VIDEO: Podívejte se, jak vypadala nedokončená hra se Zaklínačem z roku 1997

Kostičkovaný lovec monster v desetiminutové ukázce

Přestože nedáme dopustit na první dva díly herního Zaklínače, až Divoký hon dokázal udělat pořádný humbuk jak v médiích, tak hráčské komunitě. Ovšem těžko říct, jak by s kartami zamíchala nedokončená adventura se Zaklínačem z roku 1997 – série se klidně mohla ubírat úplně jiným směrem.

Deset let před prvním dílem byla ve vývoji akční adventura s Geraltem v hlavní roli, kterou mělo na starost polské studio Metropolis Software. Tým vedl Adrian Chmielarz, který se později podílel na akčním Bulletstormu nebo atmosférickém The Vanishing of Ethan Carter,

Polský vývojář si původně myslel, že veškerá data k nedodělanému Zaklínači jsou už dávno v matrixovém nebi. Dvěma jeho bývalým kolegům z Metropolis se ovšem podařilo vyhrabat nepoškozené videoukázky ze hry, se kterým se následně pochlubili v podcastu Areka Kaminskiho na kanále Arhn.eu.


Deset minut ze stařičkého projektu si můžete prohlédnout níže. Grafický kabátek asi není třeba nijak komentovat – v té době šlo o standard. Co se ovšem týče hratelnosti, měl být Zaklínačův příběh mnohem lineárnější, alespoň v porovnání s jeho mladšími sourozenci od CD Projektu RED. Hráč by si přišel na několik větvících se questů, ty by nicméně stejně vedly k velmi podobným koncům.

Když už však došlo na výběr, Geralt mohl jít cestou většího i menšího zla. Některé questy měly k happy endu daleko a ne vždy byla hranice mezi správným a špatným rozhodnutím jasně načrtnutá. Vývojáři se chtěli zuby nehty držet knižního Zaklínače od Sapkowskiho, který je okouzlil drsnou a temnou atmosférou. Ta měla hrát prim i ve hře. Tu a tam došlo i na lechtivé situace, což byl na tu dobu docela odvážný krok.

 

Hra se dočkala jedné kapitoly i svého vydavatele – společnosti TopWare. Vývoj Zaklínače byl ale příliš ambiciózní a studio muselo paralelně pracovat i na dalších projektech. Na herního Geralta se tedy postupem času začalo čím dál více prášit, až bylo vývojářům jasno, že jejich hra zřejmě nikdy nevyjde. Na to byla příliš neaktuální, zastaralá a kostrbatá.

O pět let později, v roce 2002, jistá polská firma vyslovila zájem o odkup značky k vývoji vlastní zaklínačské hry. Jasně, že to byl CD Projekt. Zbytek příběhu už ostatně znáte…

 

Čtěte také: VIDEO – Vychází dokumentární minisérie o vývoji Zaklínače. Podívejte se

Viet Tran
Editor in chief portálu SkillZone.cz, weeaboo, Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. E-mail: tran@skillzone.cz, Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz