Stalker 2 je zatím jen na papíře. Brzké odhalení sloužilo k nalákání vydavatelů

Co mají ukrajinští vývojáři v plánu?

Oznámení postapo akce Stalker 2 přišlo jako blesk z květnového nebe. O hře jsme se navíc nedozvěděli vůbec nic, tedy až na plánové vydání v roce 2021. Oznámení bylo poměrně strohé, nyní se však z úst Sergeje Galyonkina dozvídáme, proč se tak stalo.

Kromě názvu jsme ze hry nic neviděli. Žádný artwork ani jiný obrázek, natož video. Hra totiž nyní existuje pouze ve formě textu a svou cestu k hratelné podobě teprve hledá. Dláždit ji pomáhá společnost Epic Games, na jejichž enginu Unreal 4 hra poběží.

Díky tomu o hře Epic něco málo ví, a Sergej Galyonkin, šéf vydávání Epic Games a zakladatel nedávno těméř zazděného Steam Spy, se o tyto drobečky podělil na ruském herním podcastu Jak (se) dělají hry (doslovný překlad z ruštiny, mama Translator).


Galyonkin prozradil, že hra byla představena již nyní proto, aby se o ní začalo mluvit a vývojáři tak mohli zaujmout vydavatelské domy na E3. Vzhledem ke kultovnosti a obnovenému hladu díky oznámení dvojky by to snad neměl být problém. Doufejme, že hru opravdu uvidíme za tři roky a ne za sedm, jako v případě prvního dílu s podtitulem Shadow of Chernobyl.

Galyonkin také prozradil věc, která rozhodně potěší fanoušky série a snad i zajistí kvality hry. Do studia GSC Game World se totiž pro tento projekt vrátili autoři jedničky. To zahnalo obavy, že na hře pracuje tým stojící za strategií Cossacks 3, který ale neměl s původním GSC kromě jména nic společného. Inu, nebývá nám tedy nic jiného než čekat.

Čtěte také: Ambiciózní plány CliffyhoB. Co všechno chtěl vydat šéf nyní zavřeného studia Boss Key?

 

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper (to vysvětluje jeho účes). Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.
Facebook komentáře