Zdroj z Valve: „Na Half-Life 3 nepracujeme. Značka je mrtvá“

Na pokračování slavné FPS prostě není dost místa

Valve je obrovské studio, které mimo jiné za svůj úspěch vděčí svému jedinečnému přístupu k vývoji her. V jeho kancelářích neexistují nadřízení a každý zaměstnanec může pracovat na čemkoliv, co ho láká nejvíce. S touto teorií studio operuje již od svého zrození a podle příručky pro nové zaměstnance se od těch dob pracovní morálka moc nezměnila.

Kvůli tomu Valve pravidelně neplodí nové hry jako Ubisoft nebo Rockstar. A možná právě proto nikdy nevznikne Half-Life 3 nebo slíbená třetí epizoda pro poslední díl. Vývojáře k jejich stvoření nikdo nenutí, neznamená to ale, že se o oživení Gordona Freemana alespoň nepokusili.

Minimálně to tvrdí anonymní zdroj přímo ze studia, který se o mýtické hře rozpovídal pro herní magazín Game Informer. Bohužel se autorovi článku nepodařilo ověřit pravost výpovědi, neberte proto následující informace jako neprůstřelné fakty.

Podle neznámého zdroje Valve na Half-Life 3 již pracovalo. Několikrát. Není to ale úplně jednoduché. Vývojáři ve Valve se často shlukují do skupinek a kutí na svém projektu nezávisle na ostatních. Může se jednat o hru nebo novou funkci Steamu. Nikdy se ale dopředu nedá říci, jak nebo jestli svůj produkt dokončí.


Největší tým, který na možném pokračování slavné série pracoval, údajně čítal okolo 40 vývojářů. Stejně jako u všech předchozích případů byl i tento pokus zaříznut. Buď vývoj nikam nevedl, nebo se prostě nelíbil starším členům studia včetně Gabea Newella. Jasná podoba Half-Life 3 tedy nikdy neexistovala.

Od vydání druhé epizody k poslednímu dílu uběhlo skoro 10 let, nadšení v kancelářích pochopitelně opadlo. Valve se nyní soustředí na své vážnější projekty jako Steam, Dota 2, CS: GO nebo pracuje na inovativních projektech typu HTC Vive nebo Steam Controller.

Nový Half-Life tedy neexistuje a v dohledné době se jej určitě nedočkáme. Rozhodně to ale neznamená, že se jednoho krásného dne neobjeví nějaké další FPS od Valve. Je to velké studio, které své rozložení mění každou chvílí, a je naprosto možné, že podobný projekt v budoucnu vznikne. Třeba v podobě pokračování Left 4 Dead či Portalu.

Čtěte také: Na Steamu se poprvé sešlo 14 milionů hráčů najednou

Zdroj:

vg247.com

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.

Napsat komentář