Tvůrce Where The Water Tastes Like Wine do hry investoval 3 miliony korun. Zatím nevydělal nic

Tvůrce to ale jako průšvih nevidí

Indie vývoj zažívá zlatou éru. V době, kdy AAA tituly moc nepřekypují originalitou nebo nápaditostí, se nezávislá tvorba dostává čím dál více do popředí. Díky tomu jsme dostali pecky jako Papers, Please, Super Meat Boy nebo Stardew Valley. Jak ale ukazuje Where The Water Tastes Like Wine, ne vždy se jedná o prodejní bombu.

Za hrou stojí veterán Johnnemann Nordhagen, který se podepsal pod DLC pro Bioshock 2 nebo atmosférického Gone Home. Ten celý vývoj řídil úplně sám a držel se jasného tématu – amerického folklóru. A z jistého pohledu se mu toto odhodlání vyplatilo, u kritiků si vysloužila pěkná hodnocení a hráči na Steamu s nimi souhlasí.

Přesto Nordhagen na hře po více jak měsíci nevydělal jedinou korunu. Svou situaci popsal v postmortem na stránce Medium a naštěstí vše bere s nadhledem. „Zatím jsem na hře vydělal 0 dolarů. To může vypadat jako velké číslo, ale vzhledem k tomu, že jsem na ní pracoval čtyři roky, to vychází zhruba na 0 dolarů na rok,“ napsal Nordhagen.


Příčinou ale nejsou špatné prodeje, podle slov jediného vývojáře se o žádný propadák nejedná. Chyba vězí v jeho přístupu k samotnému vývoji a nedostatku zkušeností. Za čtyři roky totiž externistům, grafikům a dalším spolupracovníkům zaplatil skoro 3 miliony korun, aniž by si finance dopředu naplánoval.

Stejně si není ani jistý tím, zda takové experimentální hry mají potenciál být prodejními hity, které by v horizontu prvních několika měsíců prodejů dokázaly vrátit vložené náklady na vývoj. „Možná je to signál, že se herní trh mění a už není pro takové hry místo ani zájem,“ dodává s tím, že jeho situace může být odstrašujícím příkladem pro podobné projekty.

Naštěstí je Nordhagen s výsledkem spokojen, na Where The Water Tastes Like Wine je patřičně pyšný, přestože tuší, že z něj v dalších měsících asi kdovíjak nezbohatne. Do budoucna plánuje pracovat na méně ambiciózních hrách s menším rozsahem. Nyní se bude stále věnovat své čerstvě vydané hře, u níž chce s pomocí updatů přilákat co nejvíce nových hráčů.

Čtěte také: Do Mordoru míří velké změny. Shadow of War se definitivně loučí s mikrotransakcemi

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.
Facebook komentáře