Redakční a čtenářské dojmy: Star Wars: Battlefront

Jak si užili mrazivý Hoth naši kolegové a čtenáři?

Petr nebyl jediný, kdo se vrhl na ledový Hoth a zapojil se tak do galaktické války mezi Rebely a Impériem. Zeptali jsme se našich kolegů i čtenářů na dojmy z multiplayerové bety Star Wars: Battlefront a sepsali další feedbacker, který názorovými přestřelkami rozhodně nešetří.

Ondřej Resl: Když mi Tran vyprávěl o tom, jak při hraní Battlefrontů na GamesComu skoro poslintal klávesnici, odmítal jsem věřit tomu, že by ho ta hra natolik pohltila, přestože jsem fandou Star Wars se vším všudy. O to víc mě překvapilo, že jsem po prvních několika hrát nějakou tu slinu opravdu upustil z držky.

Atmosféra Star Wars je prostě podchycená na jedničku. Dost tomu napomáhá grafika, ta je jednoduše skvělá a kdo zlomil nad Frostbitem hůl, může ji pomalu slepit nazpět. Hvizd stíhačem, zvuky blasterových střel, autentický soundtrack, to vše je splněným přáním každého dítěte, které před lety na VHSku koukalo na bitvu o Hoth s otevřenou pusou.

Po stránce hratelností toho nemůžu moc vytknout, akce je to poměrně hektická, nikoliv však bezhlavá jak v Titanfallu. Trošku mě zamrzelo, že všichni hrají spíše za sebe než týmově a častokrát hráči ignorují poměrně chytré rozkazy, které by nám třeba vyhrály bitvu. Dále mě štvalo ovládání letounů, ale já byl v letadlech vždycky strašné jelito.

Vesměs jsem ale z bety odcházel plný pozitiv. Odpustím si rýpnutí, že ve starém Battlefrontu 2 byly i vesmírné bitvy a singleplayer (byť chabý a vesměs jen šlo o sled map s boty), nový Battlefront nabízí atmosféru Hvězdných válek jako žádná jiná hra. Těším se.

Martin Strakáč: S Ondrou to máme docela podobný, jen se přiznám, že u mě zvítězila zatím forma nad obsahem. Po audiovizuální stránce je Star Wars: Battlefront rájem každého fanouška univerza, v němž se po tisíciletí mlátí hrdinové se zářivkami.

Přestože vlastním sestavu nižší střední třídy, rozběhl jsem hru k mé spokojenosti na vyšší nastavení, což jsem rozhodně nečekal. Po stránce hratelnosti bych se opakoval po tom, co říkal Ondra, tudíž to zúžím jen na to, že sedět v AT-AT je jako se stát polobohem. To monstrum ničí nepřátele po tuctech.

Ale taktéž si dovolím několik výtek. Občas se stalo, že jsem se dostal do ne úplně vybalancované hry, kde proti mě stála dvojnásobná přesila, aniž by s tím matchmaking cokoliv dělal. Také se přiznám, že na Hothu mají Imperialisti mnohem větší výhodu, za Rebely jsem vyhrál snad jen jednu hru z šesti.

Velvet: Hrála jsem sice jen deset rychlých her, protože jsem se k betě dostala o něco později, ale vypínala jsem hru se směsicí nadšení a obav. Hra vypadá fantasticky a fanoušci Star Wars asi proti téhle stránce neřeknou nic, střílečka je to slušná, jen nevím, zda bych to dokázala opravdu hrát třeba půl roku, natož rok.

Hlavně mě mrzí, že nebudou k dispozici vesmírné bitvy, přestože hra obsahuje nějaké ty přestřelky stíhaček. Ty jsem si nestihla vyzkoušet, což je podle kamarádů dost škoda. Kooperativní mód na Tatooinu jsem absolvovala dvakrát, pokaždé jsem ale chytila hráče, co byl většinu času AFK, tudíž jsem si ho vůbec neužila.

Stejně jako všichni jsem tedy trávila nejvíce času ve Walker Assault módu. Mezi nejlepší momenty z Hothu bych rozhodně zařadila řízení AT-AT a hraní za Luka Skywalkera, kterého mi zabila až hodně početná skupinka Snowtrooperů. Ultimátní pocit moci.

Žvauky: Začnu grafikou. Snadno jsem hru rozjel na nejvyšší detaily i v těch nejlítějších bitkách při doprovázení AT-AT za Impérium. Optimalizace z mého pohledu je dobrá. Levelování postav se dalo očekávat, že člověk bude sbírat XP, aby si odemkl novou zbraň atp. Doufám, že se v plné verzi hry nezastaví pouze u těch čtyřech zbraní, co byly v betě.

Perky jsem taktéž čekal, dá to člověku nějakou variabilitu, což je fajn. Ale zároveň pro člověka, co si chce jít vyčistit hlavu střílením Ewoků na Endoru, to není dobrá zpráva. Osobně se mi nechce trávit ve hře čas grinděním (který nemám v lásce). Hrám, co nutí hráče grindovat, se vyhýbám. WoT i Warships od Wargamingu už nějak taky tak kvůli tomu nehraji…

Možná je to lepší, člověk půjde od píky a bude se učit. Ve starých Battlefrontech, kdy mě hra vhodila do zápasu, jsem měl na výběr z pěti různých rolí, a nezvládal jsem efektivně ovládat ani jednu. Což vedlo k frustraci. Tímto si asi protiřečím, nemám na to jediný správný názor.

Nejsem si vůbec jistý, jestli hru budu pořizovat. Jestli na tenhle typ her nejsem až příliš stár. S největší pravděpodobností si počkám měsíc dva po vydání na názory jiných (Trannananana Batman) s tím, jaké herní módy přinesou s vydáním plné verze a jaká bude všeobecná spokojenost. A taktéž, až hra bude odladěna a nebude se člověk muset strachovat z lagů, pádů či dlouhých front pro vstup do hry.

Mates: Mne tam tie classy chýbajú, snáď bude v plnej hre veľká variabilita vybaveni., Mne to nedá, ale musím to znovu porovnať s BFkem, tam bol teamplay ďaleko väčší vďaka rôznemu vybaveniu class (spawn bacon, c4, medkity, ammo boxy…), do toho obsahovala squady. Za mňa to na preorder nie je, možno počkám až na zľavu, ale prekvapilo ma, že mi to ide plynule na notebooku aj keď len na low nastavenia.

Krtek: Mě se hra líbila, hlavně grafika a bitva na ledové planetě, ta měla úžasnou atmosféru. Filmy jsem neviděl, ale stejně mě hra docela zaujala a uvažuju o koupi, jen se bojím, že si Battlefront moc neužiju tolik, co fanoušek série. Ale jako náhradu za Battlefield je to podle mě docela slušné.

Lukáš Vojna: Hrál jsem první dva Battlefronty a nejvíce mě mrzí, že tu není singleplayer nebo aspoň hra s boty, strašně by to téhle hře slušelo. Ale za mě jinak dobrý, střílení z blasterů mě bavilo, honěná ve stíhačkách má taky něco do sebe. Počkám si na první recenze, ale asi si sbírku doplním tak i tak.

Děkujeme všem za dojmy!

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz
Facebook komentáře