Redakční dojmy: Overwatch

Strávili jsme několik dní na bojišti plném rozzuřených goril i slečen s britským přízvukem a oblým pozadím.

Hra vychází 24. května na všechny hlavní herní platformy.

Když jsme pár let nazpět poprvé viděli trailer k nové hře od Blizzardu, byli jsme trošku zmatení. Z toho, co se prvně profilovalo jako animák od Pixaru, se nakonec vyklubal Overwatch, který hratelností i tématikou šel úplně jinam než zbytek blizzardího portfolia.

Hru jsme si zkusili už na loňském GamesComu i Road to Blizzcon a nemohli jsme se jí nabažit. Snad ani netřeba dodávat, že jsme do otevřené bety vtrhli jako vzrušení králíci do výběhu se zelím. A soudě podle reakcí zbytku redakce jsme se skvěle bavili.


Ondřej Resl: Začnu za sebe. Otevřená beta Overwatch byla zároveň mým prvním kontaktem se hrou. Blizzardí hry mám rád, ale akční FPS řežba v arénách mi moc do konceptu jejich her prostě neseděla. O to víc mě překvapila.

Nemám zkušenosti Team Fortress 2 ani jinými střílečkami podobného ražení, možná proto byl pro mě Overwatch neprozkoumaným teritoriem plným překvapení. Herní třídy i jednotlivé postavy hře dávají trošku jiný rozměr než jiné střílečky, především tedy jejich speciální schopnosti ala MOBA.

Overwatch je sice pěkně hektická akce, v němž matche trvaly nějakých 15 minut, bez promyšlené týmové strategie jsem si na vítězství ale sáhl málokdy. Bavila mě domluva mezi spoluhráči, skládání co nejefektivnější party a hledání té správné alchymie. Překvapilo mě, že lze během zápasu měnit postavy dle libosti a přizpůsobovat se tak nejen tvrdohlavějším členům týmu, ale i situaci na mapě.

Mapy v betě mi přišly dobře nadesignované, s několika slušnými nárazníkovými zónami pro obranu i kempení, pakliže bylo třeba hrát defenzivně. Možná bych jich ocenil víc, stejně jako různorodější režimy, ale na betu šlo o fajn kolekci.


Patrik Dvořáček: S Team Fortress 2 jsem si užil pár set hodin plných zábavy, takže Overwatch mělo moji plnou pozornost už od začátku. Pochopitelně jsem měl obavy, že Blizzard jen okopíruje staré formule a moc velké inovace se nedočkám. To se naštěstí nepotvrdilo a já se během pěti dnů královsky bavil.

Největším plusem Overwatch je ovládání a vlastně celkové zpracování všech hrdinů. Bylo jedno, jestli jsem zrovna ovládal obřího mecha nebo pistolníka z Divokého západu, vždy byl pohyb dané postavy přirozený a příjemnější než v mnoha dnešních střílečkách. To samé platí i pro mapy inspirovanými lokacemi z celého světa. Mně v paměti nejvíce v paměti utkvělo japonské dódžo.

Samozřejmě celý můj zážitek nebyl úplně perfektní, nejvíce ho kazil nevybalancovaný hrdina Bastion, který se může složit do střelecké věže a sám se léčit. V kombinaci s pojízdným vozíkem bylo prakticky nemožné ho porazit.

Také mě celkem podivil nedostatek herních módů, v betě jsem mohl hrát jen tři druhy map proti lidem a umělé inteligenci a ještě Weekly Brawl, zábavný mód podobný tomu z Hearthstonu. V plné verzi se sice počítá ještě s klasickým Rankedem, stále mi to ale přijde málo.

Nakonec se ale na vydání Overwatch těším. Po stránce hratelnosti je hra až na několik výjimek skvěle promyšlená, na čemž Blizzard určitě ještě zapracuje. Největším problémem pro mě určitě je nedostatek různých map nebo módů, což je ale něco, s čím se vývojáři jistě dokáží vypořádat.


Tran Viet: Beta Overwatch jen prohloubila mou víru ve skvělý titul. Blizzard se odhodlal vkročit do jiných vod a podle všeho se jim to vyplatí, pokud nepokazí technickou stránku hry. Až na jeden den škubavého hraní jsme měl před sebou téměř hotovou akci.

Líbí se mi, že po vzoru MOBA her autoři zdůraznili roli jednotlivých postav. Obrovské plus vidím v možnosti měnit postavy během zápasu a reagovat tak na strategii nepřátelského týmu. Všechny jsou velice rychle osvojitelné a dobře ovladatelné, což je pro mě coby zapřísáhlého RPGčkaře a tahového stratéga jedině dobrá zpráva.

Team Fortress 2 jsme něco málo nahrál, Overwatch je ale z mého pohledu mnohem adrenalinovější a frenetičtější řežbou. Trošku se ovšem obávám, že kolekce hrdinů, kterých bude při vydání kolem dvaceti, nebude po roce hraní úplně stačit. Reaper se mi zajedl už po jednom dni.


 

Zdroj:

Vlastní

Ondrej Resl
Student médií, povaleč, ruská krev a vůbec taková smutná existence, kterou baví hry, pivo a holky. V náhodném pořadí.
Facebook komentáře