Vývoj Shadow of the Tomb Raider stál 100 milionů dolarů. Vývojáři museli experimentovat

Marketing vyšel na dalších 35 milionů

Vývoj singleplayerových titulů je v očích vydavatelů riskantní záležitost. Do hry často musí napumpovat závratné částky a následně si nemohou být jistí, zda se jim investice vrátí. Mnoho studií se proto obrací na multiplayer, který nabízí dlouhodobé výdělky. A příběhové hry jako Shadow of the Tomb Raider musí hledat nová a originální řešení.

Šéf kanadského studia Eidos Montréal David Anfossi v rozhovoru pro Games Industry tyto problémy vysvětlil. Na vývoj nového dobrodružství Lary Croft studio dostalo 75 až 100 milionů dolarů a dalších 35 milionů na marketing. Společně s rozpočtem ale přišla zodpovědnost, aby prodeje přinesly výdělek.

Pro čistě singleplayerovou hru, obzvláště s plnou cenovkou 60 dolarů, jde o obtížný úkol. Anfossi sám přiznává, že pokud chtějí peníze vydělávat i po prodeji, musejí sáhnout po multiplayeru. „Online pro mě neznamená, že zapomeneme na singleplayerový zážitek. Naopak může být jeho součástí. Nebo můžeme zkusit multiplayerové věci zároveň se singleplayerem,“ dodal Anfossi.


Není tedy divu, že se Shadow of the Tomb Raider dočká nejrozsáhlejší online části z celé série. Anfossi tím nemyslí přímo multiplayerové zápasy, odkazuje ukazuje na jiný druh implementace. „Online nezbytně neznamená multiplayer. Může, ale také to může být něco úplně jiného. Může to být singleplayerový zážitek, ale online.“

Anfossi budoucnost vidí v krátkých příběhových hrách, jako je loňský Hellblade: Senua’s Sacrifice. „Hru spustíte a během tří hodin ji dohrajete. Stojí vás to jen 30 dolarů. Přinesete silný zážitek, hráče s ním zaujmete a ujistíte se, že jej mohou skutečně dohrát,“ vysvětlil Anfossi svůj postoj.

Ze slov šéfa Eidos Montréal vyplývá, že se battle royale v Shadow of the Tomb Raider naštěstí nedočkáme. Jak se nakonec s multiplayerem vývojáři vypořádali, se ale jen tak nedozvíme. Snad se o detailech ropovídají ještě před 14. zářím, kdy hra vychází na PC, PS4 a Xbox One.

Čtěte také: Fandovský Half-Life 2: Episode 3 už má hotový scénář. Dočkal se i tech traileru

Facebook komentáře
Zdroj:

vg247.com

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
%d blogerům se to líbí: