GC17: Wreckfest je FlatOut v moderním kabátku. Arkádu ale nečekejte

Don't listen to the radio!

Když se řekne FlatOut, ostřílení závodníci si vybaví jasný obrázek. Rozmlácená auta, drsné tratě, katapultované řidiče a perfektní soundtrack. Původní vývojáři ze studia Bugbear bohužel s nynější podobou série nemají nic společného a na kvalitě posledních dvou her to bylo znát. Naštěstí Finové pracují na vlastních závodech Wreckfest.

Samozřejmě se nejedná o žádnou novinku, poprvé se vývojáři ozvali s Kickstarter kampaní. Tehdy se ještě Wreckfest jmenoval Next Car Game, bohužel vysněnou metu 350 tisíc dolarů nepřekonal. Bugbear naštěstí vytrvali, svou hru dostali na Steam do programu early access a našli vydavatele v podobě THQ Nordic.

Právě ve stánku THQ Nordic jsem měl šanci si projít prezentací a osahat si také nejnovější build. Rozhodně už bylo co ukazovat, přeci jen se Wreckfest nachází ve veřejném vývoji přes tři roky. Vydavatel i vývojáři chtějí hru vydat ještě před koncem roku, přesné datum vydání zatím ale stanoveno nebylo.

V podstatě ale finští vývojáři dělají to, co jim vždy šlo nejlépe – závody plné destrukce. Od vydání prvního FlatOutu už uběhlo 13 let, bok po boku se s novým bratříčkem už moc porovnávat nedá. Výpočetní technika se prostě posunula dopředu a nový model poškození díky tomu vypadá úžasně.

This slideshow requires JavaScript.


Vývojáři jej nejlépe předvedli při závodu, kdy se v jednom úseku setkávala protijedoucí auta. Každou chvíli někde odlétal kousek plechu, tu se zase seškrábl lak a všude jsem musel kličkovat mezi vraky méně šťastných řidičů. Pro milovníky derby v původní sérii se jedná o splněný sen.

S tím je pochopitelně spojená i hratelnost, která se už od prvních FlatOutů liší. Jízdní model je totiž mnohem bližší skutečnosti a ubral na arkádovosti, i když jsou všechna vozidla ve hře fiktivní. Tlačítko pro nitro byste hledali zbytečně, Wreckfest je v tomto ohledu dospělejší.

Přesto jsem se při hratelném demu cítil jako doma. FlatOut jsem sice na ovladači nikdy nehrál, avšak ovládání pro Xbox One gamepad sedělo perfektně a žádný problém jsem tak během závodu nepocítil. Všechny staré triky, jako je brzdění o boky protivníků v zatáčkách, stále fungovaly a krásně jsem se bavil.

Jediný problém, co jsem se závody ve Wreckfestu měl, byl nedostatek osobního šarmu. Dřívější tituly od Bugbear měli vlastní duši, ať už se jednalo o jména a profily protivníků nebo stylový soundtrack, který ani po desítkách hodin neomrzel. Tady jsem nic takového nenašel a celou dobu jsem měl pocit, že hraji pouhé tech demo.

Zato nově představený systém tuningu byl z jiného těsta. Vedle zvenku neviditelných součástek jako motory nebo převodovky lze měnit i vzhled vozidla. Vývojáři se navíc neomezili jen na kosmetické změny. Na auto lze přidat i brnění, když je potřeba vyhrát destrukční derby, jindy se zase hodí lehčí materiály.


V jednu chvíli vývojáři z malého evropského autíčka udělali tank ve stylu Mad Maxe a nechali v něm německého novináře vyhrát destrukční derby. Hned poté auto zase osekali na co nejmenší hmotnost a nechali dalšího novináře projet na asfaltu. Každý si tak může vytvořit auto podle svého gusta, ode mě zato Bugbear mají palec nahoru.

Novinka to je k nezaplacení a hlavně v multiplayeru bude rozlišování protivníků mnohem jednodušší. Což je výborné, protože se vývojáři spíše zaměřují právě na hru pro více hráčů. Doba prostě postoupila a kampaně pro jednoho hráče už netáhnou tolik. Ve velké skupince budou závody určitě zábavné, vůbec si ale netroufám říct, jak plné budou servery po vydání.

Celkově na mě Wreckfest zapůsobil jako mnohem dospělejší bratříček série FlatOut. Avšak všechno je mnohem krásnější a fyzika se blíží co nejvíce k realitě, i když je stále možné jezdit s automatickou převodovkou a vše si krásně užít jako v arkádě. Bohužel finští vývojáři v demu nejspíše zapomněli na charisma, které doprovázelo všechna jejich předchozí díla. Zda to zlomí plná hra, se ještě uvidí.

Čtěte také: GC17: Vampyr slibuje propojený a žijící Londýn. Hotovo ale vývojáři zdaleka nemají

This slideshow requires JavaScript.

Zdroj:

vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.