Redakční první hraní: Battlefield 1

Píchali jsme se bajonety, se svými oři zadupávali nepřátele a schovávali se v domněle nezničitelné budce

Otevřená beta Battlefieldu 1 zavřela své pískem ošlehané brány a my jsme chtě nechtě museli seskočit ze svých terénních koní. Zastřelili jsme desítky nepřátel, zapíchli pár nešťastníků, kteří se v danou chvíli dívali jinam, zničili tu a tam nějaký tank a vůbec jsme si těch pár hodin na bojišti první světové války docela užívali. Tady máte najde trojdojmy.


Tran

Veřejná beta byla má druhá zkušenost s Battlefieldem 1. Poprvé jsem se o svůj holý krk bojoval už na letošním Gamescomu, jak jsem ale psal ve svých dojmech, půlhodinka inhalace prvosvětové atmosféry byla pro mě prostě málo. Teď si dovolím říct, že mám na Battlefield 1 o něco jasnější a ucelenější obrázek.

Trošku jsem doufal, že se podívám jinam než na arabskou poušť, kterou jsem proběhl už v gamescomové ukázce, stačilo ale pár minutek a opět jsem si užíval humbuk na bojišti. Zde se můj postoj ke hře nemění – neokoukané kulisy první světové války byly, jsou a budou hlavním tahákem Battlefieldu 1, přestože se hratelnost neliší od třetího či čtvrtého dílu tak výrazně, jak jsem původně očekával.

O dojmech z atmosféry, vozového parku a herních mechanikách jsem zběžně mluvil už ve svých GC dojmech, zde tedy jen dojím, co jsem nestihl v Německu ochutnat. Hraní s parťáky je skvělá jízda, a teď nemyslím nutně blbnutí na koních, gruptaxi v džípu či schovávání se ve dřevěné budce na bodě C, která se nesčetněkrát stala i naším hrobem. Rozdělení spojenců do malých úderných týmů mi citelně chyběl už v Battlefrontu, jeho návrat do Battlefieldu 1 tedy vítám s otevřenou náručí. Plnění dílčích úkolů je s parťáky mnohem svižnější a málokdy jsem obsazoval či bránil klíčové body bez toho, aby mi někdo kryl záda.

Technické problémy nepřekvapily, párkrát nám ze zadku zmizelo obrněné auto do matrixu, grafické glitche byly spíše úsměvné než otravné. V plné verzi se ale bez nich rád obejdu. Jestli se něčeho obávám – a teď se budu asi opakovat – tak mělkého obsahu, na němž si Star Wars: Battlefront rozbil světelné meče. Pokud DICE dodá dostatek map a módů, vybrousí systém levelů a odměn a nenarazí na technické kiksy při vydání, dá hráčskému světu velký hit, na který se bude vzpomínat. V době, kdy je komunita přejedená futuristickými settingy, by selhání bylo promarněnou šancí.

Doporučujeme omrknout tuhle kompilaci vtipných momentek z hraní. Beta v kostce!


Tomáš

I přesto, že jsem sérii Battlefield nepropadl zdaleka natolik jako konkurenčnímu Call of Duty, nový díl z období první světové války mne překvapivě zaujal a od prvních gameplay záběrů na E3 jsem se otevřené beta verze nemohl dočkat.

Když jsem titul napoprvé spustil a připojil se na jeden z mnoha herních serverů, velkou radostí jsem zrovna neoplýval. Kvůli přítomným bugům, kterých jsem se hned v začátcích dočkal, jsem nemohl využít svůj arzenál zbraní, bez něhož se ve válce (nijak překvapivě) prostě neobejdete. Tuto nepříjemnou chybu nevyřešila jak změna serveru, tak ani celkový restart hry. Nezbývalo mi tedy nic jiného než hru vypnout a problém vyřešit nadcházejícího dne.

O den později jsem na zmíněný problém již nenarazil, a tak jsem mohl po zbytek beta testování zcela volně hrát. Během celého týdne, kdy byla hra dostupná, jsem vyzkoušel jak všechny dostupné režimy hry (i když jich tedy zdaleka tolik nebylo – přesněji dva na pouštní mapě), tak i obě frakce, za které mi Battlefield 1 v betě umožnil hrát.

V porovnání s jinými multiplayerovými tituly jsem byl velice překvapen ze stability herních serverů a rychlosti vyhledávání volných pozic ve hře. Po grafické stránce je titul naprosto úžasný a s poměrně nenáročnými nároky by se popral i kdejaký starší herní počítač. Byl jsem spokojený.


Patrik

EA se svým představením Battlefieldu 1 příjemně překvapilo nejednoho hráče, včetně mě. V předchozích dílech jsem v něm strávil několik desítek hodin, v Sinajské poušti jsem se proto cítil jako doma. Vývojáři ze studia DICE nezkoušeli závratné změny a všechny přídavky krásně pasovaly na již zaběhlé standardy.

Sice se v zasazení první světové války neobjeví padající mrakodrap, to je ale vynahrazeno válečnými koňmi, obrovskými tanky a jedovatými plyny. Obzvláště prohánět se na vlastním koni se šavlí v ruce byla velká zábava. Pokud se tedy místo textury šavle nenačetla puška a člověk pak musel sekat protihráče tupou pažbou.

To bohužel nebyla jediná technická vada na kráse nového Battlefieldu. Framerate měl po celou dobu hraní problém udržet se na nějaké stálé hranici, a to i na nové grafické kartě a nejnižším nastavení. Naštěstí to nebyl tak velký problém – beta byla i přes tyto problémy hratelná a Battlefield 1 vypadal nádherně. 

Celkově jsem si výlet na historické bojiště užil. Stále ale nejsem přesvědčen, že bych Battlefield 1 mohl hrát sám. Nejvíce zábavy jsem zažil během hraní s kamarády, což porodilo hodně vtipných momentů. Rozhodně bych se ale o úspěch nového počinu od studia DICE nebál, pokud do vydání vyladí ty největší nedostatky.

Čtěte také: Gamescom 2016: Dojmy z Battlefieldu 1

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz