ROZHOVOR: Vigor není další battle royale, říká kreativní ředitel Lukáš Haládik

I bez metra se nám v Brně líbilo

Začátkem srpna nás vývojáři z Bohemia Interactive pozvali do své brněnské pobočky, ve které momentálně kutí novou akci Vigor. Nejenže jsme nahlédli pod pokličku vývoje, ale rovněž jsme vyzpovídali kreativního ředitele Lukáše Haládika. Ten nám poodhalil některé nadcházející novinky a celkově přiblížil hru z tvůrčího pohledu.

Na úvod ještě dodáme, že se celá akce nesla v přátelském duchu, a proto jsme si s Lukášem při rozhovoru tykali. Pro vás, kteří jste dosud o Vigoru neslyšeli, doporučujeme si před rozhovorem přečíst náš článek. Ať jste v obraze.

Před dvěma měsíci jste na E3 odhalili akci Vigor. Někteří hráči reagovali tím, že jde o další battle royale. Jak to vnímáš?

  • Není to battle royale. Razíme trochu jiný přístup. Vigor je taková „schovka“ se zbraněmi. Zatímco battle royale se vyznačuje posledním přeživším hráčem, ve Vigoru jde spíš o postupný vývoj vlastního úkrytu a sbírání předmětů. Jestli se vydáte pro vzácný balíček shozený z letadla (momentálně primární cíl hry), je čistě jen vaše volba.

Na koho cílíte? Na hráče battle royale, survival nebo někoho jiného?

  • My tomu říkáme rádi „midcore“. Vigor je něco mezi obtížnou survival věcí a nenáročným battle royalem. Zkrátka pro někoho, kdo hledá jiný zážitek. Někdo, kdo třeba neumí tak dobře střílet – to zde není totiž tak důležité. Stačí, aby se hráč vypravil do společné lokace posbírat vlastní zásoby a rychle zmizel zpět do úkrytu. Takže je to spíš pro ty, kteří hledají něco jiného než krutou akci nebo superpomalý survival.

V čí hlavě se zrodil takový nápad?

  • Je to soubor nápadu všech, ať už to byl například Marek Španěl, Jarek Kolář, Ivan Buchta a další. Takže jsme dali tento koncept dohromady a věděli jsme, že to má být free-to-play.

Máte nějaké přímé konkurenty? Hráči přirovnávají Vigor nejčastěji k Escape from Tarkov od vývojářů z Battlestate Games.

  • Přímý konkurent může být právě Escape from Tarkov nebo Hunt: Showdown, vlastně to jsou nejpodobnější hry. Sranda je, že Escape from Tarkov vyvíjeli ve stejnou dobu, kdy my jsme vyvíjeli Vigor. Tenkrát jsme o nich nic nevěděli – rozhodně neděláme žádnou napodobeninu. My jdeme jinou cestou. Už jenom, že hru děláme na konzole, máme ji z pohledu třetí osoby a je to trochu o něčem jiným.

Jak teda máte rozfázovaný vývoj?

  • Jak jsme už několikrát zmiňovali, my jsme chtěli, aby ta hra byla co nejdřív mezi hráči skrze Xbox Game Preview. Abychom na ně mohli reagovat a v podstatě vyvíjet hru společně. My sice máme nějaký plány, ale chceme si právě vyzkoušet, jestli budou fungovat nebo ne. Třeba to, že tam je teď jediný herní mód, neznamená, že tomu tak bude navždycky.

Takže už máte svoji vlastní vizi, jak by měl Vigor vypadat, anebo ji bude vytvářet právě ta komunita?

  • Máme celkem jasnou vizi, jak by měl Vigor vypadat za několik let. Ale právě chceme zároveň reagovat na to, co říká komunita. Když třeba přijdou a chtějí udělat duo (hraní v týmu po dvou), tak my ho sice neuděláme, ale víme, že v daném bodu vývoje stejně budeme muset přidat skupiny. Už na nich stejně pracujeme a jakou finální podobu nakonec dostanou, to už uvidíme. Vesměs se dá říct, že s čím přicházejí lidi z venku, už dávno víme, akorát to prioritizujeme jinak.

Co esport, plánujete se v něm angažovat?

  • Dříve, když to měla být týmová střílečka, tak jsme to v plánu měli. Neříkám, že Vigor jednou – časem, za nějaký roky – týmová střílečka nebude. Od této myšlenky jsme se ale odklonili a teď se chceme zaměřovat hlavně na zážitek a svět. Proto jsme tak i promýšleli příběh kolem hry. Takže esport jako takový neplánujeme. Uvidíme, co z toho nakonec ale bude.

Vigor vyjde v únoru 2019 jako free-to-play titul, dočká se před vydáním zásadních změn?

  • Jo, plánujeme mimo jiné dva hlavní updaty. Pokud půjde vývoj podle plánu, tak by měly vyjít v dvouměsíčním cyklu, přičemž jeden by měl obsahovat monetizace a tak dále.

A ta bude fungovat jak?

  • Monetizační model nebude založen jen na kosmetických záležitostech jako skiny zbraní, uniformy a podobně. Základem toho všeho je, že vše ve hře půjde získat i bez herní měny. A pokud už na něco bude potřeba, tak to půjde získat právě ze shozené bedny – jakmile si ji odnesete ze zóny do úkrytu, můžete ji otevřít a dostat z ní odměny.

Co si tedy hráči mohou všechno zakoupit? Budou v obchodě třeba ty bedny?

  • Bedna jako taková se nedá nikdy koupit. Je možné, že půjde ovlivnit čas, jak dlouho se bude stavět nebo jak rychle se generují zdroje – ale to zatím nevíme jistě. Spíš to chceme stavět takovým „sociálním“ způsobem, například hromadným boosterem. Než se hráč vydá na výpravu, uvidí okno s nadcházejícími protivníky a bude si moct zakoupit možnost, zda chce na mapě více shozených balíků nebo jestli chce, aby měly lepší obsah a tak dále. Přesto ale musí vyhrát, a tím pádem je to pro všechny, ne jen pro něj.

Hráči si nově mohou za 20 euro zakoupit Founder’s Pack, jehož součástí mají být neomezený předběžný přístup do hry a in-game odměny. Je dočasně omezený?

  • Je. Hráči si ho mohou zakoupit, dokud hra nebude free-to-play. Teď z něho nic (kromě přístupu) ale nedostanou. Odměny budeme přidávat během vývoje. Jakmile přidáme monetizaci a herní měnu, dostanou dvojnásobek toho, co zaplatili – herní měnu v hodnotě 40 euro. Kosmetické předměty z tohoto balíčku pak nepůjdou po vydání získat. To znamená, že Founder’s Pack je momentálně určen hráčům, kteří chtějí přístup do hry a být součásti vývoje.

Předtím jsi pracoval na titulech jako Arma 2, Arma 3 nebo Project Argo. Všechny je poháněl váš vlastní Real Virtuality (RV) engine. Vigor přitom běží na Unreal Engine 4 – v čem se liší?

  • Unreal je rozhodně přívětivější, na druhou stranu jsme RV dobře znali a věděli jsme, co si tam můžeme dovolit. Když jsme vyvíjeli Project Argo coby esportovou střílečku, tak se jasně ukázaly nedostatky toho RV enginu. Pro nás pak byl Unreal jasná volba, protože náš druhý engine (Enfusion) je stále ve vývoji. Navíc to bylo i příjemnější pro konzole.

Když jsme streamovali Vigor ještě přes Xbox Insider, říkali jsme si, že některé objekty vypadají jako z České republiky. Pomohli jste si materiály ze svých předešlých her?

  • Ne, tohle už jsem ale někde slyšel. Všechny objekty a modely jsou vyráběny speciálně pro Vigor.

Vyjde hra na jiné platformy, například na Windows 10 přes funkci Xbox Play Anywhere?

  • To nemůžu říct.

Na závěr si nemůžu odpustit takovou patriotickou třešničku. Bude Vigor v češtině?

  • Měl by. Vím, že se na to lidi hodně ptají – je to vždycky o tom, že čeští hráči by chtěli mít ve hře češtinu, protože jsme přeci Češi. Takže ano, měla by tam být čeština.

Lukášovi ještě jednou děkujeme za rozhovor a brněnské Bohemce rovněž posíláme velké díky za pozvání a chutné chlebíčky. Z akce máme i další zajímavé materiály, které určitě využijeme v dalších příspěvcích.

 

Facebook komentáře
Zdroj:

Vlastní

Tom Mlejnek
Jím šmakulády, píšu o hrách a mám hustou kočku.
%d blogerům se to líbí: