Vampyr

PC PS4 Xbox One
Sledovat

GC17: Vampyr slibuje propojený a žijící Londýn. Hotovo ale vývojáři zdaleka nemají

Tady žádný Twilight nečekejte

Francouzské studio Dontnod za sebou má poměrně krátkou, ale přesto pestrou historii. Bylo založeno v roce 2008 odpadlíky z Ubisoftu, Criterion Games a EA. Jejich prvotinou bylo RPG Remember Me, které i přes krásnou futuristickou Paříž i své jméno rychle zapadlo. Naštěstí se studio zachránilo s překvapivým hitem Life is Strange.

Díky povedené melancholické adventuře Dontnod vydělalo dost peněz na to, aby si zaplatilo svůj další projekt – Vampyr. Vývojáři samozřejmě pracují i na druhé sérii Life is Strange, první záběry ale ještě nějaký ten pátek neuvidíme. Naštěstí jejich upíří RPG pomalu vykukuje z rohu špinavých londýnských uliček.

Dontnod zatím u každého projektu spolupracoval s jiným vydavatelem a Vampyr není žádnou výjimkou. Na Gamescomu jsme tak musel zamířit do stánku Focus Home Interactive, kde mě čekala téměř hodinová prezentace z velmi atmosférického poválečného Londýna.

Už od první chvíle byl jasně vidět podpis francouzského studia. Mnoho her si s tvorbou charismatického světa prostě neví rady, u Dontnod je osobitá atmosféra samozřejmostí. I ve své nedokončené podobě Vampyr působil tajemně stejně jako Life is Strange působil melancholicky.


Napomáhá tomu i samotný příběh. Doktor Jonathan Reid hodně připomíná Adama Jensena – má chraplák a jeho nově nabyté upírské schopnosti ho zrovna netěší. Na rozdíl od jeho augmentovaného kolegy ale nemá nejmenší problém své schopnosti využít v boji a je na hráči, zdali se rozhodne je pořádně zneužít.

Celou prezentací prováděl vedoucí projektu Philippe Moreau, který byl po dvou dnech neustálého povídání značně unaven. Během ukázky se proto rozhodl, že se tentokrát Reid morální cestou nevydá, a zakousl proto nevinou babičku. Nic pro slabší povahy, křuplo i pár kostí.

Jak vývojáři slíbili, svět hned zareagoval na hráčovy činy a celá městská čtvrť byla kvůli smrti nebohé stařenky na nohou. Stařenčin dům byl vyklizen, její syn se odstěhoval do zaplivaného bytu a její adoptivní syn skončil na ulici. Celkový stav čtvrtě taky klesl a pokud by Reid ve svých radovánkách pokračoval, mohl by celou městskou část přivést do ruin.

Tak daleko ukázka bohužel nezašla, vývojáři raději ukázali souboje jak s lidskými protivníky, tak s dalšími upíry. Reid má k dispozici vedle normálního sekáčku také nadpřirozené schopnosti, jako je vysávání krve protivníků nebo poštvání jednoho lovce upírů proti ostatním.

This slideshow requires JavaScript.


Všechny schopnosti se získávají pomocí zkušenostních bodů ze zabitých obyvatel Londýna. Vývojáři tak tlačí do těžkých rozhodnutí, zda je lepší vylepšit svoje schopnosti, nebo nechat nevinné lidi na pokoji. Systém zní zajímavě, bohužel samotná hratelnost nevypadala až tak zábavně.

Na gamepad jsem si ani zdaleka sáhnout nemohl, můžu se tedy mýlit. Souboje mi ale přišly pomalé a zbytečně tuhé. Reid navíc své schopnosti využíval strašně zdlouhavě, byl tedy zranitelný, ale nepřátelé se toho ani nesnažili využít. Snad je na vině nedokončený stav hry – přeci jen datum vydání je stanoveno na jaro příštího roku.

Nedokončeně působí i vizuální stránka. Nasvícení, stíny i design má naštěstí Dontnod v malíku. Zato modely a textury ve většině případů vypadaly rozmazaně, jako by je tvůrci tvořili pro mnohem nižší rozlišení než bylo ukázané 1080p. Zda se tento nešvar podaří vyladit do vydání, je ale těžké soudit.

Celkově vypadá Vampyr hodně nadějně. Pokud zvládnou vývojáři vypilovat některé neduhy, mohli bychom se dočkat podobného hitu jako Life is Strange. Pokud ale zaspí na vavřínech, do Steam knihovniček nám přistane další zapomenutelné Remember Me. Já silně doufám, že nás spíše čeká první scénář.

Čtěte také: GC17: Far Cry 5 přináší starou hratelnost, ale i svěží americkou přírodu

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře