Jaký měl být Prey 2? Chlubil se otevřeným světem a příběhovými zvraty

Scénář jako od M. Night Shyamalana

Nový Prey od Arkane Studios zazářil a má dobře nakročeno k tomu, aby se stal hrou roku. Recenze více než vlídné (naše přijde již tento týden), hráči přesto stále oplakávají původní Prey 2 od studia Human Head, které stvořilo také první díl.

Po zhlédnutí původního traileru z roku 2012 by člověk ani netušil, že by Prey 2 měl cokoliv společného s jeho letošním rebootem. Sequel od Human Head se totiž od nejnovějšího dílu velmi lišil a již v roce 2011 kombinoval prvky z her jako jsou Bioshock: Infinite, Mirror’s Edge nebo Titanfall.

V nevydaném druhém díle jsme se měli chopit role lovce odměn Killiana Samuelse. Ten se v posledních momentech jedničky se dokázal přemístit na mimozemskou planetu, kde se Prey 2 odehrával.

Jak zjistil britský Eurogamer, Killian se následně spřáhl s hrdinou prvního Prey a společně se vydali do boje proti hlavním padouchům. Killian si předchozích deset let nepamatuje, protože je pouhým klonem vytvořeným po smrti svého předchůdce. S každou svou smrtí se následně přenesl do nového těla, aniž by o tom věděl.

Killian pak na konci narazil na laboratoř plnou jeho mrtvých schránek, signalizujících jeho předchozí neúspěchy o svržení mimozemských zlounů. Ty nakonec porazil a dožil šťastný život na Zemi se svou založenou rodinou. A teď přijde ten zásadní zvrat – hned po titulcích, a tedy po jeho přirozené smrti, se ale objevil v novém těle na stanici Exodus a jeho boj začal opět od nuly. Jo, tyhle zvraty by nás hodně bavily.

Stejně odvážný měl být i samotný gameplay. Vývojáři z Human Head plánovali, že souboje budou rychlé a hráč nebude moct dlouho stát na jednom místě. Hlavní hrdina mohl střílet ve skluzech, běhu a dokonce při visení na překážce.

V plánu bylo též přes 30 gadgetů, se kterými by Killian mohl kosit nepřátelé nebo lovit hledané osoby. Nešlo ani o žádné malé cetky – součástí arzenálu byly raketové boty nebo plamenomet, v extrémním případe vývojáři přemýšleli i nad satelitní střelou.

Prey 2 mělo vysoké ambice, bohužel se žádné z nich nevyplnily. Těžko říct, zda se jich Bethesda zalekla, nebo svou roli hrály i další faktory. Na druhou stranu alespoň nyní víme, že rebootovaný Prey od Arkane rozhodně nezklamal.

Čtěte také: Battlefield 1 dostane DLC s Rusy. Obsahuje i „ženský prapor smrti“

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.

Napsat komentář