REPORTÁŽ: Do World of Warships zamíří ponorky. Vyzkoušeli jsme si je i s novými letadlovkami

Akční World of Warships brázdí virtuální moře už třetím rokem a těší se dobrému zdraví. Hra prochází neustálou proměnou, na obzoru se tak rýsují dvě zásadní novinky. Do World of Warships brzy připlují nejen ponorky, ale také od základů upravené letadlové lodě. Jak moc zasáhnou do hratelnosti?

Novinářská předváděčka proběhla v pražských kancelářích Wargamingu (o kterých jsme psali zde). Po delší prezentaci a rychlém občerstvení jsem si mohl vyzkoušet jak chystané ponorky, tak kompletně předělané letadlové lodě. Zatímco podvodní plechovky slouží pro tuto chvíli spíše jako experiment, druhá jmenovaná položka zásadně mění hratelnostní jádro hry – a naštěstí výrazně k lepšímu.

Vzhůru do hlubin

Vývojáři z Wargamingu dosud dávali jasně najevo, že by implementace ponorek příliš rozbila jádro hratelnosti World of Warships, tudíž se podvodní válečné techniky nikdy nedočkáme. Naroubovat ponorky do hry by bylo obtížné také proto, že se z historického hlediska málokdy připojovaly do lodních bitev a spíše se zaměřovaly na potápění civilních a zásobovacích cílů.

No, teď přichází změna – ponorky se probíjejí do válečné vřavy, v klasických herních módech je ale ještě dlouho nehledejte. Prozatím budou k dispozici jen v rámci halloweenského PvE eventu, v němž si můžete vyzkoušet několik steampunkově laděných kousků. I přes netradiční kukuč by se vlastnosti halloweenských ponorek neměly tolik lišit od těch, které se časem přidají do trvalé nabídky válečných plavidel.

Rozhodně nečekejte, že byste pod vodou byli nezničitelní. Ponorky jsou poměrně křehké stroje a pár dobře mířených střel z palubních děl vás pošle rychle ke dnu. To samé ale můžete udělat vy se svými torpédy, pokud se teda trefíte. Popravdě to u mě chtělo něco cviku, než jsem se svou ponorkou rozprášil démonicky laděnou válečnou loď, která nestihla uhnout mimo trajektorii torpéd.

Většinu času jsem se snažil držet v periskopové hloubce, než mě hra donutila se vynořit na hladinu, čímž mě okamžitě vystavila nepřátelské palbě. Zpočátku mě tohle frustrovalo, ale musím uznat, že takový ponorkový „cooldown“ dává smysl – nikdo nechce hrát proti nepřáteli, kterého za celý match neuvidí. Pro ponorkáře to bude prvek, se kterým se musí naučit do budoucna hospodařit.

Nutno dodat, že s blížícím se ponorkovým eventem museli vývojáři nově vytvořit i prostředí pod vodou, které doposud nemuseli vůbec řešit. Halloweenská mapa tak zpestřila hlubinné zátiší obrovskou a zlověstně svítící potvorou. Pokud se speciální sváteční mód ujme u hráčů, mohli bychom se ponorek ve World of Warships dočkat příští rok.

This slideshow requires JavaScript.

Redesign letadlových lodí jako zásadní krok k lepšímu

Kromě hlubinných lovců jsem si mohl vyzkoušet i nově předělané letadlové lodě. Přiznávám, že v původním provedení nepatřily k mým oblíbencům – mnohem radši jsem vyplul vstříc bitevní vřavě na palubě křižníku, a rozhodně jsem nebyl v tomhle ohledu sám.

O to víc kvituji změny, kterých se letadlovky dočkají. Strategickou část, v níž jste z ptačí perspektivy korigovali svou palubní letku, nahradila mnohem akčnější alternativa. Nyní se totiž dostanete přímo do kokpitu vyslaných bombardérů. Jako kdybyste najednou hráli zjednodušený World of Warplanes.

Vyzkoušet jsem si mohl všechny tři typy letek. Zatímco střemhlavé bombardéry vyžadovaly pořádnou mušku, letouny s raketami dokázaly trefit cíl relativně jednoduše, ale zase nenadělaly takovou paseku. Za tu půlhodinku hraní jsem si nejvíce oblíbil torpédové bombardéry – se správným načasováním umí spustit velkolepý ohňostroj.

Změna je to skvělá a rozhodně ji ocení řada hráčů, kteří se nechtějí schovávat s letadlovkou někde v zaprděném růžku mapy. Nyní se dostanou přímo do akce a budou mít lépe v rukou úspěch či neúspěch vyslaných letek.

Sami vývojáři přiznávají, že to nebyl jednoduchý úkol. Původní koncept zněl na papíře sice dobře, v praxi si ale letadlové lodě užili jen ti nejšikovnější, kterých bylo pomálu. Samotná třída až přespříliš ovlivňovala průběh bitvy, a v rukou nezkušeného kapitána šlo často o předem prohraný boj. Nové letadlové lodě by měly připlout do World of Warships do konce tohoto roku.

Na moři už třetím rokem

World of Warships letos slaví třetí výročí na herní scéně. Hra za těch pár let nasbírala 28 milionů registrovaných hráčů, 300 pracovníků po celém světě (z původních 40) a na 180 vyzkoumatelných a hratelných lodí. Lité bitvy na mořských vlnách si můžete užít hned v šesti různých módech – během vydání byly k dispozici pouze dvě.

Příští rok by se hra měla dočkat také konzolové verze s přídomkem Legends, která nabídne o něco komornější, ale neméně intenzivní námořní přestřelky. Uživatelské rozhraní projde kompletním redesignem, aby se World of Warships daly hrát pohodlně i na ovladačích.

Vývojáři považují svou komunitu v porovnání s jinými online tituly za tu „nejzdravější“ (což je vzhledem k tomu, že ji tvoří především starší a pracující lidé, celkem pochopitelné) a snaží se jí jít naproti. Hra se třeba dočkala i vlastní mangy s roztomilými holčičkami či vlastní swingové dámské kapely.

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz