TEST: Do Heroes of the Storm přišla Cassia z Diabla. A je obstojným zabijákem

Bijte do štítů, Amazonka přichází

Po roztomilé sondě ze StarCraftu 2 rozšířila řady hrdinů v Heroes of the Storm další postava. Amazonka Cassia v sérii Diablo bojovala už od nepaměti proti démonickým silám, rozhodně tedy nejde o žádné ořezávátko. Rozhodli jsme se její schopnosti podrobit testu.

Válečná matronka patří mezi zabijáky na dálku, přestože sama má poměrně krátký dosah svých základních útoků. Její specializace ovšem spočívá ve vraždění protivníků ze stejné třídy povolání – díky své vysoké obraně umí pěkně zavařit Raynorovi, Valle či jindy velice otravnému Ilidanovi. Ač by se Cassia mohla zdát téměř dokonalou postavou, i ona se musela spokojit s několika kompromisy.


Amazonské praktiky

Cassia se může chlubit fantastickou pasivní schopností – Aviodance. Při pohybu mimo mounta jí fyzické útoky nepřátel působí o 65 % menší poškození, což z ní dělá velice odolnou postavu, především v prvních fázích hry. Jak už bylo řečeno výše, obstojí na lajně především proti obdobným asasínům – takovou Vallu kontruje perfektně. Mnohem větší problém jí tropí uživatelé magie, obzvlášť Li-Ming ji málokdy pustila k tělu a vesele nakládala Cassii zdálky.

Co se týče aktivních schopností, nemusí se za svůj virtuální arzenál vůbec stydět. Lighting Fury (Q) je pro Amazonku denním chlebem – jde o bleskový oštěp, který se po zásahu protivníka rozdvojí na dvě další a zraní všechny v jejich trajektorii. Dosah má poměrně uspokojivý, cooldown zase malý, což z ability dělá skvělý poking materiál. Jen vyžaduje trošku preciznější míření a načasování.

V praxi s ním na lajnách otravujete nepřátelské hrdiny, jelikož se svými automatickými útoky na ně mnohdy ani nedosáhnete. Díky rozdvojenému blesku ale umí napáchat slušnou paseku i v pozdějších teamfightech. Zranění z plošného efektu je totiž dobře znát, působí stejné poškození jako první trefený vrh oštěpem. Jde jej zúročit i na prchající nepřátele, pokud se postaví nešikovně do linie.

Blinding Light (W) mluví samo za sebe. Jeho aktivací oslepíte protivníky na dvě sekundy ve vybrané kruhové oblasti. Hodit se vám to bude snad za každých okolností – jednak je to moment, kdy si už troufnete přijít k nepříteli blíže, jednak všem zasaženým bude Cassia udělovat větší poškození. Nejefektivnější je samozřejmě na hrdinech, kteří jsou na fyzických útocích závislí.


Jakmile si budete jisti, že pro vás protihráč nepředstavuje takovou hrozbu, můžete ho dorazit schopností Fend (E). S jeho pomocí přiskočíte k vybranému protivníkovi a zasypete ho v úzkém trojúhelníkovém výřezu salvou rychlých úderů jako z kulometu. O polovinu větší poškození uděluje nehrdinským postavám, tudíž Fend dobře poslouží i jako slušný farmící nástroj.

Nezaostávají ani heroické schopnosti. První z nich je Ball Lightning (R) – velké koule čiré elektrické energie, které poskakuje mezi nepřáteli (případně mezi nepřítelem a Cassií), přičemž každé „přistání“ působí hrdinům nemalé zranění. Jeho použití najdete především v hloučcích protihráčů během obsazování bodů, sbírání tributů či jednoduše v teamfightech. Zavařit umí i ve chvíli, když druhý tým utíká z boje. V tu chvíli stačí „nahodit balónek“ a koukat, jak protivníci padají jako hrušky ze stromu.

O něco méně milejší mi přišla druhá heroická schopnost Valkyrie (R). Ta z nebes vyvolá valkýru, které poletí směrem ke Cassii a cestou napíchne prvního (a následně i omráčeného) nepřátelského hrdinu. Všechny ostatní protivníky cestou odhodí. Užití? Přímočaré – hodí se hlavně na napichování křehkých terčů, jmenovitě healerů. Moraleska by mohla vyprávět.

Upřímně se ovšem přiznám, že jsem větším fanouškem první heroické schopnosti, což ovšem neznamená, že je éterická valkýra nepoužitelná. Jen vyžaduje mnohem lepší načasování, jinak vyzní zcela do prázdna, zatímco kouli blesku jednoduše hodíte na protivníky a jen čučíte, jaké maso servíruje. Ono i Stitches a jeho hák mi přišel jako levnější a spolehlivější alternativou k tahání nepřátel ze zadních linií…


Výsledný souhrn

Jak asi vyplynulo ze řádků výše, Cassia je především zabiják, který k vínku dostal pořádnou porci odolnosti. Zpočátku bylo obtížné se naučit neustálému pohybu, abych zužitkoval bonusy z passivky, ale dá se na tento režim přejít po několika prvních zápasech.

Největší nevýhodou amazonské matronky je fakt, že nemá v repertoáru žádnou schopnost, který by ji dostala z prekérních situacích, ani se nemůže bránit proti crowd controlu. Při úprku z nepovedeného teamfightu jsem se tak musel spoléhat jen na bonus z Avoidance, který ovšem není samospásný. Obzvlášť ve chvíli, kdy vás nahání třeba mrška Jaina či Lunara. Proti této dvojce se mi bojovalo opravdu horko těžko.

Co se týče párování, Cassia velice dobře funguje s Malfurionem. Zatímco vám doplňuje manu, vy můžete bez obav spamovat světelná kopí a nutit nepřátele se stáhnout pryč. Tyrande a její stun taky není od věci, a vůbec healeři s Amazonkou umí fungovat na slušné úrovni a sundat první věže na lajně už v prvních minutách hry.

Cassia je schopným asasínem s katalogem vražedných schopností a překvapivě slušnou odolností. Pokud po ní pokukujete, dejte si pozor na dvě věci – ze špatně provedených teamfightů jen tak neutečete a bez dobrého míření se moc týmu nepřispějete.

Klíč k tomuto hrdinovi jsme bezplatně obdrželi pro redakční účely od společnosti Blizzard Entertainment, za což jí děkujeme.

Zdroj:

Vlastní

Lukáš Majer
Občas hraju, občas sportuju, většinou sním.

Napsat komentář