Herní adaptace World War Z ukázala další záběry. Příběh prý dohrajete za pouhé tři hodiny

Bohužel bez Brada Pitta

Licencovaný titul Světové války Z (World War Z) byl odhalen před půl rokem na The Game Awards, aniž by vzbudil větší pozornost (možná i proto, že všichni byli odvaření z Josefa FareseDeath Stranding). V rámci E3 vývojáři ze Saber Interactive předvedli záběry přímo ze hry a předvedli veřejnosti i poměrně podrobné info o tom, jak tato další zombie co-op hra bude vlastně vypadat.

Film Světová válka Z od režiséra Marca Forstera je obecně znám jako až příliš kvalitně natočené béčko. Že by podle knižní předlohy Maxe Brookse mohl vzniknout videoherní počin, asi nikdo nečekal. Přesto tu je. Čím se ale bude tahle kooperační střílečka pro čtyři přeživší odlišovat od ostatních zombie her, kterých je na trhu nespočet?

Nutno říct, že ničím zásadním. Podle vývojáře Olivera Hollise je příběh pro hru velmi důležitý, a je to něco, co podle něj dokáže hráče nejlépe vtáhnout. Dějová linka, zasazená do stejného univerza, ve kterém někde pobíhá Brad Pitt, je rozdělena do tří epizod.

Každá z nich nabídne jiné zeměpisné zasazení (New York, Moskva, Jeruzalém), body na časové přímce (během války se zombíky, čili v rámci let) a čtyři hratelné postavy. Jednotlivé epizody pak obsáhnou trojici kapitol. Nečekejte ale mohutný, silný a komplikovaný děj. Jedna kapitola zabere zhruba 20 minut, celá příběhová linka vám tak vydrží pouhé tři hodiny.


Podle Hollise to ale nevadí, neboť je prý hra uzpůsobena opakovanému dohraní. Má tomu dopomoct arzenál 25 střelných zbraní a horda nemrtvého masa, inteligentně reagující na akce hráčů, což má dopomoct „pokaždé trochu odlišnému zážitku“. Hlavním cílem vývojářů při tvoření gunplaye bylo co největší uspokojení ze zabíjení zombie, což bývá, ruku na srdce, jeden z nejdůležitějších aspektů tohoto žánru.

Nemrtví jsou v herním World War Z zpracování stejně jako ve filmu. Budou se pohybovat v ohromném počtu, až 500 zombie najednou, přičemž budou o sobě přemýšlet jako o stádu, nikoliv jako jednotlivci. Různě se tedy na sebe dokážou vršit, aby se dostali do dalšího poschodí, a umí přelézt v podstatě jakoukoliv překážku. Jediným jejich cílem je vám sežrat, což vás ale asi taky nepřekvapí.

Kromě klasického střílení z ručních zbraní za chůze bude každý level obsahovat i bránící sekvenci. Na výběr dostanete z různých druhů stacionárních kulometů, ostnatých drátů, min a podobných legrácek. Zajímavé je, že vám vývojáři nabídnou také různě silné obranné prostředky podle toho, jak jste si během dané úrovně počínali. Hra vám tak prý zajistí ideálně obtížný herní zážitek.

World War Z je takový podivný titul. Sám Oliver Hollis totiž o hře mluví tak, že je vlastně jenom o zabíjení spousty zombíků a nesnaží se o kdovíjaký zmarketingový hype. Buď to tedy vývojáři vzdali už před vydáním a chtějí už hlavně hru hodit za hlavu, nebo nás naopak ještě překvapí – snad to druhé. Další novinky z letošní E3 najdete na naší speciální stránce.

Čtěte také: Příjemné překvapení. První epizoda Life is Strange 2 vyjde už letos v září

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper. Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.
Facebook komentáře