velké investice nemusíte obávat – multiplayerový mód totiž vyjde zcela zdarma pro všechny. Vlastnictví Fortnite není ani třeba.

Vývojáři z Epic Games se očividně chtějí svézt na vlně populárního PlayerUnknown Battlegrounds a sami ho zmínili s vlídnými slovy ve své propagační kampani. Otevřená poklona autorům z korejského studia Bluehole se ovšem nelíbila, naopak osočili Epic Games z přiživování se na PUBG a bezostyšného kopírování. Navíc pohrozili možnými právními kroky.


Ostrá reakce autorů PUBG vyzněla poněkud rozpačitě, pokud přihlédneme na skutečnost, že ani oni sami nejsou autory módu battle royale – The Culling a řada dalších her přišla s tímto herním formátem mnohem dříve, ač třeba jen ve formě modifikací. PUBG navíc běží na Unreal Enginu 4, za kterým stojí právě Epic Games. V neposlední řadě je samotné „kopírování“ na herní scéně zcela běžnou záležitostí a bez něho by koneckonců nevznikla celá řada skvělých titulů.

Stížnost studia Bluehole tak spíše vypadala jako jednoduchý strach z nové konkurence, což hráči dali jasně najevo (opět se na Steamu množí negativní recenze, které adresují tuto kauzu). Po první vlně kritiky se viceprezident týmu Chang Han Kim rozhodl kontaktovat server PC Gamer, aby se pokusil vysvětlit, z čeho jsou v týmu tak znepokojení.

„Ze všeho nejdřív bych chtěl upřesnit, že nám nejde o režim battle royale. Na začátku vyšlo několik podobných her a nikdy jsme proti nim neřekli ani slovo. Myslím, že je skvělé tu mít konkurenci a kdokoliv by měl mít tu možnost si vytvořit vlastní battle royale režim. Nejde o nápad jako takový. Jde o Epic Games, což v naší tiskové zprávě nebylo vyřčeno tak jasně,“ obhajuje postoj studia.

Čtěte také: PUBG překonal Dotu 2 v počtu hráčů na Steamu. Vydal update plný novinek

Největší háček vidí právě v tom, že PUBG běží na Unreal Enginu 4 a studiu Epic Games proto tečou nemalé licenční poplatky, které mimo jiné plynou i z úspěchu samotné hry. „Bluehole je letos nejúspěšnějším studiem, který využívá jejich engine, a samotní jeho autoři propagují svůj obchodní model s tím, že rádi podpoří nezávislé autory,“ pokračuje Chang. To, že se jejich partneři najednou rozhodnou vydat herní režim podobný PUBG, považuje trošku jako kudlu do zad. Obavy také plynou z toho, že se Epic Games rozhodnou svůj engine doplnit o prvky ideální pro battle royale, aniž by se o ně podělil s dalšími uživateli enginu.

Stejně tak se mu nelíbí, jak vývojáři Epic Games bez jakékoliv předchozí domluvy použili jméno jejich hry ve své kampani na battle royale pro Fortnite. Přestože v původním prohlášení to vypadalo, že věc bude mít i soudní dohru, Chang nakonec svůj postoj zmírnil. „V tuto chvíli se pokoušíme dostat do kontaktu s Epic Games a vyřešit celou věc diskuzí,“ dodává v závěru rozhovoru.

Jsme zvědaví, jak se celá věc vyvine, jelikož je už nyní jasné, že se ani jednomu studiu nebude chtít ustoupit. Než vyhřezne na povrch nějaká rozumná dohra, zpříjemněte si čekání pařením – již 26. září vyjde onen battle royale režim pro Fortnite, který odstartoval celou tuto záležitost.

Čtěte také: První hraní – Fortnite

Zdroj:

Tisková zpráva, PC Gamer

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz
Facebook komentáře