Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

PC PS4 Xbox One
Follow

Redakční první hraní: Ghost Recon: Wildlands (beta)

První ochutnávka divoké Bolívie

Z jarní kolekce chystaných her je Ghost Recon: Wildlands bezesporu horkých kandidátem na velký hit tohoto půlroku. Díky uzavřené betě, která nedávno proběhla, jsme si mohli osahat jednu z mnoha lokací divoké Bolívie.

Když se řekne hra od Ubisoftu, mnozí čtenáři už vstávají ze židle a zvedají hanlivé transparenty. Tak trošku i oprávněně. Poslední díly Assassin’s Creed i Far Cry se sice mohly chlubit obrovským a nádherným otevřeným světem, hráče ovšem rozčilovalo odemykání „zón“ a repetitivní náplně misí, které tvrdohlavě následovaly šablonu vyčisti tábor-vylez na věž-táhni do jiné oblasti.

Kvůli pololetkám a zkouškám jsme sešli z původního plánu vyzkoušet Ghost Recon: Wildlands v ryze redakční sestavě, rozhodli jsme se na to jít trošku jinak. Ráďa hrál především sólo, zatímco Ondra vytáhl své petrohradské kamarády a likvidoval nepřátele ryze v kooperaci. Tady jsou jejich dojmy.


Ondřej Resl

Hned k úvodu řeknu, že hrát Ghost Recon: Wildlands jako vlk-samotář je hloupost. Několikahodinová kooperativní kampaň  v uzavřené betě byla důkazem, že nejnovější Tom Clancy bude především o spolupráci s partou kamarádů a nezřízeném blbnutí v nádherném otevřeném světě, jaké jsem zažil ve všech podobných titulech.

K betě jsem toho načetl minimum, o to víc jsem byl překvapený, že mě Ubisoft pustil do jedné celé bolivijské lokace s kooperativní kampaní. Jal jsem se společně se svými bizarně vypadajícími kolegy, kteří zřejmě vypadli z nějakého LGBT průvodu, likvidovat jedno nepřátelské stanoviště za druhým. Hra dostála svým slibům a nabídla poměrně široké možnosti, jak se vypořádat s tamějším drogovým kartelem.

Pokud teda se mnou spolupracovali mi kamarádi, což se stávalo zřídkakdy. Stealth nám většinou vydržel první minutu, než se někdo z nás (dobře, občas jsem to byl já) hodil na férovku granát do hloučku. O tom ty kooperativní hry ale tak nějak jsou. Najíždění do nepřátel bez pudu sebezáchovy plně obsazeným vrtulníkem či kutálení se ze skalisek v autě bylo v naší seanci na denním pořádku.


No dobře, ke hře samotné. Po technické stránce hra vypadala skvěle, alespoň na PS4 Pro. Konektivita, jak je u ubisoftích her zvykem, trošku naopak haprovala. Hra si při načítání lobby uměla dát na čas, tu a tam se nemohl parťák připojit do naší hry a museli se všichni odpojit, než jsme se dali opět dohromady. U kooperativní hry jde o velký nedostatek a doufám, že se jej vývojáři zbaví v ostré verzi.

Umělá inteligence nepřátel byla srovnatelná s některými českými youtubery. (Ajaj, je to tady, pozn. Tran) Do krytí se jim moc nechtělo, a pokud ano, ideálně se schovávali za nápadně umístěnými výbušnými soudky. U žádné přestřelky jsme se nijak zvlášť nezapotili, ale těžko říct, zdali půjde o procházku drogovou zahradou i v případě, že budou hráče doprovázet boti.

Wildlands se v mých očích zatím jeví jako slušná kooperativní akce, kterou ale sužují úplně tradiční problémy, se kterými se Ubisoft pere už řadu let. Beta zabavila, otázka ovšem je, jestli nepůjde radost z hratelnosti po další desítce hodin pomaličku dolů. Bolívie je každopádně nádherný kus země.


Radomír Zelenka

Po přibližně osmi nahraných hodinách v uzavřené betě Ghost Reacon: Wildlands musím poměrně zklamaně říct, že mám hodně smíšené pocity. Ubisoft tentokrát naservíroval poměrně hodně obsahu – dovolte mi výživný výčet – obrovské pohoří Bolívie, vozidla, helikoptéry, spoustu zbraní a možnost jejich vylepšování, skill tree, tunu předmětů, které můžete sbírat, a ve finále lokální odboj, který vám pomáhá, respektive vy pomáháte jemu.

A ano, pořád mluvím o Ghost Recon: Wildlands, ne o novém dílu Far Cry. Trošku mi přijde, že se vývojáři až příliš šablonovitě drží ostatních her od Ubisoftu, až mě to skoro nepřekvapuje. Na druhou stranu od Far Cry se do Ghost Reconů nově dostala i větší porce zábavy, než tomu bylo u minulých dílu. Ve spojení s kooperativním hraním nabídne titul nejen nějaké to taktizování, ale i hodně vtipných momentů, pokud teda budete pařit s parťáky.


S čím jsem však byl nespokojen, bylo AI nepřátel. I na těžší obtížnosti snad prakticky schválně vybíhali ze svých krytů, aby bylo jednodušší je zastřelit. Díky tomu bylo plnění misí opravdu triviální záležitostí. A i kdyby to Ubisoft chtěl ještě napravit, do vydání moc nezbývá. Sice nevím nic moc o samotném vývoji her, ale pochybuji, že je možné za méně než měsíc přeprogramovat chování AI v boji. Nechám se překvapit.

A další porce z kritického soudku – ovládání vozidel bylo absurdní. Pří řízení mi přišlo, že mé auto nic neváží, na silnici si spíše poletovalo. Pokud si myslíte, že ve Wildlands přetočením vašeho auta na střechu jízda končí, jste vedle. Ani tady to neplatí. Stačí držet A nebo D a jste zpátky na všech čtyřech kolech.

Ve výsledku musím přiznat, že zábava to je, a velká. Jenže těžko říct, jestli to bude zábava i po patnácti hodinách hraní. Sice se s tím, jak postupujete příběhem, se odhalují další části mapy, a až postupně do sebe začne všechno zapadat, ale pokud se v dalších lokacích nedočkáme žádných změn, co se cílů misí  a jejich samotné náplně týče, stane se Wildlands hodně repetitivním titulem.

Jak se líbila beta Ghost Recon: Wildlands vám? Dejte nám vědět své dojmy na facebookové stránce či e-mail redakce@battleforce.cz! 

Čtěte také: Druhé redakční a čtenářské hraní: For Honor (beta)

Zdroj:

Vlastní

Redakce
Jsme pisálci, studenti, snílci a především hráči, kteří se z nějakého důvodu rozhodli udržovat toto herní údolíčko při životě. A občas jej zaprasit svými divnými a ujetými nápady. Powered by SkillZone.cz

Napsat komentář