Domů » Články » Atlas Čechů: Sociologický výzkum ukazuje nejen běžného českého hráče

Atlas Čechů: Sociologický výzkum ukazuje nejen běžného českého hráče

Atlas Čechů je nový projekt, který osciluje na hranici sociologického výzkumu a marketingového nástroje. Atlas přináší mimo jiné také informace ohledně hráčů mobilních videoher. Pijeme radši Coca-Colu nebo Pepsi?

Výzkumná společnost Behavio nedávno spustila svůj nový projekt, díky kterému můžeme prokouknout skrze záclony českých hráčů videoher. Lidem byly pokládány otázky ohledně jejich životního stylu, názorů a samozřejmě demografie. Na výzkum odpovědělo přes 16 000 respondentů, z nichž bylo vybráno 2 000 reprezentantů. Ptáte se proč bylo třeba určité množství? Je výzkumnou praxí, že pokud chceme zjištění od vybraných lidí použít na celou populaci (v tomto případě Čechů), musí tento výběr být, nejen demograficky, podobný celku. V tomto případě byla kritéria: pohlaví, věk (18+), kraj, velikost obce, vzdělání a volba během parlamentních voleb 2017.

Možná si říkáte, čím je to pro mě zajímavé? I když jsou data určena hlavně markeťákům, politikům či novinářům, i my hráči se můžeme podívat na pár zajímavostí. Jedna ze skupin (zdarma po přihlášení přes email) jsou lidé, kteří hrají videohry na telefonu. Do té se zařadila téměř polovina. Kdybychom si představili ideálního zástupce, jedná se o osobu ve věku 30-44 let, nemá rád jazz a swing, zato se rád dívá na Primu Cool. Vlastní mobil s androidem a společně s Coca-Colou a Pepsi má rád také KFC a McDonald’s. Poté se můžeme podívat i na hráče, kteří hrají nejen na mobilu, ale také na PC.

Source :

Tisková zpráva

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na