Battlefield V: Drsná recenze aneb 5 důvodů, proč si tu hru nekoupit

Pátý díl hry Battlefield jsme nehráli, ale neustále čteme negativní reakce. Nedalo nám to, a požádali jsme o názor dlouholetého hráče FPS her Miloše ”Proseka” Kotrbu.

O firmě EA je obecně známo, že co koupila, to zku*vila.  Možná všechny akvizice kvalitních titulů nahrabala jen proto, aby si na trhu upevnila pozice pro své vlastní produkty. Možná v EA pracují multikulti idi*ti, co to dělají v dobré víře a akcionářům to furt nedochází.
Ale že tento devastační model nakonec aplikuje i na rodinné stříbro, to už je vskutku k nevíře.

Chtěl jsem tu hru koupit, ale byl jsem varován Juniorem. I tak jsem plánoval, že na chvilku vypustím provětrat svoji kreditku ze šrajtofle a risknu to. A najednou čumím na inetu, že EA vyrukovala v USA se slevou. Půlka? Kchůl, ale týden po vydání? WTF! OK, kreditka šla zase do hajan. Neúprosný herní kapitalista zlevňuje před Vánoci a to je signál, že něco smrdí.

Na vysvětlenou – mě nemůže nikdo nařknout z toho, že kupuju jenom CoDko. Koupil jsem si dokonce CS:GO a PUBG, a to už je kurva co říct.

Battlefield V definitivně překročil moji už tak nekonečnou trpělivost. Jsem známý tím, že jsem nikdy moc neřešil autenticitu příběhu, zbraní, uniforem a dalších kravin, za kterých známému pozounistovi vod Kolína vždy pelichal jeho halal vous a jeho fans si hromadně napouštěli vany horkou vodou.  Jenže když jsem začal ze své mechaniky vysypávat bílé vousy jen při sledování videí na YT, došlo mi, že tentokrát to už EA přepísklo.

1. Kde není invence, nastupuje story.
Poslední mám pocit, že stejně jako u posledního BO Call of Duty, EA došly nápady, rezignovala na příběh a downsizovala na něco, co s velkou slávou prezentuje jako War Stories. Dejme tomu, že v první světové to vypadalo ještě docela jako cool nápad. I když toho anglickýho kok*ta Lawrence upřímně nesnáším.  Ale jak se to opakuje, už to smrdí jako Petráčkovo tílko.

Bez ohledu na obecný postulát, že BF je hlavně vo tom mulťáku, v sérii se pár kousků blýsklo velmi slušnou kampaní s kulervoucím příběhem. Kdo si pamatuje Bad Company, ví, o čem mluvím.

Single je krátkej. Jeden by řekl, že je to tutoriál pro multiplayer. Každou jednu story dáte za chvíli a jak skočíte do další, už si ani nepamatujete, za koho jste hráli v té předcházející. Za ty love si chci hlavní hrdiny pamatovat až do smrti a točit si ve sluchátkách dokola OST.

2. Konec sexistické války
EA to jako každá  správná emerická firma se sociální zodpovědností letos vzala s korektností opravdu vážně. Z Battlefieldu se stala hitparáda příběhů o té jediné správné, rasově  a genderově vybalancované válce. Jo, a málem bych zapomněl na tělesně postižené bojovnice s rukou z terminátora. Chybí už jen vozidla a letadla s modrým označením pro tělesně postižené charaktery. V zásadě už EA dohnala reklamy Coca Coly – kromě Santy za volantem echte amerického trucku se nadšeně láduje bublinkama černoch, asiat, lesba, gay a shemale s jednou rukou.

3. Und wo sind die Haken Kreuze?
No, nejsou. Svastika není korektní a v Bundesu by se to neprodávalo.  Ale to není všechno. EA asi při vývoji hodně šetřila. Na výstroji, na zbraních, na všem.  BREN s kolimátorem? Čeho je moc, toho je příliš. Postavy pak mají divný outfit, stejné kominické chrchlo ksichty a někdy máte dojem, že už jste části některých lokací někde viděli. EA evidentně cutovalo costy. Z druhé světové se stala multikulti alegorie cenzury a korektnosti. SJW dotáhli svoji válku proti zdravému rozumu do absurdní dokonalosti.

4. Zaber 3 body. Vyhoď do luftu 3 body. Namaž si lyže a dej si na pušku tlumič. Najdi další 3 body…
„Je tam nějaká továrna, co dělá cosi s vodou…“. S tvrdou vodou, s tvrdou, říká pivař Tomáš.  Jak to má kozy nebo volant, dřív nebo později s tím budou problémy. Dvě Norky vybouchaj hromadu po zuby ozbrojených vojáků stylem alá Ledecká.  Zcela novátorské použití V1 mě taky dostalo. Make sense. Start do multiplayeru je zážitek sám o sobě. Než se dočkáte spoluhráčů a hra vás laskavě vykopne do lánu řepky,  na donátech vám naskáče minimálně týdenní plat a musíte se jít zase oholit.

Agraelus bušící do stolu a proklínající EA čekal v betě (marně) 17 minut na připojení do bitevního pole, načež to leavnul a hru musel pustil znova. „Ty vole, granátometem mi vodjebal půlku baráku…“.

5. Nový BF je vymyšlen.
Nekupujte to, protože thin factory kolem znalce válečnictví Tomáše Petráčka právě vymýšlí, jak zamezit quick scopingu. Čeká nás hra, kterou svět neviděl. Tarc army usedne k enginu (Frostbite prý ani za zlatý prase) a za pár let tady máme antifemalefield, střihnutej přesně podle fieldmanuálů, kde budete mít na bojišti životnost jako v reálu a k odemknutí hry budete muset udělat písemný znalostní test ze zbraní, taktiky a dějin válek ve školícím centru v Kolíně. Jo, a při koupi hry budete prý muset ukázat zbroják.

Reskinované, recyklované, za každou cenu diverzifikovaný korektní shit ze Stockholmu. Ostatně, hra věrně kopíruje atmosféru v současném Švédsku. Na efektní výbuchy a tanec v ohnivém stínu plamenometů poháněný grafikami nVidia RTX za raketu kašlu.

Redakce SkillZone
Jsme pisálci, studenti, snílci a především hráči, kteří se z nějakého důvodu rozhodli udržovat toto herní údolíčko při životě.